چه چیزی باعث رنگ پریدگی می شود؟

ممکن است متوجه شده باشید که گاهی اوقات پوست شما کمی رنگ پریده تر از حد معمول می شود. اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید، ممکن است خاکستری به نظر بیایید و برای افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، صورت ممکن است کاملاً رنگ پریده یا حتی کمی زرد به نظر برسد.این رنگ پریدگی بیمارگونه می تواند به دلایل زیادی باشد و بسیاری از آنها موقتی و قابل درمان هستند. این مقاله به بررسی رنگ پریدگی و علل اصلی آن می پردازد.

علت رنگ پریدگی چیست؟

از دست دادن غیر معمول رنگ یا رنگ پریدگی در پوست (به عنوان مثال، صورت) به عنوان رنگ پریدگی شناخته می شود.در بسیاری از موارد، رنگ پریدگی فقط برای مدت کوتاهی باقی می ماند.

رنگ پریدگی زمانی اتفاق می‌افتد که خون به ناحیه‌ای از پوست کاهش می‌یابد، معمولاً صورت.

برخی از علل شایع رنگ پریدگی عبارتند از:

کم خونی

کم خونی افراد زیادی را در جهان تحت تاثیر قرار داده است.

این یک بیماری شایع خونی است که به دلیل پایین بودن تعداد گلبول های قرمز خون ایجاد می شود.

تعداد گلبول های قرمز کمتر از حد طبیعی باعث می شود که اکسیژن کافی در بدن جریان نداشته باشد و فرد مبتلا احساس خستگی، سرگیجه و رنگ پریدگی کند.

به غیر از رنگ پریدگی، سایر علائم کم خونی که باید مراقب آنها بود عبارتند از سردی دست و پا، تنگی نفس، خستگی مزمن، سردرد و ضربان قلب نامنظم.

سیانوز

این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که رنگ آبی مایل به بنفش روی پوست ظاهر می‌شود و اغلب در لب‌ها، چشم‌ها، لاله گوش و ناخن‌ها دیده می‌شود.

سیانوز زمانی رخ می دهد که اکسیژن کمتری به هموگلوبین گلبول های قرمز خون متصل شود.

اغلب اوقات، رنگ پریدگی همراه با سیانوز به دلیل یک بیماری زمینه ای همراه رخ می دهد و همچنین باعث علائم دیگری مانند خستگی، مشکل در تنفس، درد یا بی حسی در انگشتان دست و پا و سرفه یا خس خس سینه می شود.

شوک، استرس و اضطراب

ممکن است متوجه شوید که وقتی ناگهان شوکه یا ترسیدید، بدنتان رنگ پریده می شود و حتی ممکن است ناگهان بیهوش شوید.

ناراحتی عاطفی ناشی از یک رویداد تکان دهنده یا مجموعه ای از رویدادها می تواند باعث تخلیه ناگهانی خون از ناحیه ای از بدن شما شود یا منجر به افت قند خون شود.

این همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که بدن شما به طور ناگهانی در معرض سرمای شدید قرار می گیرد که منجر به رنگ پریدگی ناشی از کاهش جریان خون به پوست می شود.

چه چیزی باعث رنگ پریدگی می شود؟

درمان رنگ پریدگی چگونه است؟

هر یک از علل رنگ پریدگی درمان خاص خود را خواهد داشت.

اگر برای مدت کوتاهی رنگ پریدگی را تجربه می کنید، می توانید آن را تحت کنترل داشته باشید:

مصرف رژیم غذایی غنی از ویتامین های B، C و D، آهن، پروتئین و فیبر:

اگر رنگ پریدگی به دلیل کمبود ویتامین را تجربه می کنید، یک متخصص می تواند آزمایش هایی را برای تشخیص این موضوع انجام دهد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما همچنین مکمل های مناسب را برای مقابله با رنگ پریدگی و سایر علائم تجویز می کند. همچنین مهم است که بدن خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز هیدراته نگه دارید.

استراحت :

اگر به دلیل شوک یا استرس ناگهانی دچار رنگ پریدگی می‌شوید، اقدامات احتیاطی را برای آرام کردن بدن و ذهن خود پس از موقعیت‌های آسیب‌زا انجام دهید. بسیاری از مردم با شنیدن اخبار وحشتناک ناگهانی یا اگر شاهد یک رویداد آسیب زا هستند، رنگ پریدگی را تجربه می کنند. برای یادگیری تکنیک های مدیریت حملات پانیک و استرس و دریافت داروهای مناسب در صورت نیاز، صحبت با یک متخصص روان را در نظر بگیرید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین روش های افزایش میل جنسی در زوجین” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مصرف داروی مناسب:

اگر یک بیماری مزمن یا بیماری طولانی مدت دارید، ضروری است که توصیه های پزشک خود را دنبال کرده و دوز مورد نیاز دارو را مصرف کنید. حتی اگر احساس بهتری داشته باشید یا علائم فروکش کنند، این امر صدق می کند. بدون مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، به طور ناگهانی داروی خود را قطع یا تغییر ندهید.

تشویق گردش خون سالم:

از نشستن یا ایستادن طولانی مدت در حالت نشسته خودداری کنید. با ورزش منظم، اجتناب از استعمال دخانیات و تنباکو، سبک زندگی سالمی داشته باشید. پاها و دستان خود را در هوای بسیار سرد گرم نگه دارید و در دمای بسیار گرم آنها را خنک نگه دارید. همیشه لباسی بپوشید که گردش خون را تقویت کند.
مهم است که به یاد داشته باشید که این درمان‌ها برای رنگ پریدگی برای همه و برای همه شرایط رنگ پریدگی کارایی ندارند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.