بهترین درمان های خانگی برای بوی بد زیر بغل

برای بسیاری از افراد، بوی مداوم زیر بغل یک مشکل آزاردهنده و خسته کننده است که خلاص شدن از شر آن دشوار است. خواه به دلیل سبک زندگی پر استرس، رژیم غذایی نامناسب، بیماری یا مشکلات هورمونی باشد، بوی عرق بسیار قوی حتی در برخی موارد می تواند آسیب زا باشد.

اگر می خواهید بوی زیر بغل را به طور کامل از بین ببرید و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید، مقاله زیر برای شما ایده آل است. هر آنچه را که باید در مورد دلایل ایجاد این بو بدانید را فاش می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه یک بار برای همیشه با درمان های خانگی و راه حل های عملی بوی بد زیر بغل را از بین ببرید.

علت بوی بد زیر بغل

بوی بد زیر بغل به طور کلی به دلیل تعریق تولید شده توسط غدد عرقی که در پوست داریم توضیح داده می شود. دو نوع غدد عرق وجود دارد: غدد اکرین و آپوکرین.

غدد اکرین: شایع ترین غدد هستند و در بیشتر نواحی بدن ما یافت می شوند. عرق تولید شده توسط این غدد به طور معمول بی بو است.
غدد آپوکرین: غددهایی هستند که در نواحی مانند زیر بغل، کشاله ران یا اطراف اندام تناسلی یافت می شوند، عرق غلیظ تری تولید می کنند که در نتیجه به راحتی تبخیر نمی شود. به این نکته باید این واقعیت را اضافه کنیم که مناطقی که غدد آپوکرین در آن یافت می شوند، قسمت هایی از بدن با باکتری هستند که وقتی با عرقی که این غدد در درم ترشح می کنند ترکیب شوند، بوی قوی و آزاردهنده ای آزاد می کنند.

اگرچه بوی هر فرد به رژیم غذایی، سبک زندگی و سابقه پزشکی او بستگی دارد، اما اغلب مشکلی است که قابل کنترل نیست. افرادی هستند که با وجود مراقبت بهینه از بهداشت شخصی خود، غدد آپوکرین بیشتری نسبت به سایر افراد دارند، چیزی که می تواند بوی قوی تری تولید کند.

بهترین درمان برای بوی زیر بغل

سایر دلایل بوی بد زیر بغل

اگر این سوال را از خود بپرسید، باید بدانید که دلایل مختلفی وجود دارد و باید آنها را در نظر بگیرید:

بهداشت فردی: اگرچه درست است که بسیاری از افراد نمی توانند کاری برای جلوگیری از بوی بد انجام دهند، بهداشت فردی ضعیف همچنان یکی از اولین علل برومهیدروزیس زیر بغل است. دوش گرفتن روزانه، کف کردن خوب، استفاده از صابون‌های خنثی که pH پوست را تغییر نمی‌دهند، و استفاده از دئودورانت ضروری است.

انواع مختلف باکتری: عرق با توجه به باکتری هایی که در درم فرد مورد نظر وجود دارد، بویی از پوست هر فرد می دهد.

غدد آپوکرین اضافی: همان طور که اشاره کردیم، افرادی که غدد آپوکرین بیشتری دارند یا غدد آپوکرین بزرگتر از حد معمول دارند، در معرض بوی نامطبوع تری هستند.

سیگار و برخی داروها: نوشیدنی ها، داروها و فرآورده هایی هستند که به دلیل موادی که دارند، بوی عرق را در بدن افزایش می دهند. اگر سیگار می کشید، و داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها را اغلب مصرف می کنید، ممکن است بوی قوی تری ایجاد کنید.

رژیم غذایی ناکافی: همان طور که در مورد الکل یا سیگار اتفاق می افتد، غذاهای قوی مانند پیاز یا کاری وجود دارند که بوی بیشتری تولید می کنند.

