ماکان آریا پارسا روش های بیشتر کتاب خواندن را آموزش می دهد

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مزایای کتاب خواندن بر کسی پوشیده نیست و به خوبی می‌دانیم که برای افزایش آگاهی، تقویت حافظه، خوب سخن گفتن و برقراری ارتباط سالم با دیگران، نیاز به کتاب خواندن داریم. ماکان آریا پارسا به عنوان یک فرد موفق که کتاب خواندن جزیی جدانشدنی از زندگی اوست، روش‌هایی را آموزش می‌دهد که کمک می‌کند تا خواندن جز عادات روزمره افراد شود. روش‌هایی کاملا اثبات شده و کاربردی که باعث می‌شود تا از شما یک فرد کتاب‌خوان و حرفه‌ای بسازد.

ماکان آریا پارسا

برای کتاب خواندن اهداف طولانی مدت تعیین نکنید

روش‌های زیادی برای کتاب خواندن وجود دارد، اما معمولا برخی به خاطر تعیین اهداف بلند مدت و بیش از توان خود در نیمه راه منصرف می‌شوند. با تعیین هدفی کوتاه کتاب خواندن را شروع کنید، زیرا در این شرایط خسته و دلزده نخواهید شد. برای مثال می‌توانید با خواندن تنها یک کتاب در ماه و حداقل ۲۰ صفحه در روز شروع کنید.

پس از یک یا دو ماه می‌تواند به صورت پله‌کانی تعداد کتاب‌های خود را به ۲ عدد در ماه افزایش دهید. همه این‌ها بستگی به توانایی‌ شما دارد. وقتی بیش از حد متعهد نباشید، متوجه خواهید شد که تجربه خواندن استرس کمتری دارد و لذت‌بخش‌تر است. اگر مطالعه شما همراه با استرس نباشد، می‌توانید به سرعت کتاب را بخوانید و لذت ببرید.

اهداف‌تان را برای خود نگه دارید

ماکان آریا پارسا معتقد است که باید اهداف مطالعه پیش خودتان محفوظ بماند. تجربه نشان داده معمولا افرادی که هدف خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، کمتر موفق می‌شوند. هر زمان که هدفی به اشتراک گذاشته می‌شود، انگیزه کمتری برای شما وجود دارد که برای دستیابی به آن سخت کار کنید. بنابراین اگر می‌خواهید دو کتاب در ماه بخوانید، این هدف را برای خود نگه دارید و با دیگران به اشتراک نگذارید.

کتابی را که دوست ندارید، کنار بگذارید

ما مطمئن هستیم که برای شما هم پیش خواهد آمد که یک کتاب را به نیمه برسانید و با این سوال مواجه شوید، چرا دارم این کتاب را می‌خوانم؟ نگران نباشید برای بهترین کتاب‌خوان‌های دنیا هم این اتفاق رخ داده است. اما به‌جای تلاش برای جذاب کردن کتابی که از آن لذت نمی‌برید یا مفید نمی‌دانید، باید آن را کنار بگذارید و شروع به خواندن چیز دیگری کنید.

بسیاری از نویسنده‌های مشهور دنیا معتقد هستند که ادامه ندادن به خواندن کتاب‌هایی که دوست ندارید، به شما زمان بیشتری برای خواندن کتاب های خوب می‌دهد!

کتاب‌هایی را بخوانید که واقعاً از آن‌ها لذت می‌برید

یکی دیگر از شیوه‌هایی که کمک می‌کند تا مطالعه کتاب جزیی از زندگی‌تان شود، خواندن کتاب‌هایی است که لذت می‌برید. معمولا همه ما کتاب‌هایی را که دوست داشته باشیم برای خواندن‌شان تا انتها زمان خواهیم گذاشت و تحت هیچ شرایطی منصرف نخواهیم شد.

همیشه یک کتاب در دست داشته باشید

شما همیشه فرصتی برای خواندن خواهید داشت. در حال رفتن به محل کار، زمانی که در مطب پزشک منتظر هستید و یا چند دقیقه قبل از برگزاری جلسه و کنفرانس می‌توانید مطالعه داشته باشید. بنابراین همیشه زمان مناسب برای کتاب خواندن پیدا می‌شود. تصور کنید که برای خرید به فروشگاه می‌روید و پشت یک صف طولانی برای خرید منتظر هستید، خواندن کتاب کمک می‌کند تا زمان زودتر بگذرد.

