چرا تریدرها بروکر آلپاری را انتخاب میکنند؟

بازار فارکس

در دنیایی که هر روز روش‌های درآمدزایی فرم جدیدی به خود گرفته‌اند و روش‌های قبلی بی‌اثر می‌شوند، انتخاب یک منبع درآمد منطقی و عقلانی که سود آن تضمین‌شده باشد، برای داشتن وضعیت اقتصادی پایدار ضروری به نظر می‌رسد. شما برای سرمایه‌گذاری چه راهی را انتخاب کرده‌اید؟ در میان انواع روش‌های موجود مثل سرمایه‌گذاری در بورس یا ترید با ارزهای دیجیتال و موارد دیگر، همواره امنیت و پایداری که در بازار فارکس وجود داشته، در موارد دیگر مطرح نبوده است. به همین دلیل است که فارکس را به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا که افراد زیادی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌شناسیم. اگر شما نیز به فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار فارکس علاقمندید، بهتر است پیش از هر چیز با بروکر و مفهوم آن و سپس مطرح‌ترین بروکرها آشنا شوید. به همین دلیل قصد داریم به بروکر آلپاری و ویژگی آن بپردازیم. همراه ما بمانید. در صورتیکه نمی‌دانید بازار فارکس چیست بهتر است ابتدا برروی لینک کلیک نمایید و این مقاله را مطالعه کنید.

بروکر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که باید درباره دنیای فارکس و سرمایه‌گذاری در آن بدانید، بروکرها و کارگزاری‌ها هستند. در واقع برای آنکه بتوانید قدم در این بازار بگذارید و انجام معاملات را آغاز کنید، ثبت‌نام در کارگزاری‌ها الزامی است. به طور کلی بروکر را می‌توان به بازاری تشبیه کرد که امکان مبادله میان خریدار و فروشنده را فراهم می‌کند. بازار فارکس به عنوان بزرگ‌ترین بازار معاملاتی دنیا، عمدتاً محلی برای مبادله شرکت‌ها، نهادها و بانک‌های بزرگ است؛ بنابراین اگر بخواهید به عنوان یک معامله‌گر خرد وارد بازار شوید، کمی بعید به نظر می‌رسد. به همین منظور شركت‌های بزرگی به نام کارگزاری یا بروکر پدید آمده‌اند تا سرمایه‌گذاران را گرد هم آورد و بستر انجام معاملات را برای آن‌ها فراهم کنند.

بروکرها تنها مخصوص به فارکس نیستند. در واقع، این شرکت‌ها اغلب در حوزه‌های متعددی به فعالیت مشغول می‌شوند و فارکس، بخشی از خدمات آن‌هاست. برای مثال بروکرهایی را می‌بینید که در زمینه فارکس، بورس، کریپتوکارنسی، فلزات باارزش مثل طلا و نقره، اوراق بهادار، منابع انرژی مثل نفت و گاز، حتی کالاهایی چون اقلام کشاورزی فعالیت دارند. حال بروکر آلپاری به عنوان یکی از مطرح‌ترین بروکرهای دنیا در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آشنایی با بروکر آلپاری و پیشینه آن

بروکر آلپاری یکی از بزرگترین کارگزاری‌های فارکس است که سالیان سال به فعالیت در این بازار پرداخته است و امروزه به عنوان یکی از غول‌های این عرصه شناخته می‌شود. در سال ۱۹۸۸ در روسیه بود که آلپاری پا به عرصه گذاشت و فعالیت را شروع کرد و از همان ابتدا مشخص بود که هدفی بزرگ پیش رو دارد. رفته رفته با ارائه خدمات بی‌نظیر و حرفه‌ای، آلپاری ثابت کرد که می‌تواند یکی از بهترین بروکرهای دنیا باشد و بیشترین تعداد سرمایه‌گذار را داشته باشد. در سال ۲۰۰۶ این بروکر توانست تأییدیه دو رگولاتوری معتبر NFA آمریکا و CyCes قبرس را دریافت کند؛ اما هم‌زمان با تصمیم‌گیری بانک مرکزی سوئیس مبنی بر برابری فرانک با سایر ارزها، آلپاری نیز همچون بسیاری ازبروکرهای دیگر متضرر شد. نکته مثبت اینجاست که این کارگزاری توانست با مدیریت درست، اوضاع را در دست بگیرد و رضایت سرمایه‌گذاران را جلب کند. پس از مدتی آلپاری توانست دوباره به میادین باز گردد و به عنوان یک بروکر معتبر فعالیت کند.

در حال حاضر نیز بروکر آلپاری به دلیل بهره‌مندی از دو رگوله معتبر FSA و FCS و همچنین عضویت در کمیسیون ملی، از اعتبار قابل قبولی برخوردار است. اگر چه رگوله‌های پیشین آلپاری پیش از ضرر و زیان ایجاد شده از اعتبار بیشتری برخوردار بودند، اما هنوز هم می‌توان آلپاری را به عنوان یک رگوله معتبر معرفی کرد.