بیماری‌ها: برخی بیماری‌ها مانند چاقی، دیابت یا سایر بیماری‌ها که شامل عدم تعادل هورمونی هستند، می‌توانند بوی قوی‌تری در بدن ایجاد کنند. این به این دلیل است که در برخی از این موارد غدد آپوکرین نمی توانند به درستی عمل کنند یا اندام های خاصی نمی توانند به طور موثر سموم را از بدن دفع کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه لب های تیره خود را به طور طبیعی روشن کنیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه بوی بد زیر بغل را به طور کامل از بین ببریم؟

رفع موهای زائد: موها نقش مهمی در ظاهر عرق دارند، زیرا باکتری ها و قارچ ها را روی پوست نگه می دارند. وقتی نواحی گرم و مرطوب مانند زیر بغل یا کشاله ران به میان می آید، این امر حتی بیشتر قابل توجه است.

بهداشت بدن را رعایت کنید: اصرار بر بهداشت مناسب بدن ضروری است، زیرا اساس بوی خوش بدن است. بخشی از این توصیه شامل استفاده از دئودورانت است، زیرا به تمیز نگه داشتن ناحیه و جلوگیری از ظاهر ناگهانی بوی بد زیر بغل کمک می کند.

لباس مناسب انتخاب کنید: اگر زیاد عرق می کنید، به خصوص در ناحیه زیر بغل، طبیعی ترین چیز این است که پارچه لباس در نهایت مرطوب می شود. این کار علاوه بر اینکه تعریق شما را نمایان می کند، بوی آن را قوی تر می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، لباس‌هایی را انتخاب کنید که تا حد امکان تنگ باشد و از رنگ‌های تیره اجتناب کنید، زیرا گرما را بیشتر به دام می‌اندازند.

یک صابون آنتی باکتریال برای زیر بغل انتخاب کنید: صابون ها مانند کرم های مرطوب کننده تاثیر یکسانی روی همه انواع پوست ندارند. در واقع، بسیاری از اوقات، صابونی که برای پوست شما مناسب نیست، می تواند بوی ناخواسته و نامطبوعی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است از صابون‌های خنثی با pH مشابه پوست انسان یا صابون‌های ضد باکتری برای زیر بغل استفاده کنید، زیرا این صابون‌ها بیشترین تاثیر را در از بین بردن باکتری‌های روی پوست دارند. در این صورت می توانید از صابون میکروب کش خانگی برای زیر بغل بدون مواد شیمیایی مضر نیز استفاده کنید.

به پزشک مراجعه کنید: اگر عرق بدنتان بوی بدی می دهد و خلاص شدن از شر مشکل برای شما دشوار است، مهم است که خود را به دست متخصصان بسپارید تا مشکلات احتمالی متابولیک یا متابولیک را رد کنند. عدم تعادل هورمونی

درمان های خانگی برای بوی بد زیر بغل

اکنون که چند توصیه اساسی در مورد چگونگی از بین بردن بوی بد زیر بغل را می دانید، وقت آن است که برخی از درمان های خانگی عالی را برای از بین بردن کامل بوی زیر بغل به کار ببرید. یادداشت بردار!

جوش شیرین برای بوی بد زیر بغل

جوش شیرین، علاوه بر اینکه یک محصول ستاره برای بسیاری از کارهای خانگی است، یک ماده افسانه ای برای مبارزه با بوی بد است. اگر می خواهید از جوش شیرین برای بوی بد زیر بغل استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

محل را به خوبی با یک صابون خنثی بشویید.
حتما پوست را خیلی خوب خشک کنید و قسمت های مرطوب را ترک نکنید.
با استفاده از یک دستمال یا پنبه، مقداری جوش شیرین را به زیر بغل اضافه کنید. شما نیازی به حذف آن ندارید، بنابراین فقط باید اجازه دهید محصول کار خود را انجام دهد.

