چگونه در یک دقیقه با تکنیک ۴-۷-۸ به خواب برویم؟

آیا می توان در یک دقیقه به خواب رفت؟ با تکنیک ۴-۷-۸، بله، این مورد توسط بسیاری از افراد امتحان و تأیید شده است. این در مورد انجام یک تمرین تنفسی بر اساس یک فرمول خاص ریاضی است تا بدن وارد حالت آرامش عمیق شود و در نتیجه در یک لحظه به خواب رود. در ادامه بخوانید و کشف کنید که چگونه در ۱ دقیقه با تکنیک ۴-۷-۸ با بی خوابی مبارزه میکند.

اگر نگرانی های زیادی در ذهن تان می گذرد، بسیار عصبی هستید و هر شب بستن چشم ها و خوابیدن برایتان سخت تر می شود، ترفندها و درمان های طبیعی را که تاکنون استفاده کرده اید با این روش انقلابی تکمیل کنید و نتیجه را ببینید. اگر نتایج آن به همان اندازه که می گویند باورنکردنی باشد.

تکنیک ۴-۷-۸ چیست؟

چگونه در یک دقیقه با تکنیک 4-7-8 به خواب برویم؟

اندرو ویل، استاد دانشگاه آریزونا، مروج این تکنیک ۴-۷-۸ بود که قول می‌دهد پس از اجرای آن تنها در یک دقیقه به خواب برود. کاری که او انجام داد این بود که یک فرمول عددی را برای تکنیکی که سال‌ها برای بهبود تنفس دیافراگمی استفاده می‌شد، به کار برد. به این ترتیب، این تکنیک بر اصلاح نحوه تنفس ما در هنگام خواب تمرکز می کند تا بتوانیم اکسیژن را بهتر جذب کنیم، قسمت پایینی ریه ها را پر از هوا کنیم و در نتیجه عضلات بدن و ذهن را آرام کنیم. همان زمان.

این تکنیک چگونه کار می کند؟

وقتی به رختخواب می رویم و عصبی یا استرس داریم، اغلب سریعتر از آنچه باید نفس می کشیم. این امر باعث می شود که سطوح گازهایی که در جریان خون متمرکز شده اند (دی اکسید کربن، اکسیژن و …) نسبت مناسبی نداشته باشند. و این همان چیزی است که تکنیک ۴-۷-۸ برای از سرگیری تنفس صحیح، آهسته تر و عمیق تر، برای بازگرداندن غلظت گازها به سطح طبیعی، بر اساس آن است. با این کار ضربان قلب کند می شود، بدن عمیقاً آرام می شود و خواب در یک لحظه آشتی می یابد.

چگونه تکنیک ۴-۷-۸ را انجام دهیم تا در یک دقیقه به خواب برویم؟

آیا می خواهید این روش را تست کنید و خودتان ببینید که این روش واقعا جواب میدهد یا خیر؟ بنابراین، برای به خواب رفتن در یک دقیقه با تکنیک ۴-۷-۸، فقط باید مراحلی را که در زیر به شما نشان می‌دهیم انجام دهید:

نوک زبان را پشت دندان‌های جلویی بالا، درست در نقطه‌ای که کام قرار دارد، قرار دهید.
دهان خود را ببندید و حدود ۴ ثانیه از طریق بینی نفس بکشید.
نفس خود را حبس کنید و هوا را حدود ۷ ثانیه در ریه های خود نگه دارید.
تمام هوا را برای حدود ۸ ثانیه از ریه های خود خارج کنید.

به همین سادگی! با این مراحل ساده، می توانید در رختخواب استراحت کنید و خیلی سریعتر به خواب بروید.

همچنین، اگر تمرین برای شما طولانی است، نگران نباشید، شما میتوانید این زمان را کم کنید، بنابراین می توانید حدود ۳ ثانیه از طریق دهان نفس بکشید. نفس خود را برای ۳ ثانیه دیگر نگه دارید و ۶ ثانیه بازدم کنید. این نسبت برای شما نیز موثر خواهد بود که با تمرین اثربخشی آن بهبود می یابد

برای به خواب رفتن سریع با تکنیک ۴-۷-۸، مهم است که تمرین تنفس دقیقاً همانطور که دکتر ویل آن را تعیین کرده است انجام شود. به خاطر داشته باشید که در ابتدا طبیعی است که حبس نفس سخت باشد ، اما به مرور زمان می‌توانید بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید و هر چه بیشتر تمرین کنید، تمرین بیشتر می‌شود. تاثیر بگذارد و نتایج بهتری به شما بدهد.

در هر صورت انجام آن به دفعات زیاد توصیه نمی شود، بهتر است این کار را حدود ۲ بار در روز انجام دهید تا تمرین کنید و در ماه اول بیش از ۴ بار تکرار نکنید. پس از تسلط بر تمرین و عادت کردن به آن، می توانید آن را تا ۸ بار تکرار کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید باور نکردنی گذاشتن پیاز در جوراب هنگام خواب” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کارهای دیگر برای داشتن خواب آرام

قبل از رفتن به رختخواب یک حمام آب گرم بگیرید.
از محرک هایی مانند تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و … دوری کنید.
برنامه ای تنظیم کنید که همیشه در همان زمان بخوابید.
فضا را به خوبی آماده کنید تا استراحت کنید.
شام سبک میل کنید و از مصرف نوشیدنی های محرک خودداری کنید.

استفاده از تکنیک ۴-۷-۸ در شرایط مختلف

نه تنها می توان از تکنیک ۴-۷-۸ برای به خواب رفتن در یک دقیقه استفاده کرد، بلکه می توانید آن را در سایر موقعیت های روزمره که نیاز به آرامش، آرام کردن اعصاب و وارد شدن به یک حالت آرامش دارید، به کار ببرید.

تکنیک 4-7-8 چیست؟

برخی از مواردی که می تواند به شما کمک کند عبارتند از:

قبل از مواجهه با مصاحبه شغلی.
قبل از صحبت در جمع.
قبل از رویارویی با یک مسابقه ورزشی.
وقتی خبر بد میشنوی.
وقتی از چیزی احساس ترس می کنید.
وقتی خیلی عصبانی هستید.
قبل از سوار شدن به هواپیما اگر پرواز شما را مضطرب می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.