بهترین و ارزان ترین خوراکی های چربی سوز

 از دست دادن چربی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که کالری بیشتری نسبت به دریافت کالری بسوزانید و بدن شما را به سمت تجزیه ذخایر چربی برای انرژی سوق دهد. اما در کنار یک رژیم تناسب اندام مناسب، خوراکی های چربی سوزی که می خورید به شما کمک می کند تا چربی بدن را افزایش دهید.

عادات بدی که باعث چربی شکمی شما می شود را کنار بگذارید و به جای آن، این مواد غذایی سالم چربی سوز را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا لاغر شوید.

بهترین خوراکی های چربی سوز

فلفل قرمز

 

چه کسی می دانست بین سوزاندن دهان و سوزاندن چربی شکم ارتباطی وجود دارد؟ طبق مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف روزانه یکی از ترکیبات موجود در فلفل (کاپسایسین) با افزایش توانایی بدن برای تبدیل غذا به انرژی، از دست دادن چربی شکمی را تسریع می کند و همچنین به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها عمل می کند.

 مطالعه محققان کانادایی نشان داد مردانی که پیش غذای تند می خورند در وعده های غذایی ۲۰۰ کالری کمتر از آنهایی که پیش غذای تند مصرف نمی کنند، دریافت می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید تا از فواید آن بهره مند شوید این است که از کمی فلفل قرمز برای طعم دادن به ماهی، گوشت و تخم مرغ استفاده کنید.

 بلغور جو دوسر

 طبق مطالعه دانشگاه تافتس، افرادی که روزانه سه وعده یا بیشتر از غلات کامل (مانند جو دوسر) می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر از افرادی که همان مقدار کالری از کربوهیدرات‌های سفید فرآوری‌شده (نان، برنج، ماکارونی) مصرف می‌کنند، چربی شکمی کمتری دارند. این نظریه به دلیل فیبر بالای غلات کامل و خواص دیرسوزی است که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

 ماهی  چربی سوز است

معادله چربی سوزی ساده است: پروتئین عضله می سازد. عضله بیشتر = چربی سوزی بیشتر

 ماهی یکی از سالم‌ترین منابع پروتئین بدون چربی است، به‌ویژه ماهی سالمون . همچنین منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی است که باعث سوختن چربی می شود، ذخیره چربی را مسدود می کند و به کاهش وزن کمک می کند. اما این همه ماجرا نیست: دریافت پروتئین کافی و چربی سالم نیز به کاهش هوس کمک می کند و نشان داده شده است که به کاهش وزن برای مدت طولانی تری کمک می کند.

 سیب زمینی شیرین

بهترین و ارزان ترین خوراکی های چربی سوز

کربوهیدرات‌های آهسته و به آرامی هضم می‌شوند، که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری و انرژی داشته باشید و سیب‌زمینی شیرین یکی از آنهاست. در میان مواد جادویی در اینجا، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون را تثبیت می کنند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند، که به بدن شما کمک می کند تا کالری ها را به طور موثر به انرژی تبدیل کند نه اینکه به عنوان چربی ذخیره شود. و ویتامین بالای آنها (از جمله A، C و B6) به شما انرژی بیشتری برای سوزاندن در باشگاه می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۳ داروی خانگی برای درمان طبیعی سرفه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

چای سفید

اگر چیزی به عنوان چای با قدرت چربی سوزی وجود داشته باشد ، این همان است. چای سفید به سه روش متمایز عمل می کند تا به از بین بردن چربی از بدن شما کمک کند. مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد نشان داد که چای سفید می تواند به طور همزمان لیپولیز (تجزیه چربی) را تقویت کرده و از چربی زایی (تشکیل سلول های چربی) جلوگیری کند.

تخم مرغ

 تخم مرغ یکی از بهترین منابع کولین است، یک ماده مغذی چربی سوز اصلی که به خاموش کردن ژن های مسئول ذخیره سازی چربی در شکم کمک می کند. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است که می تواند سرعت چربی سوزی را برای کل روز شما هنگام خوردن صبحانه تنظیم کند.

در مطالعه ای بر روی ۲۱ مرد که در مجله تحقیقات تغذیه منتشر شد، نیمی از آنها با نان شیرینی و نیمی از آنها تخم مرغ خوردند. مشاهده شد که گروه تخم مرغ پاسخ کمتری به گرلین داشتند، سه ساعت بعد کمتر گرسنه بودند و برای ۲۴ ساعت آینده کالری کمتری مصرف کردند!

چربی سوز فوق العاده مثل لوبیا سیاه

تحقیقات نشان می دهد که این پالس های جادویی یکی از نزدیک ترین چیزهایی است که ما به قرص های چربی سوز داریم. برای شروع، لوبیا منبع خوبی از نشاسته مقاوم است، نوعی فیبر دیر هضم و نامحلول که باکتری های سالم روده شما را تغذیه می کند و باعث تولید ماده شیمیایی بوتیرات می شود که بدن را تشویق می کند تا چربی را به عنوان سوخت بسوزاند و چربی را کاهش دهد. ایجاد التهاب آنها همچنین یکی از منابع برتر فیبر محلول هستند.

