۵علت شایع درد پا در سالمندان

۵علت شایع درد پا در سالمندان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ۵علت شایع درد پا در سالمندان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خشکی پاشنه پا | با افزایش سن، پوست خشک‌تر می‌شود. در این بین پاشنه پا می‌تواند بسیار خشک و دچار زخم شود. برای کاهش مشکل از کرم‌هایی که روی آن‌ها نوشته شده «دارای اوره» استفاده کنید. کیسه کردن و سنگ پای ملایم در حمام را فراموش نکنید و بعد از حمام حتما از کرم مرطوب ‌کننده استفاده کنید.

از دست دادن بالشتک‌های چربی |

همه‌ افراد به صورت طبیعی در کف پای خود بالشتک‌های کوچکی از چربی دارند که جلوی ضربات را می‌گیرد. با افزایش سن حجم این بالشتک‌ها کاهش پیدا می کند و می‌تواند باعث پادرد شود. برای کاهش عوارض از کفش‌ها یا دمپایی‌هایی با بالشتک‌های اضافه در کف استفاده کنید.

خار پاشنه |

زمانی که در پاشنه پا به خاطر التهاب رباط کف پا درد ایجاد شود، به آن خار پاشنه می‌گویند. برای کاهش شدت درد سعی کنید برای زمان‌های طولانی نایستید یا راه نروید. گذاشتن کیسه یخ روی پاشنه هم می‌تواند به کاهش درد کمک کند. توجه کنید که داشتن اضافه وزن می‌تواند مشکل را تشدید کند.

فرو رفتن ناخن در گوشت |

این وضعیت نه فقط دردناک است که در افراد دیابتی می‌تواند عوارض خطرناکی هم به دنبال داشته باشد. برای پیشگیری از این موضوع ناخن‌های خود را بیش از حد کوتاه نکنید. کفشی که جلوی تنگی دارد نپوشید و البته باز هم مانند بسیاری از مشکلات دیگر، اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید با کمک متخصص قدم‌هایی برای کاهش وزن بردارید.

کف پای صاف |

با افزایش سن رباط‌های پا می‌توانند کشیده و باعث شوند تا قوس کف پا کاهش پیدا کند. در نتیجه این وضعیت افراد زمانی که راه می‌روند در وسط کف پا احساس درد می‌کنند. برای کاهش شدت این مشکل می‌توان از ماساژ و فیزیوتراپی استفاده کرد. شاید تکراری باشد اما متاسفانه در این مورد هم اضافه وزن باعث شدت پیدا کردن درد و علایم می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.