خانمها ، خوابیدن با موهای خیس اشتباه است

در پایان یک روز طولانی، گرفتن دوش آب گرم، پوشیدن لباس خواب، مسواک زدن و سپس پریدن به رختخواب بسیار آسان است. اما آیا تا به حال به خطرات خوابیدن با موهای خیس فکر نکرده اید؟ همانطور که مشخص است، رفتن به رختخواب با موهای خیس آنقدرها هم که فکر می کردید خوب نیست و برای سلامتی موهایتان ضرر دارد. در ادامه این مطلب نکته های مفید برای رفع آسیب دیدگی موهایتان را آورده ایم.

ضرر خوابیدن با موهای خیس

اولین نتیجه منفی خواب با موهای خیس صرفا جنبه زیبایی دارد: شما نمی توانید پیش بینی کنید موهای خیس شما در صبح چگونه به نظر می رسد. اولگا گیلبرت، آرایشگر می‌گوید: «اگر سعی کنید صبح‌ها بعد از خیس خوابیدن موهایتان را حالت دهید، احتمالاً در حالت دادن موهای وز، موج‌های زیاد ناشی از آن مشکل خواهید داشت.

«وقتی با موهای سرکش از خواب بیدار می‌شوی، احتمالاً مجبور می‌شوی دوباره آن را خیس کنی تا به‌درستی خشک شود و کنترل را به دست بیاوری. این بی جهت به برنامه صبحگاهی شما زمان می‌افزاید.»

گیلبرت می گوید که خوابیدن با موهای خیس فوراً به فولیکول ها یا ساقه مو آسیب نمی زند، اما مطمئناً می تواند منجر به شکستن مو شود، زیرا مو در هنگام خیس شدن ضعیف تر است و باعث انعطاف پذیری و شکستن آن آسان تر می شود. گیلبرت می‌گوید: «اگر موهای خیس خود را به‌صورت دم اسبی یا موی سفت بالا بکشید، احتمال شکستن آن‌ها در طول شب بسیار زیاد است.

اگر با موهای خیس می خوابید چه باید کرد؟

اگر باید با موهای خیس بخوابید و چاره دیگری ندارید، چند راه آسان برای به حداقل رساندن آسیب وجود دارد. ابتدا ملحفه های پنبه ای خود را با یک سری پارچه ابریشمی تعویض کنید. ابریشم سطح بسیار صاف تری دارد و روی موهای شما راحت تر می شود. با روبالشی ابریشمی، شکستگی زیادی را تجربه نخواهید کرد.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که موهای خود را پایین یا با بافتن گشاد بخوابید، به جای اینکه موهایتان را با کش یا دم اسبی تنگ کنید. علاوه بر این، باندهای کشسان و محکم خود را با یک گیره یا اسکرانچی نرم‌تر که قرار نیست در شب به‌خوبی کشیده شود، عوض کنید.

اکنون که می دانید با موهای خیس نخوابید، این راه حل ها را برای موهای آسیب دیده بررسی کنید. چگونه موهای آسیب دیده را با وسایلی که از قبل در خانه دارید ترمیم کنید.

ضرر خوابیدن با موهای خیس

 ترفندهای ارزان قیمت برای موهای آسیب دیده 

حالت دادن با روغن زیتون

با گرم کردن نصف فنجان روغن زیتون (آن را نجوشانید)، رطوبت را به موهای خشک برگردانید و سپس آن را به موهای خود بمالید. کشک ها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید، سپس همه چیز را در یک حوله بپیچید. اجازه دهید این درمان خانگی به مدت ۴۵ دقیقه کار خود را انجام دهد، سپس شامپو بزنید و کاملا آبکشی کنید.

موهایتان را با چای بشویید

ممکن است چای را به عنوان یک درمان گلودرد در نظر بگیرید، اما می توانید از آن برای درخشندگی طبیعی موهای خشک نیز استفاده کنید. بعد از شامپوی معمولی خود از یک لیتر چای گرم و شیرین نشده (تازه دم شده یا فوری) به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید. چای می تواند رنگ مو را تقویت کند، بنابراین حتما از چایی استفاده کنید که با رنگ موی شما سازگار است. بلوندها باید از چای بابونه استفاده کنند. چای سیاه ممکن است رگ های آنها را تیره کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “گران ترین برند های لوازم آرایشی در جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

ماسک سرکه سیب را هم بزنید

این روشی برای ترمیم موهای آسیب دیده با سرکه سیب (که در خانه همه باید داشته باشد) است. با این درمان خانگی فوق العاده، زندگی را به موهای ضعیف یا آسیب دیده خود برگردانید: ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ سفیده تخم مرغ ترکیب کنید، سپس مخلوط را به موهای خشک خود بمالید. موهای خود را حدود نیم ساعت با پوشش پلاستیکی یا کلاه دوش بپوشانید، سپس شامپو بزنید و آبکشی کنید.

یک “املت شامپو” درست کنید

یک تخم مرغ را با مقدار کمی شامپو مخلوط کنید، سپس به مدت پنج دقیقه روی موهای آسیب دیده خود بمالید و خوب آبکشی کنید. این درمان به تقویت پروتئین در موهای شما کمک می کند. اینها ۳۸ رازی است که آرایشگرتان به شما نمی گوید.

با روغن های گیاهی موهایتان را درمان کنید

روغن های زیتون، جوجوبا و بادام شیرین موجود در فروشگاه های مواد غذایی سالم، همگی اکسیرهای فوق العاده ای برای موهای آسیب دیده هستند. اگر موهای شما ضخیم و سنگین است، روغن نارگیل به خوبی عمل می کند. موهایتان را مرطوب کنید و مقدار کمی از روغن گیاهی را بمالید تا موهایتان کاملاً پوشانده شود. حدود ۳۰ دقیقه با کلاه دوش و حوله گرم بپوشانید، سپس موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.

درمان موهای آسیب دیده

ماسک سرکه سیب را به موهایتان بزنید

این روشی برای ترمیم موهای آسیب دیده با سرکه سیب (که در خانه همه باید داشته باشد) است. با این درمان خانگی فوق العاده، زندگی را به موهای ضعیف یا آسیب دیده خود برگردانید: ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ سفیده تخم مرغ ترکیب کنید، سپس مخلوط را به موهای خشک خود بمالید. موهای خود را حدود نیم ساعت با پوشش پلاستیکی یا کلاه دوش بپوشانید، سپس شامپو بزنید و آبکشی کنید.

 روغن چوب صندل را امتحان کنید

چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون یا جوجوبا مخلوط کنید، مخلوط را بین کف دست خود بمالید، سپس آن را از انتهای موهای خشک خود صاف کنید تا فوراً براق شوند و راهی برای کاهش و حالت دادن موهای شکننده و پرپوز شوند. به طور متناوب، چند قطره از لوسیون دست را در کف دست خود بریزید و آن را روی موهای آسیب دیده صاف کنید.

موهای مرطوب را خشک بپیچید

به جای اینکه موهای خود را بعد از خیس شدن مالش دهید، موهای آسیب دیده خود را در یک حوله نخی بپیچید و اجازه دهید پنبه رطوبت را برای چند دقیقه جذب کند. این به محافظت در برابر دو شاخه شدن بیشتر کمک می کند.

در شب از مرطوب کننده هوا استفاده کنید

گرمایش خانه شما احتمالا هوا را بسیار خشک نگه می دارد، به خصوص در زمستان، و این می تواند موهای شما را خشک کند. بازگرداندن رطوبت به هوا به موهای شما کمک می کند تا خشک و آسیب دیده تر شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.