باورهای جالب برای تعیین جنسیت نوزاد

همانطور که به خوبی می دانید، باورهای مختلفی در زمینه بارداری، جنسیت نوزاد و زایمان وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین ها این باورها مربوط به امکان تعیین جنسیت نوزاد بدون نیاز به مراجعه به مطب پزشک است. در واقع، اگر بارداری شما مشخص شده باشد، احتمالاً یکی از اقوام، همسایه یا دوست جنسیت فرزندتان را پیش بینی کرده است، باورهایی مانند بزرگی شکم، هوس هایی که دارید یا نحوه حرکت جنین شما.

با این حال، قبل از ادامه دادن، باید به شما بگوییم که هیچ باور درستی برای تشخیص جنسیت نوزادی که یک زن باردار در انتظار آن است وجود ندارد. مطمئن ترین راه برای تشخیص این موضوع از طریق سونوگرافی و با کمک یک متخصص پزشکی است. اما حقیقت این است که حتی این نیز یک روش ۱۰۰٪ موثر نیست. خود پزشکان تشخیص می دهند که درصد معینی از شکست وجود دارد و همه ما موردی را می شناسیم که در آن پزشک به والدین باردار گفته که قرار است بچه ای از جنس خاصی به دنیا بیاورند و بعد از زایمان از این بابت تعجب کرده اند.

بنابراین، از همان ابتدا باید توجه داشته باشید که هیچ روش کاملاً صحیحی برای تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد وجود ندارد. با این حال ترفندهایی وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما ایده بدهد که در ادامه می خواهیم به شما ارائه دهیم.

باورهایی درباره تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی

باورهایی درباره تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی

شکل شکم مادر

یکی از محبوب ترین ترفندها برای تعیین جنسیت نوزاد، شکل شکم و وضعیتی است که جنین در داخل آن قرار دارد. فرضاً اگر نوزاد در بالای شکم باشد دختر است و اگر خیلی پایین باشد پسر است. همچنین گفته می شود که اگر شکم حالت بسیار گرد به خود بگیرد، دختر انتظار می رود و اگر ظاهر کمی نوک تیز به خود بگیرد، انتظار پسر دارید.با این حال، این یک روش بسیار غیر قابل اعتماد است و در حال حاضر منسوخ شده است.

تشخیص جنسیت از ضربان قلب

بسیاری از خانمها برای تعیین جنسیت جنین متوسل به تعداد ضربان قلب میشوند. گفته می شود اگر ضربان قلب نوزاد از ۱۴۰ ضربان در دقیقه (ضربان در دقیقه) بیشتر باشد، دختر دار می شوید و اگر ضربان قلب جنین کمتر باشد، پسر است.

با این حال، متخصصان هشدار می دهند که این ترفند هیچ پایه علمی ندارد. در حقیقت، ضربان قلب نوزادان در طول بارداری تغییر می‌کند و تفاوت‌های محسوس بین پسران و دختران بسیار ناچیز است.

تعیین جنسیت نوزاد با فراوانی حالت تهوع

حالت تهوع و ناراحتی عمومی در دوران بارداری می تواند برای بسیاری از زنان باردار کاملاً متقابل باشد. برخی از آنها به سختی دچار حالت تهوع می شوند، در حالی که برخی دیگر واقعاً بیمار می شوند و به وضعیتی به نام “هیپرامسیس گراویداروم” مبتلا می شوند که می تواند باعث کاهش وزن، سوء تغذیه شدید و کمبود ویتامین ها و مواد مغذی شود. در شرایط شدید، برخی از زنان حالت تهوع و استفراغ شدیدی دارند که برای جلوگیری از بیماری های بعدی مجبور به استراحت یا بستری شدن برای چند روز در بیمارستان می شوند.

اما در مورد موضوعی که می گوییم، اگر در دوران بارداری دچار حالت تهوع شدید هستید، به احتمال زیاد در انتظار دختر هستید. در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که هر چه تهوع و استفراغ شما شدیدتر و شدیدتر باشد، احتمال دختر دار شدن شما بیشتر است و اگر کم باشد پسردار میشوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ نکته برای بهبودی واژن پس از زایمان” را نیز مطالعه بفرمایید.

دیابت بارداری و پسر دار شدن

متخصصان می گویند که این ممکن است به دلیل هورمون hCG (گنادوتروپین جفتی انسانی) باشد که جنین هایی که در دختران رشد می کنند به مقدار بیشتری تولید می کنند. با این حال، یکی دیگر از مشکلات جدی که می تواند در دوران بارداری ایجاد شود، مربوط به جنسیت پسر است. این مورد دیابت بارداری است که به طور کلی مربوط به بارداری پسر است.

تحقیقات متعدد نشان داده است که احتمال ابتلای یک زن به دیابت بارداری در صورت پسردار شدن بیشتر است، زیرا تغییرات متابولیکی مرتبط با بارداری نسبت به دختران بیشتر است، اگرچه متخصصان در مورد دلیل آن توافق ندارند.

باورهایی درباره تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی

تعیین جنسیت نوزاد با توجه به میل به غذاهای مختلف

غذاهایی که در دوران بارداری می خورید می تواند سرنخ بسیار جالبی برای دانستن اینکه در انتظار یک پسر هستید یا دختر. تحقیقات مختلف در سال‌های اخیر نشان داده است که جنین‌های دختر از جنین‌های پسر قوی‌تر هستند، بنابراین می‌توانند در شرایط استرس‌زا یا سخت‌تری نسبت به کودکان زنده بمانند.

بنابراین، در مقاله ای که توسط مجله انجمن پزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داده شد که زنان بارداری که در انتظار پسر بودند، ۱۰ درصد کالری بیشتر از زنان باردار دختر دریافت کردند. یکی از دلایل این امر که در این مقاله ارائه شده است به این موضوع اشاره دارد که تستوسترون ترشح شده توسط جنین پسر سیگنال هایی را به بدن مادر ارسال می کند تا بیشتر غذا بخورد .

بنابراین، سرنخ‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید که آیا پسر دارید یا دختر، که برخی از آنها پایه علمی‌تری نسبت به دیگران دارند. در هر صورت همیشه به یاد داشته باشید که هیچ روش دقیقی وجود ندارد و حتی پزشکان متخصص نیز دارای حاشیه خطای مشخصی هستند. شاید علیرغم همه چیز روز زایمان سورپرایز داشته باشید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.