فواید بسیار خوب مویز برای سلامتی و پوست

مویز از خشک کردن انواع انگور سیاه، چه در آفتاب و چه در خشک کن، تهیه می شود. حتی اگر طرفدار میوه خشک نیستید، احتمالاً مویز را دوست دارید و از خوردن آن لذت خواهید برد. مویز در بین مردم به دلیل طعم شیرین خود شناخته شده است. اما مویز به خاطر فواید و خواص زیادی که دارد جایگاه خاصی در طب سنتی ما دارد.

مویز به دلایل مختلفی از جمله جلوگیری از ریزش مو، حذف سموم از خون، کاهش فشار خون و جلوگیری از کم خونی، افزودنی عالی به رژیم غذایی شماست. آنها حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و سرشار از آهن هستند. برای نتایج سریعتر، یک مشت مویز را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

 ارزش غذایی مویز

کل کالری: ۴۰۸
پتاسیم: ۱۲۸۴ میلی گرم
پروتئین: ۵٫۹ گرم
ویتامین A: 2.1٪
فیبر غذایی: ۹٫۸ گرم
کل کربوهیدرات: ۱۰۷ گرم
کلسیم: ۹٫۵ درصد
آهن: ۲۶ درصد
سدیم: ۱۲ میلی گرم
ویتامین C: 11٪

بهترین فواید مویز برای سلامتی

بهترین فواید مویز برای سلامتی

۱-بهبود حافظه

اگر حافظه تان ضعیف است، مویز مصرف کنید زیرا آنتی اکسیدان های موجود در آن برای تقویت حافظه مفید است.

۲-برای کاهش وزن مفید است

مویز به راحتی خوشمزه و کم کالری است. آنها همچنین سرشار از فیبر هستند، بنابراین مقدار متوسطی از آنها باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. شیرینی کشمش جوانه های چشایی شما را خوشحال می کند، در حالی که فیبر آن احساس سیری را حفظ می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

۳-بینایی بهتر

مویز سرشار از آنتی اکسیدان است که به طرق مختلف برای بدن ما مفید است. فیتونوترینت های پلی فنولیک به حذف رادیکال های آزاد که بینایی را تضعیف می کنند و اختلال عملکرد عضلات چشم را تقویت می کنند، کمک می کند. در نتیجه بینایی و سلامت کلی بینایی بهبود می یابد.

۴-مویز مفید برای استخوان ها

کمبود کلسیم می تواند منجر به بیماری های استخوانی شدید مانند پوکی استخوان شود، اما خوردن مکرر مویز می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. اگر از درد مفاصل رنج می برید یا استخوان های شکننده دارید، کشمش یک انتخاب عالی است. آنها سرشار از کلسیم هستند که به تقویت استخوان ها کمک می کند. کشمش می تواند به شما کمک کند تا استخوان های قوی تری داشته باشید و خطر ابتلا به آرتریت و نقرس را کاهش دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید بسیار خوب برگه زردآلو برای سلامتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۵-درمان کم خونی

یکی دیگر از مزایای سلامتی کشمش سیاه این است که آهن بالایی دارد، بنابراین با تامین آهن مورد نیاز روزانه به درمان کم خونی کمک می کند. با گنجاندن کشمش در رژیم غذایی روزانه می توان از کمبود آهن جلوگیری کرد. لیپوپروتئین های کم چگالی (LDL) یا کلسترول بد، توسط مویز تنظیم می شوند. کشمش سیاه حاوی پلی فنول است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

۶-مویز برای ایمنی  بدن مفید است

مویز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به مبارزه با ویروس ها کمک می کند زیرا کشمش سیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. همانطور که در بالا ذکر شد خواص دارویی، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن ما را از عفونت، تب و چندین نوع بیماری یا بیماری نجات می دهد.

۷-به هضم غذا کمک می کند

همانطور که قبلاً گفته شد کشمش سرشار از فیبر است که اثر ملین بر معده دارد. یک رژیم غذایی مغذی سرشار از کشمش می تواند به تسکین یبوست، حفظ حرکات صاف و منظم روده، و دفع سموم و مواد زائد از بدن ما کمک کند.