مزایا و ویژگی‌های مثبت بروکر آلپاری

سوالی که در ذهن ما ایجاد می‌شود این است که آلپاری چه مزایایی دارد که اغلب تریدرها آن را به عنوان کارگزاری مورد نظر خود انتخاب می‌کنند؟ در این قسمت قصد داریم به بررسی مزایا و ویژگی‌های مثبت بروکر آلپاری بپردازیم و دلایل اصلی برای سرمایه‌گذاری در این بروکر را بیان کنیم.

حساب‌های متعدد

یکی از مواردی که کارگزاری‌ها را به انتخابی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنند، تعداد حساب‌های ارائه شده است. به هر میزان که کارگزاری حساب‌های بیشتری را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارائه کند، دست آن‌ها برای انتخاب حساب مورد نظر بازتر خواهد بود. در نتیجه با هر میزان سرمایه می‌توانند حساب مخصوص خود را در بروکر افتتاح کنند. بروکر آلپاری ۶ حساب مجزا را به معامله‌گران ارائه می‌کند که حساب‌های نانو به سرمایه یک دلاری برای افتتاح حساب نیاز دارند. این مسئله توانسته امکان سرمایه‌گذاری همه معامله‌گران را در بروکر آلپاری فراهم کند. اطلاعات تمامی حساب های معاملاتی آلپاری فارسی در این لینک ارائه شده است.

 بروکر آلپاری

پلتفرم‌های معاملاتی گوناگون

بروکر آلپاری از هر دو پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ در کارگزاری خود پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینکه می‌توانید این دو پلتفرم را روی تلفن همراه اندروید و ios خود نصب کنید و با کامپیوتر شخصی نیز دسترسی داشته باشید، نسخه تحت وب نیز برای استفاده در این بروکر امکان‌پذیر است.

سرعت بالای معاملات

سرعت انجام معاملات در بروکر آلپاری بسیار بالاست؛ به همین جهت مدت زمان کمی را برای انجام هر معامله نیاز دارید. اگر بخواهید معاملات متعددی را انجام دهید، نیازی به صرف وقت زیاد برای آن‌ها ندارید و در حداقل زمان می‌توانید معاملات خود را پیش ببرید. این مسئله یکی دیگر از مزایای بروکر آلپاری است.

پشتیبانی از زبان فارسی

با توجه به اینکه بسیاری از بروکرها ارائه خدمات خود به ایرانیان را محدود کردند و امکان استفاده ما از این بروکرها وجود ندارد، پیدا کردن بروکری که همچنان خدماتی را به ایرانیان ارائه کند، نکته مثبتی است. حال اگر این بروکر از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند، می‌توان آن را یک بروکر مناسب برای ایرانیان دانست.

کارمزد محدود

بدیهی است که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به دنبال کارگزاری هستند که کمترین کارمزد را دریافت کند. بروکر آلپاری از آن دست کارگزاری‌هاست که حداقل کارمزد و اسپرد را برای معاملات خود در نظر گرفته است.

بروکر آلپاری چه معایبی دارد؟

اگر چه معایب قابل توجهی برای بروکر آلپاری قید نمی‌شود، اما عده‌ای از تریدرها بر این باورند که آلپاری در ارائه خدمات به‌روز به معامله‌گران عقب مانده است. اگر از آن دست معامله‌گرانی باشید که به دنبال دریافت خدمات جدید و به‌روز هستید، احتمالاً به دنبال بروکر دیگری به جز آلپاری خواهید بود. با این حال همچنان می‌توان بروکر آلپاری را یکی از موفق‌ترین کارگزاری‌ها در حوزه فارکس دانست.

آلپاری فارسی

کلام آخر

در این مقاله به بیان مزایای بروکر آلپاری پرداختیم و ویژگی‌های مثبت آن که تریدر‌ها را به سمت این کارگزاری جلب می‌کند را بیان کردیم. در صورتی که به فکر شروع سرمایه‌گذاری در بروکر آلپاری را دارید پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرچیز اطلاعات خود را در این زمینه به حد قابل قبولی برسانید. مطالب درج شده در سایت‌ها صرفاً جهت آگاهی بخشی به شما قرار داده می‌شوند و هیچ گونه مسئولیتی در قبال سود یا ضرر و زیان شما نخواهند داشت. این مقاله، بخشی از مقالات متعدد وبسایت بهترین هست بوده که با هدف فراهم کردن اطلاعات دقیق از بازارهای سرمایه گذاری ارائه شده است. برای مطالعه‌ی این مقالات برروی لینک کلیک نمایید. همچنین در مقاله ثبت نام فارکس مراحل گام به گام ورود به این بازار بیان شده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.