در صورت تمایل می توانید سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق چای خوری لیمو مخلوط کنید. وقتی محل را به خوبی شستید، مخلوط را با ماساژ ملایم روی زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید اثر کند. این محصول همچنین برای روشن کردن پوست بسیار مناسب است، بنابراین اگر می‌خواهید چگونه از جوش شیرین برای سفید کردن زیر بغل استفاده کنید، به این مقاله دیگر نگاهی بیندازید.

لیمو برای بوی بد زیر بغل

لیمو همچنین برای مبارزه با بوی بد و پنهان کردن لکه های ناخواسته ایده آل است، زیرا یک روشن کننده طبیعی زیر بغل است. ما در زیر به شما نشان می دهیم که چگونه لیمو می تواند یک صابون میکروب کش ۱۰۰٪ طبیعی برای زیر بغل باشد.

یک لیمو را از وسط نصف کنید و یکی از آنها را فشار دهید. می توانید نصف دیگر را برای موقعیت بعدی ذخیره کنید.
محل را به خوبی بشویید و یک بار دیگر اطمینان حاصل کنید که هر گونه رطوبت را از بین ببرید.
با کمک یک پد پنبه ای، چند قطره آب لیمو را به پوست زیر بغل خود بمالید. بوی تند عرق نه تنها از بین می رود بلکه دوباره ظاهر نمی شود.

درمان خانگی بوی زیر بغل

آلوئه ورا برای بوی بد زیر بغل

اگر می‌خواهید چگونه سریع از شر بوی زیر بغل خلاص شوید، باید بدانید که آلوئه ورا یکی دیگر از مواد عالی برای استفاده به عنوان یک دئودورانت طبیعی است. برای مشاهده نتایج، باید آن را چند بار در روز به مدت یک هفته استفاده کنید، بنابراین یک ژل طبیعی آلوئه ورا تهیه کنید و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و قبل از رفتن به رختخواب کمی به زیر بغل خود بمالید. بگذارید تمام روز و تمام شب کار کند.

آسپرین برای سفید کردن لباس های شما

آسپرین اسید برای از بین بردن لکه ها و بوی عرق از لباس های مورد علاقه شما ایده آل است. اگر برخی از تاپ‌ها، لباس‌ها یا پیراهن‌های شما در اثر تعریق زیر بغل شروع به زرد شدن کرده‌اند، این گزینه عالی است. ما به شما می گوییم که چگونه لباس ها را با آسپرین بشویید:

یک سطل با ۲ لیتر آب گرم آماده کنید.
سپس ۴ یا ۵ عدد آسپرین (بسته به سایز لباس) اسپری کنید و به سطل اضافه کنید.
لباسی را که می خواهید سفید یا تمیز کنید با آسپرین حداقل ۷ ساعت در آب غوطه ور کنید. یک گزینه خوب این است که لباس را یک شب خیس کنید.
هنگامی که لباس را بیرون می آورید، می توانید آن را مانند معمول در ماشین لباسشویی بشویید.

پراکسید هیدروژن و آمونیاک

در نهایت، ما یک راه حل خانگی بسیار قدرتمند برای از بین بردن بوی شدید عرق و لکه های عرق از لباس های شما کشف می کنیم. تعجب نکنید که چگونه بوی بد زیر بغل را از لباس های خود پاک کنید، زیرا مخلوط پراکسید هیدروژن و آمونیاک باعث سفیدی بی عیب و نقص می شود.

البته با توجه به مواد تشکیل دهنده مخلوط، توصیه می کنیم از انجام این کار با لباس های ظریف خودداری کنید، زیرا ممکن است آسیب ببینند.

در یک سطل، ۱ لیتر آب گرم بریزید.
نصف فنجان پراکسید هیدروژن و سپس ۳-۴ قطره آمونیاک اضافه کنید.
بگذارید لباس به مدت تقریباً ۱۵ دقیقه خیس بخورد.
طبق معمول لباس ها را آبکشی کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.