گران ترین میوه های دنیا کدامند؟این قیمت ها باورنکردنی است

میوه های لوکس را می توان در سرتاسر جهان یافت، از باغ های گمشده هلیگان در بریتانیا تا جزیره هوکایدو ژاپن. برخی به دلیل شکل‌های غیرمعمولشان گران قیمت هستند، در حالی که برخی دیگر به لطف قوانین کنترل کیفیت دقیق که اندازه و وزن بهینه آنها را تعیین می‌کند، به قیمت‌های نجومی خود می‌رسند. این متن ده میوه گران قیمت جهان را شامل قیمتی می‌کند که اگر می‌خواهید یکی از آنها را امتحان کنید باید بهای سنگینی را بپردازید.

گران ترین میوه های جهان

 گلابی شکل بودا – هر کدام ۹ دلار

این گلابی‌های بودا شکل که آفرینش کشاورز چینی Gao Xinzhang است، با پرورش میوه در قالب‌های کوچک بودا شکل می‌شوند.

این ایده از داستان میوه جادویی که به شکل بودا رشد کرده بود الهام گرفته شد و شش سال طول کشید تا این کشاورز کوشا در نهایت خلقتش به کمال رسید.

افسانه ها می گویند اگر یکی از این گلابی های بودای شکل را بخورید جاودانه خواهید شد، که با توجه به قیمت هر کدام فقط ۹ دلار، بد نیست.

گران ترین میوه های جهان

سیب Sekai Ichi – هر کدام ۱۲ دلار

این میوه های گران قیمت که در ژاپن رشد می کنند، محیطی در حدود ۱۵ اینچ دارند و وزن قابل توجهی ۲ پوند دارند.

یک سیب Sekai Ichi تنها ۱۲ دلار به شما می دهد، که با توجه به این واقعیت که اندازه و وزن آن معادل چندین سیب معمولی است، آنقدر که به نظر می رسد گران نیست.خوردن آن‌ها نیز بسیار خوشمزه است و هر لقمه ترکیبی از شیرینی و آب‌دار بودن سیب در دهان آب می‌شود.

سیب‌های Sekai Ichi با دست گرده‌افشانی می‌شوند و وقتی تقریباً آماده مصرف هستند، تولیدکنندگان آن‌ها را با عسل تمیز می‌کنند تا طعم و بوی خوش‌تری به میوه بدهند.

 Dekopon Citrus

مرکبات دکوپون ترکیبی شیرین از پرتقال و ماندارین است که فاقد آن دانه های آزاردهنده است که باعث می شود خوردن غذا کمتر شود.

مرکبات دکوپون که در ابتدا در سال ۱۹۷۲ کشت شد، از نظر بسیاری بهترین پرتقال در جهان است، بسیار آبدارتر از پرتقال استاندارد و مناسب برای روزهای گرم تابستان.

در مقایسه با پرتقال های سنتی شکل عجیبی دارد و نیمه بالایی آن متورم است که گفته می شود نشان دهنده شیرین و تازه بودن میوه است.

یکی دیگر از خصوصیات مرکبات دکوپون که آن را از سایر پرتقال ها و ماندارین ها جدا می کند، پوست آن است که نسبت به همنوعان معمولی خود سفت تر و سفت تر است.

توت فرنگی ملکه

توت فرنگی های ملکه Sembikiya ، میوه عجیب دیگری است که می توانید در ژاپن بخرید.

مانند سایر میوه های عجیب و غریب، تعداد کمی از مردم طعم توت فرنگی ملکه Sembikiya را با خامه ترکیب می کنند، زیرا آنها به همان اندازه که هستند خوب هستند.

در یک نگاه، این توت فرنگی ها تفاوت چندانی با توت فرنگی های معمولی ندارند، اما با بررسی دقیق تر، دقت و توجه به جزئیات را در انتخاب آن ها مشاهده خواهید کرد.

میوه های گرانقیمت مانند توت فرنگی ملکه Sembikiya معمولاً به عنوان هدیه لوکس در ژاپن ارائه می شود و بسته ای از آنها ۸۵ دلار را برای شما به ارمغان می آورد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند” را نیز مطالعه بفرمایید.

هندوانه مربعی – هر عدد ۸۰۰ دلار

اگر فکر می‌کردید ۸۵ دلار قیمت بالایی برای خرید توت‌فرنگی ملکه Sembikiya است، قیمت ورودی بعدی در این راهنما برای گران‌ترین میوه‌های جهان چشمان شما را خیس می‌کند.

هندوانه های مربعی با قیمت هر کدام ۸۰۰ دلار از جمله گران ترین میوه هایی هستند که می توانید در ژاپن بخرید و به دلیل ظاهر مکعبی شکل منحصر به فردشان ارزشمند هستند.

آنها شکل خود را با رشد در یک جعبه به دست می آورند و از سال ۲۰۱۴ هندوانه مربعی برای خرید در سراسر جهان در دسترس است و هزینه اضافی پرواز برگشت به ژاپن را برای شما صرفه جویی می کند.

