تفاوت خمیر مارزیپان در مقابل فوندانت چیست؟

اگر عاشق آشپزی و کیک پزی هستید، احتمالاً در مورد مارزیپان و فوندانت می دانید. آیا می دانید هر کدام چیست ؟ آیا متفاوت هستند؟ برای آشنایی بیشتر با خمیر مارزیپان و فوندانت به این مقاله نگاهی بیندازید. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چه تفاوت هایی بین مارزیپان و فوندانت وجود دارد.

خمیر مارزیپان چیست؟

مارزیپان خمیری است که با شکر، آرد بادام و عسل درست می‌شود و ممکن است حاوی روغن بادام نیز باشد. ممکن است مارزیپان را ببینید که به تنهایی روی کیک و شکلات کار شود. این نوع تزئین پخته در همه جا رایج است و قرن هاست که وجود داشته است.

در اسپانیا، مارزیپان یک دسر کریسمس است و در تمام طول سال در دسترس است. در ایتالیا، مارزیپان به شکل میوه است و در فصل تعطیلات نیز محبوب است. سایر مناطق اروپای جنوبی نیز از مارزیپان برای پذیرایی های روزمره و مناسبت های خاص استفاده می کنند.

در سراسر اروپای شمالی و شرقی، مارزیپان نیز یک سنت برای تعطیلات مختلف است. این سنت به فرهنگ های دیگر از جمله آمریکای لاتین و فیلیپین منتقل شده است. اگرچه در اروپا رایج است، اما برخی نظریه ها می گویند که مارزیپان از چین می آید، به خاورمیانه رفته و سپس راهی قاره کهن شده است.

تهیه خمیر مارزیپان مدتی طول می کشد و باید بادام تمیز شود و در آب زیر نقطه جوش خیس شود. این فرآیندی به نام بلانچینگ است که پوست بادام را برای برداشتن شل می کند. سپس باید بادام ها را به صورت آرد بادام که با شکر مخلوط می کنید، خرد کنید.

مخلوط آرد بادام و شکر به شکل قالب در می آید. بعد از اینکه فرم درست پیدا کرد، مارزیپان را در ظرف دربسته قرار دهید تا از سفت شدن یا کم آبی آن جلوگیری کنید. همچنین باید آن را در یک مکان تاریک نگهداری کنید، زیرا نور می تواند باعث اکسیداسیون چربی و فاسد شدن آن شود.

یکی از رازهای نهایی مارزیپان شامل یک سفیده تخم مرغ برای اتصال و بافت است. برخلاف رب بادام، این دسر پف دار و نرم است. برای تهیه آن به بادام، شکر قنادی، عصاره بادام، شربت ذرت و یک سفیده تخم مرغ نیاز دارید.

خمیر مارزیپان چیست؟

آیا خمیر مارزیپان سالم است؟

مارزیپان یک خوراکی با قند و چربی بالا است، بنابراین سالم ترین نیست. از آنجایی که مارزیپان حاوی بادام است، حاوی سیانید است. این سم سمی در بادام مخصوصا نوع تلخ آن وجود دارد. در حالی که مارزیپان احتمالاً با بادام شیرین تهیه می شود، ممکن است بخواهید دوباره بررسی کنید.

از آنجایی که این خمیر بیشتر بادام است، حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد. این میوه حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین E است. برخلاف سایر شیرینی ها، مارزیپان دارای مقداری مواد مغذی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

از آنجایی که بادام حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه است، مارزیپان نیز حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است. شما می توانید اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ را پیدا کنید که برای سلامتی شما ضروری و فوق العاده مفید هستند. خوردن این غذا می تواند راهی برای تقویت قلب و سلامت شناختی شما باشد.

همچنین مارزیپان بدون گلوتن و بدون لبنیات است، که آن را به گزینه خوبی برای کسانی که آلرژی و حساسیت دارند تبدیل می کند. برخلاف اکثر دسرها، این دسر در صورت عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به گلوتن بی خطر است. با این حال، بهتر است بررسی کنید که کارخانه تولید مارزیپان شما محصولات گلوتن را پردازش نمی کند.

در نهایت، توجه داشته باشید که مارزیپان گیاهی نیست زیرا حاوی تخم مرغ است. در حالی که ممکن است مقداری مارزیپان وجود نداشته باشد، اما دستور اصلی برای اتصال و بافت به سفیده تخم مرغ بستگی دارد. اگر از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید، این غذا برای شما مناسب نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

خمیر فوندانت چیست؟

فوندانت یا همان آیسینگ، خمیری تزئینی است که در قسمت بیرونی کیک و شیرینی استفاده می شود. برای تهیه این غذا به شکر، آب، ژلاتین، شیرینی یا چربی و گلیسرول نیاز است. بافت آن هنگام رول شدن بسیار سفت است در حالی که به صورت مایع بسیار ضخیم است.