به جای اینکه این زمان را بدون استفاده بگذرانید، یک کتاب بردارید و شروع به خواندن کنید. تنها راهی که می‌توانید از دقایق کوتاه استفاده کنید این است که کتابی در دست داشته باشید. ماکان آریا پارسا بیان می‌کند که همواره و در همه جا با خود یک کتاب به همراه دارد. قرار نیست که حتما کتاب شما چاپی و کاغذی باشد، می‌توانید از کتاب‌های الکترونیکی در گوشی همراه خود استفاده کنید.

روش های بیشتر کتاب خواندن

زمان مطالعه را از چیزی کم اهمیت‌تر قرض بگیرید

به نظر آقای آریا پارسا برای کتاب خواندن قرار نیست که خود را متعهد به دو یا سه ساعت در طول روز کنید. تعهد زمانی، ممکن است جدی به نظر برسد و همین موضوع باعث انصراف شما شود، اما اگر زمان را از چیز دیگری قرض کنید، متوجه خواهید شد که اختصاص زمان بیشتر به مطالعه واقعاً بسیار آسان است.

به عنوان مثال، آیا می‌دانید که یک آمریکایی به طور متوسط هر روز پنج ساعت را صرف تماشای تلویزیون می‌کند؟ اگر در این دسته قرار می‌گیرید، تماشای تلویزیون خود را به دو ساعت در روز کاهش دهید و سه ساعت دیگر را صرف مطالعه کنید. بنابراین اول مطالعه را اولویت قرار دهید و سپس تلویزیون تماشا کنید.

در چالش‌های خواندن شرکت کنید

این یک راه عالی برای تشویق شما به خواندن کتاب‌های بیشتر است، زیرا سرگرم کننده و تعاملی است. همچنین می‌توانید با دیدن مطالبی که دوستان‌تان خوانده‌اند، می‌توانید کتاب‌های جدیدی برای خواندن بیابید. معمولا صحبت درباره کتاب در جمع‌های خانوادگی و دوستانه و تجربه کتاب‌خوانی می‌تواند باعث تشویق و ترغیب شما به کتاب خواندن شود.

یک محیط مطالعه آرام برای خود ایجاد کنید

افراد بسیاری با این مشکل روبه‌رو هستند که عوامل محیطی و فضایی که در آن هستند موجب حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود. برای آنکه لذت مطالعه را برای خود چندین برابر کنید، بهتر است که یک محیط مطالعه آرام برای خود بسازید. مطالعه کتاب مورد علاقه‌تان را در اتاقی ساکت شروع کنید و تلویزیون را برای مدتی هر چند کوتاه خاموش کنید. یادتان باشد که گوشی همراه خود را در حالت بدون صدا و حالت هواپیما قرار دهید و برای زمان مشخصی روشن کنید.

مقداری پول برای خرید کتاب ذخیره کنید

ماکان آریا پارسا ابراز می‌کند که اگر قرار است برای همیشه کتاب‌خوان باقی بمانید، ذخیره و پس‌انداز پول برای خرید کتاب را فراموش نکنید. قرار نیست که این کار را در هر ماه انجام دهید، می‌توانید حداقل دو ماه پول‌های اضافی خود را ذخیره کرده و با آن کتاب مورد علاقه‌تان را بخرید.

 ممکن است در ابتدا کمی خنده‌دار به نظر برسد، اما یکی از بهترین انگیزه‌ها برای مطالعه بیشتر است. زیرا وقتی کتابی را تمام کردید، می‌توانید فهرست موجودی خود را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که چه کتابی را خریداری کنید.

از فناوری به نفع خود استفاده کنید

اگر جز افرادی هستید که از فناوری اسقبال می‌کنید و حمل کتاب کاغذی برای شما سخت است، می‌توانید از نسخه‌های الکترونیکی استفاده کنید.

هر چند که تجربه نشان داده، بیشتر افراد عاشق کتاب‌های فیزیکی هستند، اما در مواقع ضروی مثل سفر ذخیره کتاب‌های الکترونیکی در تلفن همراه بیشتر به دردتان خواهد خورد. استفاده از فناوری جدید کمک می‌کند تا انگیزه خود را برای خواندن کتاب به هیچ وجه از دست ندهید و در هر زمانی از مطالعه لذت ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.