تفاوت گوشت بوقلمون و مرغ چیست؟

به دلیل خوش طعم بودن گوشت، افراد زیادی از خوردن گوشت بوقلمون و مرغ لذت می برند و مصرف می کنند. هر دوی آنها جزو طیور دسته بندی می شوند. اگرچه گوشت آنها با یکدیگر متفاوت است ، اما شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. هر دو لذیذ و بسیار غنی از پروتئین هستند. در مقایسه با گوشت گاو، هر دو کالری و چربی کمتری دارند. ممکن است بپرسید که آیا تفاوت زیادی بین گوشت بوقلمون و گوشت مرغ وجود دارد؟این مقاله را بخوانید تا تفاوت گوشت مرغ با بوقلمون را بدانید.

تفاوت بوقلمون و مرغ

تمایز کلیدی تعداد کالری و چربی گوشت سفید و تیره است. گوشت سفید چربی و کالری کمتری نسبت به گوشت تیره دارد که ممکن است با ذائقه شما مطابقت داشته باشد. با این حال، اگر قصد کاهش وزن دارید، بوقلمون با گوشت تیره سالم تر است، زیرا چربی و کالری کمتری نسبت به مرغ  دارد.

مرغ چه پرنده ای است؟

انسان ها اغلب گوشت مرغ را به دلیل خوشمزه بودن آن مصرف می کنند. رایج ترین و پرمصرف ترین پرندگان خانگی اینها هستند.

مردم جوجه ها را برای گوشت و تخم مرغ نگهداری می کنند. همه چیز را می خورند. آنها بقایای گیاهی و حیوانی را به عنوان غذا مصرف می کنند. آنها برای یافتن دانه ها، حشرات و سایر حیوانات کوچک زمین را حفر می کنند.

طول عمر آنها بسته به نژاد می تواند از پنج تا ده سال متغیر باشد. پرهای قابل توجه خروس ها که از دم های دراز روان و پرهای نوک تیز درخشان بر روی گردن و پشت آنها تشکیل شده است، آنها را از مرغ ها متمایز می کند. تخم ها باید ۲۱ روز منتظر بمانند تا از تخم خارج شوند.

بوقلمون چه نوع پرنده ای است؟

بوقلمون ها در دو گونه مختلف وجود دارند. بوقلمون غول پیکر بومی قاره آمریکا است. بوقلمون های گوشه دار و وحشی یا اهلی شبه جزیره یوکاتان از شرق و مرکز آمریکای شمالی شامل می شوند.

راس منقار نرها دارای یک غشای گوشتی است که در آنجا آویزان است. پرنده نر بزرگتر و رنگارنگتر از ماده است و یکی از بزرگترین پرندگان است.

در اسارت، بوقلمون های ماده جفت گیری با نرهایی را انتخاب می کنند که دارای پوزه های بلند هستند. در طول فصل جفت گیری،بوقلون ها قرمزتر می شوند زیرا حاوی خون زیادی هستند. همچنین چند میلی متر بلندتر می شود.

تفاوت بین گوشت بوقلمون و مرغ چیست؟

تفاوت بین گوشت بوقلمون و مرغ چیست؟

در اینجا تفاوت های اصلی بین بوقلمون و مرغ وجود دارد:

ظاهر

در مقایسه با مرغ، یک بوقلمون کامل بزرگتر به نظر می رسد و گوشت آن رنگ عمیق تری دارد. هم مرغ و هم بوقلمون نسبت به گوشت سینه و بال روشن‌ترشان گوشت پا تیره‌تری دارند. این به این دلیل است که هر دوی این پرندگان فاقد بال هستند و به جای آن راه می‌روند، که باعث می‌شود ماهیچه‌های پای آنها رشد بیشتری پیدا کند.

تفاوت گوشت مرغ و بوقلمون از نظر طعم و استفاده

حتی اگر این دو غذا معمولاً طعم‌های مشابهی دارند، معمولاً گفته می‌شود که بوقلمون طعم قوی‌تری دارد. هر دو طعم چرب، شور، شیرین و اومامی دارند.

گوشت بوقلمون به دلیل اندازه بیشتر به چاشنی بیشتر و زمان پخت طولانی تری نیاز دارد. بر اساس USDA، تمام مرغ ها، از جمله بوقلمون و مرغ، باید تا حداقل دمای داخلی ۱۶۵ درجه فارنهایت یا ۷۴ درجه سانتیگراد پخته شوند. در طول سال، مرغ بیشتر از بوقلمون مصرف می‌شود، که معمولاً برای مهمانی های خاص رزرو می‌شود.

ارزش غذایی

ارزش غذایی این دو نوع گوشت بسته به عوامل مختلفی از جمله سن حیوان و روش پخت ممکن است متفاوت باشد.

