برای ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی به کجا مراجعه کنیم؟

بالا بودن شدت برخی حوادث، باعث بروز خسارت های جبران ناپذیری می شود. از جمله این خسارت های جبران ناپذیر می توان به قطع عضو اشاره کرد. البته، با وجود پیشرفت هایی که در حوزه ساخت پروتزها حاصل شده است، امروزه، افراد درگیر با قطع عضو، نه به خوبی گذشته، اما می توانند زندگی بی مشکل تری را تجربه کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا در مورد یکی از انواع اندام های مصنوعی، به نام پروتز پا زیر زانو نکاتی را بیان کنیم.

قیمت پروتز پا زیر زانو (قیمت ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی) چقدر است؟

قیمت پروتز پا زیر زانو که به آن پای زیر زانو مصنوعی نیز گفته می شود، به مانند خیلی کالاهای پزشکی نیست و قیمت ثابتی ندارد. کسانی که درگیر قطع عضو هستند و به کلینیک های متفاوت مراجعه کرده اند، در جریان تفاوت قیمت ها هستند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا نمی توان یک قیمت مشخص برای این نوع پروتز بیان کرد. اختلاف قیمت اندام های مصنوعی، دلایلی به شرح زیر دارد:

  • یکی از مسائلی که تاثیری مستقیم بر قیمت پروتز مخصوص زیر زانو دارد، نیازها و درخواست های بیمار است. پروتزها را با توجه به فعالیت هایی که فرد در طی روز انجام می دهد، می سازند و از آنجایی که فعالیت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، نمی توان قیمت ثابتی را برای پروتزها عنوان کرد.
  • حجم و وسعت قطع عضو نیز روی قیمت پروتز های زیر زانو تاثیرگذار است. کسی که حجم بیشتری از پایش قطع شده است، مجبور است هزینه بیشتری را برای ساخت پروتز پا پرداخت کند.
  • در کلینیک های مختلف، ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی با یک قیمت ثابت صورت نمی گیرد. هر کلینیک، با توجه به تجهیزاتی که از آنها برای ساخت پروتز استفاده می کند و با توجه به متد به کار برده شده در ساخت پروتز، قیمت مشخصی را به متقاضی ارائه می دهد.

توصیه می کنیم، برای آنکه ساخت پروتز، هزینه زیادی را به شما تحمیل نکند، به کلینیک های حرفه ای و معتبر در کشور مراجعه کنید. مطابق نظر سنجی انجام شده توسط ایلنا، فارس و چطور، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، یکی از معتبرترین و با انصاف ترین کلینیک های فعال در کشور است. این کلینیک، پروتزهای مصنوعی را با بهترین متریال و آخرین متد ساخته و با قیمتی مناسب در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

ساخت پروتز زیر زانو مصنوعی

آیا بیمه، هزینه ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی را پرداخت می کند؟ قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟

یکی از نگرانی هایی که برای متقاضیان ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی وجود دارد، پرداخت هزینه و قیمت پروتز پا است. نکته ای که در همین ابتدا باید به آن توجه داشته باشید، این است که بیمه های دولتی، هزینه ساخت اندام های مصنوعی را پرداخت نمی کنند و اگر هزینه ای هم بابت آن بپردازند، در مقایسه با قیمت پروتز، هزینه بسیار اندک و ناچیزی خواهد بود. پس، به هنگام پرداخت قیمت پروتز نمی توان روی کمک بیمه های دولتی حساب باز کرد.

اگر کسی شغل خطرناکی دارد و مدام در معرض خطر قطع عضو است، بهتر است خود را تحت پوشش بیمه های خصوصی ببرد. بیمه های خصوصی با توجه به حق بیمه ای که مشخص کرده و از افراد تحت پوشش خود دریافت می کنند، قسمتی از هزینه ساخت اندام های مصنوعی را به متقاضی بر می گردانند.

مراحل ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی در مراکز ساخت پروتز پا در تهران به چه شکل است؟

مراحل ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی در مراکز ساخت پروتز پا در تهران به شرحی است که در ادامه بیان می کنیم:

  1. در اولین قدم، بیمار به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه می کند و تحت ارزیابی قرار می گیرد. در این مرحله، سوالاتی مانند هدف از ساخت پروتز و یا میزان فعالیت های بیمار، پرسیده خواهد شد.
  2. در مرحله بعدی، با توجه به ارزیابی های انجام شده، ساخت آستر صورت می گیرد. آسترها به فرد کمک می کنند تا پروتز آسیبی به پوست بدن وارد نکند.
  3. در قدم بعدی، ساخت سوکت صورت می گیرد. در ساخت سوکت، از پلاستیک های محکم استفاده می کنند. سوکت ها، پیچ و آداپتور را به عضو باقی مانده متصل می کنند.
  4. ساخت سوکت نهایی، آخرین مرحله ساخت پروتز پای مصنوعی زیر زانو است. این سوکت ها روی پای بیمار وصل می شوند.

ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی

آیا امکان ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی هوشمند وجود دارد؟ قیمت پا مصنوعی هوشمند چقدر است؟

در کشور ما نیز پیشرفت های خوبی در حوزه ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی به وقوع پیوسته است. کلینیک های ارتوپدی کشورمان، امکان ساخت پا مصنوعی هوشمند را دارند و می توانند به متقاضیان و افراد درگیر با قطع عضو کمک کنند تا با نصب این پروتزهای مدرن، بسیاری از مشکلاتی که قطع عضو برایشان ایجاد کرده است، به پایان برسد.

درست است که قیمت پا مصنوعی هوشمند از قیمت برخی انواع پروتزهای غیر هوشمند، بیشتر است، اما، این اندام های مصنوعی کاربرد های زیادی داشته و افراد می توانند به کمک این نوع پروتز، راحت تر و طبیعی تر راه روند. قیمت این نوع پروتز نیز اصلا مشخص نیست و فردی که می خواهد در جریان قیمت آن قرار گیرد، باید به کلینیک هایی که در حوزه ساخت پروتزها فعالیت می کنند، مراجعه کند. این کلینیک ها، بهترین منابع برای دریافت قیمت اندام های مصنوعی هستند.

در ساخت پروتزهای هوشمند، قطعات بسیار حساسی به کار برده شده است. این قطعات به فرد کمک می کنند تا کنترل بهتری روی پروتز داشته باشند و طبیعتا، به شکل راحت تری راه بروند. پاهای هوشمند مصنوعی، امکان فعالیت در دامنه گسترده تری را برای فرد فراهم می کنند. برخی حرکات اعم از دویدن، رقصیدن،گلف، شنا و حتی اسکی کردن روی برف که تا قبل از ساخت پروتز هوشمند امکان انجام آنها وجود نداشت، با نصب و ساخت این پروتزها به یک کار بسیار عادی و راحت تبدیل خواهد شد.

کلام آخر

ما در این مقاله، به ساخت پروتز پای زیر مصنوعی زانو پرداختیم. توصیه می کنیم، چنانچه می خواهید یک پروتز کاملا کاربردی داشته باشید، به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر در کشور، همچون کلینیک ارتوپدی فنی پایار مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • سرگرمی
  • برای ساخت پروتز پا زیر زانو مصنوعی به کجا مراجعه کنیم؟