ماندگاری پودر پروتئین چقدر است؟

پودر پروتئین یک مکمل محبوب برای افزایش مصرف پروتئین است. به دلیل افزایش عضله و کاهش وزن مشهور است. پودر پروتئین از طیف متنوعی از مواد حیوانی و گیاهی تهیه می شود. ممکن است حاوی یک منبع پروتئین یا ترکیبی از برخی منابع باشد. به نظر شما ماندگاری پودر پروتئین چقدر است؟ آیا بلافاصله پس از بازشدن درب بطری باید استفاده بشه؟

نگهداری از پودر پروتئین

پروتئین آب پنیر محبوب ترین نوع فرآوری شده از شیر است. منابع دیگر عبارتند از کازئین (همچنین از شیر)، سویا، سفیده تخم مرغ، نخود، برنج، شاهدانه، کلاژن و غیره.

پودر پروتئین یک محصول خشک شده است. بنابراین، دستورالعمل های ذخیره سازی مشابه سایر کالاهای خشک مانند آرد است. هدف این است که آن را خشک نگه دارید و از رطوبت محافظت کنید. برخی از پودرهای پروتئینی ممکن است حاوی قند اضافه شده باشند، بنابراین پودر ممکن است برخی از حشرات را جذب کند.

نگهداری یک بسته باز نشده ساده است – نیازی به آماده سازی نیست. می توانید یک کیسه پودر پروتئین را در مکانی خنک، خشک و تاریک، دور از گرما و نور نگهداری کنید. طبق معمول، انباری یک مکان ایده آل است، اما کمد یا کابینت آشپزخانه نیز عالی است.

پس از باز شدن، مطمئن شوید که پس از هر بار استفاده درب آن را محکم ببندید. اگر در یک کیسه پلاستیکی خرید می کنید، هوا را تا حد امکان فشار دهید. اگر بسته اصلی قابل آب بندی مجدد نیست، پودر را به یک ظرف دربسته منتقل کنید.

از یک قاشق تمیز و خشک برای بیرون آوردن پودر استفاده کنید و سعی کنید ظرف را برای مدت طولانی باز نگذارید. هوا و رطوبت اضافی برای پودر مضر است.

ماندگاری پودر پروتئین چقدر است؟

چگونه متوجه می شوید که پودر پروتئین منقضی شده است؟

عوامل مختلفی ممکن است باعث تسریع تخریب پودر پروتئین، ناشی از یک واکنش شیمیایی، قرار گرفتن در معرض هوا و آلاینده ها شود.

واکنش میلارد (یا قهوه ای شدن غیر آنزیمی) یک واکنش شیمیایی است که با خراب شدن پودر آب پنیر همراه است. در نتیجه ارزش غذایی پروتئین در اثر تجزیه لیزین (اسیدهای آمینه) کاهش یافت.

اثرات دیگر عبارتند از بی طعمی (ترش، ترش)، تغییر رنگ، کاهش حلالیت، تغییر در بافت و افزایش اسیدیته.

اگر رطوبت یا آب وارد پودر شود، توده ها تشکیل می شود و کپک ها رشد می کنند. اگر پودر بوی مقوا، کهنه یا کپک زده می دهد، قطعاً نشانه بدی است. با مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است پودر را دور بریزید.

اگر همه چیز معقول به نظر می رسد، سعی کنید نوشیدنی را با پودر مخلوط کنید. اگر بو یا مزه آن غیرعادی است، ببیرون بریزید.

ماندگاری پودر پروتئین چقدر است؟

پودر پروتئین ممکن است حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده برای حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید آن باشد. میانگین ماندگاری پودر پروتئین حدود ۲ سال پس از تولید آن است.

آیا پودر پروتئین منقضی می شود؟

تولیدکنندگان تاریخ «بهترین» را روی بسته بندی ارائه می کنند تا تخمین بزنند محصول چه زمانی باید کیفیت اوج خود را حفظ کند. درست مانند بسیاری از غذاهای بسته بندی شده دیگر، تاریخ «بهترین» به جای ایمنی به کیفیت اشاره دارد.

اگر به خوبی از پودر مراقبت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ علائم فسادی مشاهده نمی شود، پودر پروتئین ممکن است در عرض چند ماه پس از تاریخ توصیه شده همچنان بی خطر باشد.

مشخصات کیفی، مانند طعم یا مزه، ممکن است کمی تغییر کند. به خاطر داشته باشید که ارزش غذایی محتوای پروتئین تغییر کرده است. این بدان معنی است که پودر پروتئین به اندازه گذشته موثر نخواهد بود.

پودر پروتئین (باز نشده یا باز شده) بهترین حالت بر اساس تاریخ ۳ تا ۶ ماه

این جدول به عنوان یک تخمین تقریبی عمل می کند. ماندگاری واقعی به برندها و شرایط نگهداری بستگی دارد. اگر پودر پروتئین به درستی ذخیره نشود، ممکن است قبل از تاریخ انقضا خود خراب شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۳ داروی خانگی برای درمان طبیعی سرفه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول درباره ماندگاری پودر پروتئین

آیا پودر تاریخ مصرف گذشته شما را بیمار می کند؟

مصرف پودر پروتئین پس از تاریخ انقضا تا زمانی که علائم فساد آن مشاهده نشود ممکن است بی خطر باشد. تاریخ نشانه ای از بهترین کیفیت است. با این حال، در صورت مشاهده علائم ذکر شده در بخش قبل، بهتر است محصول را دور بیندازید.

آیا پودر پروتئین پس از مخلوط کردن می تواند خراب شود؟

بله، شیک پروتئین را خیلی طولانی در دمای اتاق نگذارید، به خصوص اگر مواد فاسد شدنی مانند شیر یا میوه های تازه را اضافه کنید. اگر لازم است قبل از رفتن به باشگاه، آن را از قبل آماده کنید، آن را در یخچال نگهداری کنید.

آیا پودر پروتئین در گرما بد می شود؟

یک مطالعه نشان می‌دهد که نگهداری طولانی‌مدت پودر پروتئین در دمای ۱۱۳ درجه فارنهایت (۴۵ درجه سانتی‌گراد) می‌تواند فرآیند اکسیداسیون را تسریع کند، که ترکیبات مختلفی را تشکیل می‌دهد و بعداً طعم آن را ایجاد می‌کند.

پودر پروتئین می تواند بسیار گران باشد، بنابراین ممکن است بخواهید مطمئن شوید که آن را در شرایط مطلوب نگهداری کنید تا کیفیت و ماندگاری آن حفظ شود.

آیا پودر پروتئین در گرما بد می شود؟

آن را در جای خنک، خشک و تاریک مانند انبار یا کمد نگهداری کنید. هرگز آن را باز نگذارید و پس از استفاده درب آن را محکم ببندید. اگر ظرف اصلی قابل آب بندی مجدد نیست، پودر را به یک ظرف دربسته انتقال دهید.

با ذخیره سازی مناسب، پودر پروتئین تاریخ مصرف گذشته ممکن است همچنان قابل استفاده باشد. با این حال، ممکن است از دست دادن پروتئین به دلیل واکنش های شیمیایی رنج برده باشد. علائم رایج پودر پروتئین فاسد عبارتند از: بوی بد (ترش، ترش، کپک زدگی)، تغییر رنگ، توده ها و علائم کپک. اگر هر یک از این علائم آشکار است، پودر را دور بریزید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.