اگر احساس خستگی کلافه تان کرده،این کارها را انجام دهید

احساس خستگی  ناامیدکننده، تضعیف کننده روحیه و کلافه کننده است. شما می خواهید مانند یک نژاد اصیل مسابقه دهید، اما احساس می کنید در گل و لای گیر کرده اید. زندگی در حال گذر است و شما نمی توانید همیشه با احساس خستگی همراه شوید.در این مقاله بهترین کارها برای رفع خستگی را برایتان توضیح میدهیم.

گاهی اوقات بهترین گزینه برای شما این است که در نحوه غذا خوردن، سبک زندگی و ورزش شما تغییراتی ایجاد شود. برخی مکمل ها نیز می توانند کمک کنند. یا شاید راه حل شما ساده باشد: خواب . البته، ضرری ندارد که پزشک خون شما را برای کم کاری تیروئید، کم خونی، کمبود ویتامین B12 و سایر شرایطی که می تواند باعث خستگی شود، آزمایش کند.

بهترین توصیه ها برای رفع احساس خستگی

۱٫ غذاهای سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده استفاده کنید.

نان، اسپاگتی و کیک بهترین انتخاب شما نیستند. این غذاها باعث می شوند قند خون شما به سرعت بالا برود و سپس به سرعت از بین برود. در نهایت احساس ضعف و خستگی خواهید کرد. غذاهای پر فیبر که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده هستند مانند غلات سبوس دار، نان سبوس دار و سبزیجات بیشتر بخورید. اینها به تثبیت قند خون کمک می کنند.

۲٫ برای رفع خستگی مصرف چربی های ناسالم را کاهش دهید.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، افرادی که رژیم های غذایی پرچرب مصرف می کنند، بیشتر در طول روز احساس خستگی می کنند. سعی کنید بیش از ۱۰ درصد چربی اشباع در رژیم غذایی خود نداشته باشید.

۳٫ روزی یکبار اسفناج بخورید.

این یک درمان قدیمی برای رفع خستگی است و همه ما می دانیم سبزی قدرتمندی است. شما نمی توانید اشتباه کنید. اسفناج حاوی پتاسیم و همچنین بسیاری از ویتامین های B است که همگی برای متابولیسم انرژی مهم هستند.

۴٫ذخایر انرژی خود را تکمیل کنید.

جینسینگ یک درمان قدیمی برای این احساس فرسودگی است. به دنبال مکملی باشید که حاوی حداقل ۴ درصد جین سنوزید باشد و روزانه دو کپسول ۱۰۰ میلی گرمی مصرف کنید. این داروی گیاهی سیستم عصبی شما را تحریک می کند و به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های استرس کمک می کند. (اگر فشار خون بالا دارید ممنوع است.)

مصرف مکمل منیزیم را در نظر بگیرید، زیرا کمبود این ماده معدنی می تواند شما را خسته کند. منیزیم در صدها واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد. در تبدیل پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها به منابع انرژی نقش دارد.

درمان سریع خستگی

۵٫بهترین نوشیدنی های رفع خستگی را بشناسید

در تمام طول روز آب بنوشید – حداقل هشت لیوان. منتظر نمانید تا تشنه شوید، زیرا “زنگ تشنگی” شما همیشه دقیق نیست. حتی کم آبی بدن می تواند شما را خسته کند.

نوشیدنی های کافئین دار را به حداقل برسانید. کافئین موجود در قهوه و برخی نوشابه‌های گازدار می‌تواند انرژی کوتاه‌مدتی به شما بدهد اما دوام ندارد.

۶٫ورزش

بیشتر روزهای هفته، سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید – این به شما انرژی می دهد و همچنین به شما کمک می کند بهتر بخوابید. یوگا یا تای چی را در نظر بگیرید. این اشکال قدیمی ورزش به شما امکان فعالیت بدنی را می‌دهد، اما شامل اجزای آرامش‌بخشی نیز می‌شود که می‌تواند نیروبخش باشد.

آیا برای یک تمرین ۳۰ دقیقه ای وقت ندارید؟ فقط ۱۰ دقیقه ورزش در سطح پایین را امتحان کنید. معمولاً، افراد مبتلا به خستگی، کاهش عرضه آدنوزین دی فسفات (ADP)، یک «پیام‌رسان» درون سلولی درگیر در متابولیسم انرژی دارند. ترجمه: “جرقه” کافی در موتور وجود ندارد. تقریباً هر نوع فعالیتی مانند آواز خواندن، تنفس عمیق، راه رفتن یا کشش کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷٫به اندازه کافی خوابیدن شما را از احساس خستگی دور میکند

همیشه در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. بدن شما در نهایت برنامه خواب ثابت را دریافت خواهد کرد. به خواب اضافی نیاز دارید؟ زودتر به رختخواب رفتن. تا زمانی که هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شوید، داشتن یک برنامه انعطاف پذیر برای خوابیدن خوب است. همچنین چرت زدن را کوتاه نگه دارید. اگر در طول روز بیش از نیم ساعت چرت بزنید، بدنتان بیشتر می‌خواهد و وقتی از خواب بیدار می‌شوید، بی‌حال خواهید بود.

۸٫درمان سریع خستگی

برای رفع سریع خستگی ، دو قطره روغن نعناع فلفلی را روی یک دستمال یا دستمال بریزید، آن را روی بینی خود نگه دارید و عمیق نفس بکشید. اگر زمان بیشتری دارید، سعی کنید دو قطره از روغن را به همراه چهار قطره روغن رزماری به آب حمام اضافه کنید تا دوش نشاط‌آوری داشته باشید.

چه زمانی باید در مورد خستگی به پزشک مراجعه کنید؟

لیست طولانی از شرایط پزشکی و مسائل مربوط به سبک زندگی می تواند به خستگی کمک کند، از جمله کمبود خواب، تغذیه ناکافی، آنفولانزا، چاقی، آلرژی، عفونت، کم خونی، کم کاری تیروئید، بیماری قلبی، سرطان، دیابت و ایدز. اگر حتی پس از انجام اقداماتی برای درمان خستگی “همیشه” احساس خستگی می کنید، یک وقت ملاقات با پزشک خود بگیرید. اگر خستگی همراه با شروع ناگهانی درد شکم، تنگی نفس یا سردرد شدید دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید. علائم مزمن دیگری که ممکن است به توجه پزشک نیاز داشته باشد، درد عضلانی، حالت تهوع، افسردگی، تب یا مشکل در بینایی است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.