۸-کاهش اسیدیته

محتوای پتاسیم و منیزیم مویز به دفع سموم و مایعات سمی از بدن کمک می کند. آنها به تعادل سطح pH در بدن کمک می کنند، که به کاهش سمیت خون و گازهای خطرناکی که می توانند باعث انواع مشکلات داخلی شوند، کمک می کند.

خواص مویز برای پوست

اگر می خواهید علائم پیری را حتی پس از پایان سی سالگی کاهش دهید، خوردن منظم مویز تصمیم خوبی خواهد بود. در اینجا برخی از دلایل مفید بودن این میوه برای پوست شما آورده شده است:

پوست را با مویز درخشان کنید

وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، هر انسانی در مورد داشتن پوستی بی عیب و نقص خیال پردازی می کند. با این حال، پاک نگه داشتن خون از سموم، مواد زائد و انواع آلاینده های دیگر می تواند چالش برانگیز باشد و در نتیجه پوست صورت خشک، مستعد آکنه و ناخوشایند شود.

اینجا نقش مویز می آید. وقتی صحبت از تصفیه خون می شود، کشمش سیاه دارای ویژگی های ذاتی است. آنها عملکرد کبد و کلیه را تسریع می کنند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. علاوه بر این، آنها بدن ما را با از بین بردن رادیکال های آزاد مضر به طور کامل پاک می کنند. همه اینها برای دستیابی به پوستی تمیز و شفاف عالی هستند.

خواص ضد پیری

یکی از سوالات متداول این است که مویز چه فوایدی برای پوست دارد و چگونه به ضد پیری کمک می کند؟ پس بیایید فقط بررسی کنیم. آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های حیاتی در کشمش فراوان است. هر دوی این مواد می توانند از سلول های پوست ما در برابر آسیب احتمالی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آلودگی و عوامل دیگر محافظت کنند.

ایمنی ما افزایش می یابد و انعطاف پذیری فیبرهای عضلانی ما بسیار بهبود می یابد زیرا آنها می توانند با مقاومت در برابر رادیکال های آزاد از تجزیه دی اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) سلول های پوست ما جلوگیری کنند. در نتیجه، می توانیم از اثرات پیری زودرس جلوگیری کنیم.

خواص مویز برای مو

چند نفر از ما از ریزش مو یا سفیدی زودرس خسته شده ایم؟ این درست نیست که تعداد ما زیاد است؟ یکی از بهترین درمان ها برای این مشکلات می تواند مویز باشد. به فواید مویز برای مو نگاهی بیندازید:

رشد مو را تقویت می کند

اگر شروع به مصرف مویز کنید دیگر از ریزش مو جلوگیری کنید. آهن، یک جزء کلیدی و ضروری برای بدن ما، در این میوه خشک کوچک اما قوی به وفور یافت می شود. اهمیت آهن در حفظ سلامت سیستم گردش خون را نمی توان نادیده گرفت. از سوی دیگر، یک سیستم گردش خون سالم برای حفظ گردش خون در سراسر پوست سر، فعال کردن فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری است.

خواص عالی مویز برای پوست و مو

از سفید شدن موها محافظت می کند

با گنجاندن مویز در رژیم غذایی روزانه خود می توانید از سفید شدن زودرس موهای خود جلوگیری کنید. آنها نه تنها سرشار از آهن هستند، بلکه سرشار از ویتامین C نیز هستند که به جذب مواد معدنی کمک می کند و تغذیه بهینه را برای موها فراهم می کند. در نتیجه، خوردن کشمش سیاه برای حفظ سلامت و رنگ طبیعی موهای ما مفید است. مویز همچنین می تواند به جلوگیری از آسیب به ساقه های فولیکول های مو کمک کند.

* برای صبحانه، مصرف مویز با یک لیوان شیر ترجیح داده می شود. این به این دلیل است که مویز کالری بالایی دارد و می تواند انرژی زیادی برای شروع روز شما فراهم کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.