یک مطالعه اخیر توسط محققان مرکز پزشکی Wake Forest Baptist نشان داد که به ازای هر ۱۰ گرم فیبر محلول اضافی که در روز خورده می‌شود، چربی شکم فرد مورد مطالعه طی پنج سال ۳٫۷ درصد کاهش می‌یابد. لوبیا سیاه؟ یک فنجان دارای ۴٫۸ گرم فیبر محلول است.

 گوجه فرنگی خشک شده

 ارزان ترین خوراکی های چربی سوز

شما می گویید گوجه فرنگی، من می گویم ۹-oxo-ODA. این نام ترکیبی است که در میوه های قرمز درخشان یافت شده است که محققان ژاپنی اخیراً کشف کرده اند می تواند به طور موثر DNA شما را برای سوزاندن چربی بیشتر فعال کند. گوجه فرنگی همچنین سرشار از بتاکاروتن و لیکوپن است، دو آنتی اکسیدان قوی که ترکیبات مضری را که ذخیره چربی را افزایش می دهند، از بین می برند.

یک مطالعه مجله تغذیه نشان داد افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی بیشترین بتاکاروتن و لیکوپن است، کوچکترین دور کمر و کمترین چربی شکم را داشتند. و تنها با ۵ کالری در هر کدام، چند گوجه فرنگی خشک شده بخورید! به گفته محققان دانشگاه کورنل، گوجه‌فرنگی پخته شده حاوی لیکوپن زیستی بیشتری نسبت به گوجه‌فرنگی خام است.

 گریپ فروت

هر تکه گریپ فروت که به سالاد خود اضافه می کنید مانند یک کبریت عمل می کند تا توانایی چربی سوزی بدن شما را افزایش دهد. مطالعه ای که در ژورنال متابولیسم منتشر شد نشان داد کسانی که به مدت شش هفته گریپ فروت خوردند یک اینچ کامل از دور کمر خود را از دست دادند.

 این میوه سرشار از فیتوکمیکال ها، ترکیبات زیست فعال است که تحقیقات اخیر نشان می دهد که تولید هورمونی به نام آدیپونکتین را تحریک می کند که در تجزیه چربی بدن نقش دارد. تحقیقات ژاپنی نشان می دهد که بوی این میوه آبدار می تواند سلول های چربی قهوه ای کالری سوز را “روشن” کند و باعث تجزیه چربی بدن و در عین حال کاهش اشتها شود.

بادام ها قدرت چربی سوزی دارند

یک مشت بادام باعث چربی سوزی جدی می شود: یک مطالعه مجله بین المللی چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط با بزرگسالان دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن حدود یک چهارم فنجان بادام به مدت ۶ ماه منجر به کاهش ۶۲ درصدی بیشتر در وزن و BMI می شود.

به لطف ترکیبی که چربی جذب شده توسط بدن را محدود می کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که خوردن تنها ۱٫۵ اونس بادام در روز منجر به کاهش چربی شکم و ساق پا می‌شود. برای تاثیر بیشتر، قبل از ورزش بادام بخورید: اسید آمینه ال آرژنین می تواند به شما در سوزاندن چربی بیشتر در عضله سازی کمک کند.

سرکه سیب

بهترین خوراکی های چربی سوز

سرکه سیب، به ویژه، از اسید استیک تشکیل شده است، که نشان داده شده است که تخلیه معده را به تاخیر می اندازد و ترشح قند را در جریان خون کاهش می دهد. تحقیقات منتشر شده در مجله Bioscience, Biotechnology, Biochemistry نشان داد که گروه کوچکی از شرکت‌کنندگان در مطالعه که ACV در یک دوره ۱۲ هفته‌ای دریافت کردند نسبت به شرکت‌کنندگانی که داروی لاغری دریافت کردند، وزن، چربی بدن و اینچ بیشتری را از وسط خود کاهش دادند. چگونه کار می کند؟ علاوه بر حفظ سطح قند خون پایدار، ACV پروتئین هایی را در داخل بدن تولید می کند که چربی را می سوزاند.

آب لیمو

این ترفند ارزان را از دست ندهید.یکی از اکسیرهای جادویی چربی‌سوز که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، آب است. این یک عنصر ضروری برای کاهش وزن و چربی است. آب برای حفظ عملکرد مطلوب متابولیسم شما ضروری است. برای لذت بیشتر، یک لیمو به لیوان خود اضافه کنید. D-limonene، یک آنتی اکسیدان موجود در پوست لیمو، نشان داده شده است که اثر درمانی بر اختلالات متابولیک در موش های مبتلا به چاقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.