فواید رزماری برای مو و پوست چیست؟

برای استفاده حداکثری از فواید رزماری، توصیه می شود دم کرده گیاه را در منزل تهیه کنید و مراقب باشید که نجوشد تا خاصیت خود را از دست ندهد. اگر به دنبال محصولی طبیعی هستید که فواید متعددی برای مو و پوست داشته باشد، رزماری را امتحان کنید. رزماری (Rosmarinus officinalis) یکی از گیاهان رایج در میان داروهای بهداشتی و زیبایی باستانی است. گیاهی معطر که به درمان بسیاری از اختلالات کمک می کند، که یک ماده ضروری در لوازم آرایشی طبیعی است و خاصیت پاک کنندگی برای خانه دارد.

این گیاه از نظر مواد فعال بسیار غنی است. مواد مغذی اصلی آن ویتامین های A، B2، B6 و C و مواد معدنی آهن، منیزیم، روی، فسفر و کلسیم است. علاوه بر این، محتوای آنتی اکسیدان بالایی دارد. از برگ های رزماری به صورت تازه یا خشک استفاده می شود. اما در درمان های خاصی می توان گل ها را نیز گنجاند.

 فواید رزماری برای مو و پوست

فواید رزماری برای مو و پوست

۱٫ داروی ضد ریزش مو

افرادی که از آلوپسی رنج می برند یا می خواهند از ریزش مو که در فصل بهار و پاییز افزایش می یابد جلوگیری کنند، باید بدانند که رزماری می تواند یک راه حل طبیعی باشد.

اگرچه عوامل زیادی وجود دارند که بر ریزش مو تأثیر می‌گذارند، اما آب رزماری می‌تواند به ما کمک کند تا آن را متوقف کنیم، زیرا این توانایی را دارد که گردش خون را در پوست سر فعال کند. علاوه بر این، یک درمان طبیعی خوب برای تسریع رشد است.

۲٫ محرک مو

رزماری به طور کلی یک محرک برای بدن است. به همین ترتیب، با استفاده از آب رزماری به موهای خود، می توانیم موهای بیش از حد صاف را نیز بهبود بخشیم. با رزماری به تدریج بافت، درخشندگی و ساختار مو را بهبود می بخشیم.

۳٫ خواص رزماری برای مو ، تنظیم کننده سبوم

موهای چرب افرادی که تعادل کاملی در موهای خود دارند، نه خشک و نه چرب، ممتاز هستند. برای بقیه، آب رزماری به ما این امکان را می دهد که سبوم را تنظیم کنیم، به خصوص زمانی که موهای چرب یا ریشه داریم. به این ترتیب از محصولاتی که در دراز مدت باعث خشکی و تحریک پوست سر می شوند اجتناب می کنیم.

۴٫ پیشگیری از سفیدی مو

رزماری با تحریک فولیکول مو باعث افزایش رنگدانه مو شده و از سفید شدن موها جلوگیری می کند. بیشترین سود موی قهوه ای و مشکی است، زیرا استفاده از این گیاه به تدریج موها را تیره می کند.

۵٫ مفید برای شل شدن پوست

چندین دهه پیش، زنان از آب رزماری برای داشتن پوستی سفت، گلگون و جوان استفاده می کردند. بنابراین، آب رزماری به عنوان یک مقوی، درمان خوبی برای مبارزه با شل شدن پوست ، رنگ پریدگی و چین و چروک است.

۶٫ فایده رزماری برای پوست ، احیا کننده پوست

به همین ترتیب، اگر بخواهیم چهره خسته را بهبود ببخشیم، این تونیک طبیعی صورت تاثیر سریعی دارد. برای جلوگیری از خواب آلودگی صورت، استفاده از آن در صبح ایده آل است.

۷٫ یک آنتی اکسیدان طبیعی

رزماری، سرشار از فلاونوئیدها، دارای قدرت آنتی اکسیدانی بالایی است که با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند. بنابراین، این یک درمان طبیعی ضد پیری و یک درمان خوب برای تسکین پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه استفاده از رزماری برای پوست و مو

آب رزماری دم کرده ای است که از برگ های این گیاه دارویی تهیه می شود و به ما امکان استفاده راحت و موثر بر روی مو و پوست را می دهد. به صورت زیر آماده می کنیم:

عناصر

۳ قاشق غذاخوری برگ رزماری خشک (۴۵ گرم)
۲ لیوان آب (۴۰۰ میلی لیتر)

نحوه استفاده از رزماری برای پوست و مو

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا آب را در قابلمه می گذاریم تا بجوشد.
وقتی به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید و رزماری را اضافه کنید. گیاه نباید بجوشد.
بعد روی قابلمه را می‌پوشانیم و ۱۰ دقیقه استراحت می‌دهیم.
در آخر دم کرده را صاف می کنیم و می گذاریم خنک شود.

می توانیم از آب رزماری به عنوان یک درمان موضعی برای پوست سر یا پوست استفاده کنیم.
حداقل یک ماه یک یا دو بار در روز این کار را انجام خواهیم داد.
برای مشاهده فواید آن باید صبر داشته باشیم، زیرا نتیجه بلافاصله قابل مشاهده نیست.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.