واژه فوندانت در زبان فرانسوی به معنای ذوب شدن است. فوندانت انواع مختلفی دارد و همگی برای اهداف متفاوتی هستند. همه فوندانت ها از فرانسه سرچشمه می گیرند و به عنوان راهی برای تزئین محصولات پخته شده شروع شدند.

خمیر فوندانت رول شده یا فوندانت آیسینگ (فوندانت ریخته شده) بخشی از کیک های تزئینی عروسی است که نمی توان از مارزیپان استفاده کرد. همیشه حاوی ژلاتین و گلیسیرین است تا به حفظ قوام خمیر کمک کند. باید فوندانت را مانند پنکیک پهن کنید و سپس روی کیک را با آن بپوشانید.

فوندانت تجاری از شکر و روغن هیدروژنه تشکیل شده است. همچنین ممکن است شکر یا خمیر شکر، خمیر آدامس سلولزی و آب داشته باشد. شما از آن مانند فوندانت رول شده برای عروسی و کیک های دیگر استفاده می کنید.

فوندانت مارشمالو حاوی مارشمالو ذوب شده، آب، پودر قند و شورتنینگ است. شما از آن برای کیک های خانگی و زمانی که به مواد اولیه نیاز دارید استفاده می کنید. فوندانت مجسمه سازی شبیه فوندانت نورد شده است اما بسیار سفت تر است که آن را برای شکل دادن و مجسمه سازی مفید می کند.

فوندانت همچنین ممکن است بهترین انتخاب باشد زیرا یک مهر و موم روی سطح کیک ایجاد می کند که از خراب شدن آن جلوگیری می کند. این آیسینگ نیز قالب گیری است و می تواند اشکال و اندازه های مختلف را پشتیبانی کند.

آیا فوندانت سالم است؟

فوندانت تقریباً تمام قند است و حاوی حداقل مواد مغذی است. کالری نسبتاً زیادی از شکر دارد اما حاوی چربی کمی و بدون پروتئین است. از آنجایی که به غیر از شکر مواد دیگری ندارد، ریزمغذی های آن نیز بسیار کم است.

وقتی صحبت از آیسینگ می شود، این یکی قوی و بادوام است. فوندانت به دلیل بافتش می تواند گزینه بهتری نسبت به کیک باشد زیرا از فساد یا آلودگی جلوگیری می کند. همچنین تا حدودی متراکم تر است، به این معنی که لایه بیرونی کیک شما نیز پرکننده تر خواهد بود.

در حالی که خوراکی و کاملاً خوش طعم است، فوندانت سالم نیست. می توانید از آن استفاده کنید و گاهی آن را بخورید، اما بهترین انتخاب نیست زیرا قند و کالری بالایی دارد. اکثر مردم این آیسینگ را بیش از حد شیرین می دانند و ترجیح می دهند آن را نخورند.

فوندانت معمولاً گیاهی نیست زیرا حاوی ژلاتین است. با این حال، اخیراً گزینه‌های گیاه‌خواری بیشتری معرفی شده‌اند. اینها از آگار به جای ژلاتین برای بافت و اتصال استفاده می کنند.

استفاده از فوندانت باید به اهداف تزئین محدود شود. اگر بتوانید گزینه سالم تری مانند کره خامه ای یا مارزیپان انتخاب کنید، مواد مغذی بیشتری دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که شکر برای بافت ضروری است، بنابراین نمی توانید آن را تغییر دهید.

تفاوت های کلیدی بین خمیر مارزیپان و فوندانت چیست؟

تفاوت های کلیدی بین خمیر مارزیپان و فوندانت چیست؟

برای شروع، لازم به ذکر است که خمیر مارزیپان و فوندانت ترکیبات بسیار متفاوتی دارند. مارزیپان حاوی آرد یا آرد بادام و یک عدد سفیده تخم مرغ با شکر است. فوندانت حاوی قند قنادی، ژلاتین، شورتنینگ، آب و گلیسرول است.

وقتی صحبت از تغذیه می شود، تفاوت مشهود است. از آنجایی که مارزیپان از بادام به دست می آید، پروتئین، اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دارد. فوندانت به جز قند مواد مغذی بسیار کمی دارد.

بافت این دو غذا تا حدودی متفاوت است. مارزیپان سفت‌تر و شبیه خاک رس است و می‌توانید آن را به اشکال مختلف درآورید. فوندانت مایع و غلیظ است که به آیسینگ کیک کمک می کند و از آنجایی که انواع مختلفی دارد، برای تزیین کیک نیز می توان شکل های متفاوتی به آن داد.

از نظر طعم، مارزیپان و فوندانت نیز بسیار متفاوت هستند. مارزیپان طعمی بسیار آجیلی و تا حدودی معطر دارد. فوندانت فقط طعم شکر دارد و نه چیز دیگری.

از آنجایی که آنها از مواد مختلف تهیه می شوند، رنگ آنها یکسان نیست. مارزیپان به دلیل وجود بادامی رنگ کرمی دارد. فوندانت بسیار سفید است و امکان رنگ آمیزی آسان را فراهم می کند، به همین دلیل برای مصارف تزئینی بهتر است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.