گرانترین میوه

 گرانترین میوه آناناس – هر کدام ۱۶۰۰ دلار

آناناس یک گیاه استوایی بومی آمریکای جنوبی است و علیرغم اینکه در قرن هفدهم به اروپا معرفی شد، تنها یک مکان در این قاره به رشد این میوه ادامه می دهد.

آناناس باغ‌های گمشده هلیگان در باغ‌های کورنوال در جنوب انگلستان رشد می‌کند که شامل فرآیند رشد منحصربه‌فردی است که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود.

در اینجا، این میوه به طور انحصاری در یک گودال آناناس، که در اصل توسط باغبانان ویکتوریایی در قرن هجدهم استفاده می شد، رشد می کند، این سنت تا به امروز زنده مانده است.

برای رشد این میوه‌های گران‌قیمت به کمی کار دستی نیاز است، به طوری که قیمت آناناس کورنوال به ازای هر آناناس ۱۵۰۰ دلار است.

کاشت آناناس با این طبیعت بسیار پرهزینه تر از سایر آناناس هاست و تنها ۵۰ کشاورز در جهان به شخم زدن این میوه گران قیمت معروف هستند.

انبه های Taiyo no Tamago با ۳۰۰۰ دلار

یک بار دیگر به ژاپن برمی گردیم، این بار برای انبه های Taiyo no Tamago که منحصراً در استان میازاکی جزیره کیوشو رشد می کنند.

این میوه تابستانی حداقل ۳۵۰ گرم وزن دارد و باید قند بیشتری داشته باشد تا برای فروش انحصاری انتخاب شود.

آنها همچنین باید حداقل نیمی از رنگ خود را به عنوان قرمز یاقوتی عمیق به عنوان بخشی از بررسی های دقیق مورد نیاز قبل از فروش داشته باشند.

نام این انبه تاماگو به دلیل شکل و رنگ آنها به “تخم های خورشید” ترجمه می شود که برای یکی از جذاب ترین میوه های موجود برای خرید مناسب است.

 هندوانه دنسوکه – هر کدام ۶۱۰۰ دلار

بیشتر در شمال ژاپن و می‌توانید گران‌ترین هندوانه جهان را در جزیره هوکایدو پیدا کنید که به هندوانه دنسوکه معروف است.

یکی از گران‌ترین میوه‌های دنیا، هندوانه Densuke با قیمت چشمگیر ۶۱۰۰ دلار عرضه می‌شود و نوعی غذایی است که می‌توانید انتظار داشته باشید فقط برای کسانی که توانایی مالی زندگی در گران‌ترین خانه‌ها را دارند بخورند.

هندوانه Densuke با طعم کمی شیرین تر از هندوانه معمولی، وزنی در حدود ۱۱ کیلوگرم دارد و روکش سیاه تری دارد که ظاهری متمایز به آن می بخشد.

هندوانه‌های دنسوکه فاقد لکه‌ها و خطوطی هستند که معمولاً در هندوانه‌های معمولی یافت می‌شوند و انحصار آن‌ها با تولید محدود ۱۰۰۰۰ آن در سال افزایش می‌یابد.

میوه گران قیمت انگور رومی یاقوتی – ۸۴۰۰ دلار هر خوشه

با انگور روبی رومی که از سال ۲۰۰۸ در استان ایشیکاوا کشت می‌شود، می‌توانید گران‌ترین انگور جهان را نیز در ژاپن پیدا کنید.

این انگورهای بسیار بزرگ در اندازه یک توپ پینگ پنگ هستند که به طور قابل توجهی بزرگتر از یک انگور معمولی است و به قیمت بالای آن کمک می کند.

قیمت انگور روبی رومی با قیمت حیرت آور ۸۴۰۰ دلار در هر خوشه، آن را به گران ترین میوه جهان از نظر قیمت تمام شده در هر وزن تبدیل می کند.

روند انتخاب با این قیمت به همان اندازه سخت است که انتظار دارید، با وزن هر انگور بیش از ۲۰ گرم و حاوی ۱۸ درصد قند.

انگورهایی با وزن بیش از ۳۰ گرم که از یک خوشه انگور با وزن ۷۰۰ گرم به دست می‌آیند، آن دسته از انگورهایی هستند که برای کلاس ممتاز انتخاب شده‌اند و این دسته هستند که می‌توانند هزاران دلار به دست آورند.

در سال ۲۰۲۱، تنها شش انگور موفق به گذراندن آزمون دقیق شکل، وزن و محتوای پینگ پنگ مانند شدند و آن را به یکی از کمیاب‌ترین و همچنین گران‌ترین میوه‌ها در جهان تبدیل کردند.

میوه گران قیمت

 خربزه پادشاه یوباری ۴۵۰۰۰ دلار

وقتی صحبت از گران ترین میوه های دنیا به میان می آید، شاه خربزه یوباری رهبر گروه است و مانند هندوانه دنسوکه، این میوه نیز از جزیره هوکایدو می آید.

این خربزه به رنگ گوشت نارنجی ترکیبی از خربزه های شیرین دیگر است که در منطقه یوباری هوکایدو کشت می شود، در گلخانه ها با استفاده از خاکستر آتشفشانی رشد می کند و با کلاه از اشعه های مضر خورشید محافظت می شود.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.