در حالی که گوشت بوقلمون ۶۴ درصد آب و ۳۶ درصد مواد مغذی دارد، گوشت مرغ تنها حدود ۶۰ درصد آب و ۴۰ درصد مواد مغذی دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه عصاره گوشت را بگیریم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

کالری

۱۰۰ گرم مرغ ۲۳۹ کالری دارد در حالی که گوشت بوقلمون ۱۸۹ کالری دارد. محتوای کالری قسمت های مختلف مرغ متفاوت است. ران  بیشترین کالری را دارد. در نتیجه، سینه لاغرترین برش مرغ و بوقلمون است. سینه و بال های مرغ کالری بیشتری دارند. اما از نظر کالری، پاهای بوقلمون از نظر کالری نسبت به پای مرغ متراکم هستند.

تفاوت گوشت مرغ و بوقلمون از نظر پروتئین

بوقلمون ۲۸٫۵ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که این مقدار برای مرغ ۲۷٫۳ گرم است. هر دوی این گوشت ها پروتئین های بسیار باکیفیتی را ارائه می کنند و اسید آمینه ضروری فراوان دارند. تریپتوفان، لیزین و هیستیدین به طور قابل توجهی در بوقلمون و مرغ فراوان هستند.

این غذاها بیش از مقدار توصیه شده روزانه این اسیدهای آمینه در یک وعده ۱۰۰ گرمی دارند. غلظت ایزولوسین و والین در گوشت مرغ به میزان قابل توجهی کمتر از بوقلمون است. بوقلمون در مقایسه با دو نوع گوشت دیگر یک منبع پروتئین عالی است.

چربی

بر خلاف پروتئین، مرغ در مقایسه با بوقلمون دارای محتوای چربی بسیار بیشتری است. یک ظرف ۱۰۰ گرمی مرغ حاوی ۱۳٫۶ گرم چربی است، در حالی که یک وعده مشابه از گوشت بوقلمون ۷٫۳۹ گرم چربی دارد.

هنگام مقایسه مقدار اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، گوشت مرغ علیرغم داشتن محتوای چربی کلی بیشتر، اندکی غنی تر است. بیش از دو برابر بیشتر اسیدهای چرب تک غیراشباع در گوشت مرغ وجود دارد.

بوقلمون و مرغ هر دو کلسترول زیادی دارند. گوشت بوقلمون چربی اشباع کمتری نسبت به آنچه که تصور می شود دارد. گوشت مرغ نسبت به سایر گوشت ها چربی بیشتری دارد اما کلسترول کمتری دارد. در مقایسه با مرغ که ۸۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم کلسترول دارد، بوقلمون ۱۰۹ گرم دارد.

برداشتن پوست مرغ یا بوقلمون قبل از خوردن بسیار مهم است و به یاد داشته باشید که میزان چربی مصرفی را به حداقل می رساند. با این حال، اکثر چربی موجود در پوست مرغ، نوع خوبی از چربی غیراشباع است.

ویتامین ها

تفاوت گوشت بوقلمون و مرغ چیست؟

به خصوص ویتامین های گروه B، گوشت منبع خوبی از ویتامین های متعدد است. ویتامین‌های B3، B5 و B6 هم در گوشت بوقلمون و هم در گوشت مرغ به‌طور فوق‌العاده فراوان هستند. اما اگرچه گوشت مرغ فقط اندکی از نظر ویتامین B5 بیشتر است، بوقلمون به میزان قابل توجهی از نظر ویتامین B3 و B6 غنی تر است.

تقریبا ۲٫۵ برابر ویتامین B12 در بوقلمون وجود دارد. علاوه بر این، گوشت بوقلمون فولات و ویتامین B2 بیشتری دارد. ویتامین D به اندازه کافی در بوقلمون وجود دارد اما در مرغ وجود ندارد.

گوشت بوقلمون برخلاف مرغ حاوی ویتامین K نیست. ویتامین A و E تقریباً سه برابر بیشتر در گوشت مرغ وجود دارد.

گوشت بوقلمون و مرغ فاقد ویتامین C است. به طور کلی در مقایسه با مرغ. بوقلمون سرشار از ویتامین است.

تفاوت گوشت مرغ و بوقلمون از نظر مواد معدنی

تمام مواد معدنی اصلی به مقدار کافی در گوشت بوقلمون و مرغ وجود دارد. بوقلمون همچنین از نظر مواد معدنی فراوان تر است و غلظت کولین، منیزیم، مس، روی، فسفر و سلنیوم بالاتری دارد. ترکیه دارای مقدار پتاسیم بیشتری است. برعکس، مرغ دارای غلظت کمی از آهن، کلسیم و منگنز است. نمک کمتری در مرغ وجود دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.