فواید روغن هل برای سلامتی،از سلامتی قلب تا پاکسازی پوست

روغن هل از غلاف هل از طریق تقطیر با بخار آب با فواید زیادی برای سلامتی به دست می آید.غلاف کوچک به دلیل توانایی آن در طعم دادن به خورش ها، سوپ ها و غذاها و دمنوش ها مورد توجه قرار گرفته است.شایان ذکر است که فواید روغن هل بی شمار است. در واقع، در بیشتر نقاط جهان، هل به عنوان ملکه همه ادویه ها در نظر گرفته می شود، این به دلیل طعم تند آن است و در بسیاری از غذاهای آسیایی استفاده می شود.

علیرغم استفاده از آن به عنوان آشپزی، رایحه عالی و توانایی از بین بردن بوی بد دهان دلیلی است که به طور گسترده به خصوص در کشورهای آسیایی و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر این، این گیاه چند ساله و جزء اصلی غذاهای آسیایی، به دلیل فواید دارویی آن، بسیار مورد توجه فرهنگ آسیای خاورمیانه است.

فواید سلامتی روغن هل عبارتند از: تسکین دهنده سرماخوردگی و آنفولانزا، خوشبو کننده دهان، بهبود گردش خون، ضد میکروبی، مفید برای هضم، ممکن است از اختلال عملکرد جلوگیری کند، متابولیسم را بهبود بخشد، برای پوست مفید است.

با این حال، مردم  همیشه باید قبل از استفاده از هر داروی گیاهی جدید با پزشک مشورت کنند. برخی از محصولات می توانند با داروهای موجود تداخل داشته باشند یا عوارض جانبی ایجاد کنند.

 فواید روغن هل

 فواید روغن هل برای سلامتی

۱- سرماخوردگی و آنفولانزا را برطرف می کند

روغن هل منبعی برای درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا است، زیرا در پاکسازی مجاری تنفسی موثر است. سرماخوردگی و آنفولانزا با احتقان بینی، سینه، مخاط و خلط در بافت ها و اندام های مهم مرتبط هستند. اسانس هل با عمل به عنوان خلط آور به کاهش گرفتگی مجاری تنفسی کمک می کند و در نتیجه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می کند. همچنین به پاکسازی حفره و مخاط بینی احتقانی کمک می کند تا سبک زندگی سالمی را ارائه دهد. مخلوط کردن چند قطره روی آب جوشیده و استنشاق به تسکین تب و سرماخوردگی کمک می کند.

۲-به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند

آیا از بوی بد دهانتان ناراحت هستید؟ آیا مردم هنگام صحبت با شما فاصله می گیرند؟ فقط لبخند بزن.روغن هل به دلیل داشتن ترکیب طبیعی که به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند به حفظ سلامت دهان کمک می کند. بسیاری از تولیدکنندگان احتمالاً به دلیل عطر معطر از آن استفاده می کنند. به تازگی کمک می کند و وسعت بد را از بین می برد. می توان آن را در حین شستشوی دهان به خمیر دندان اضافه کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳- بهبود گردش خون یکی از فواید روغن هل

فراموش نکنید که آن را گرم و رفع احتقان می کند، به این معنی که گردش خون را تقویت می کند. اسانس هل به تحریک گردش خون در بدن کمک می کند و از این رو توزیع مناسب مواد مغذی را تقویت می کند. گزارش شده است که استنشاق آن باعث گسترش اکسیژن در بدن می شود.

۴-روغن هل ضد میکروب است

تهاجم میکروب ها ممکن است باعث بدتر شدن ناحیه آسیب دیده شود حتی رشد میکروارگانیسم ها را در بدن تسریع کند. روغن هل برای مهار رشد باکتری ها در هر قسمت از بدن بسیار مفید است. بنابراین از اثرات مضر باکتری‌هایی که باعث انواع بیماری‌ها می‌شوند و همچنین حفظ سلامت سالم جلوگیری می‌کند.

۵- برای هضم خوب است

هضم صحیح غذا پس از مصرف برای هر انسانی بسیار ضروری است. بیشتر اوقات، زمانی که غذا به درستی هضم نمی شود، علائم زیادی ظاهر می شود که برای بدن نامطلوب هستند. هل بهترین داروی طبیعی برای هضم بهینه غذا است. به تحریک ترشح آنزیم ها و هورمون های ضروری برای هضم غذا کمک می کند، جذب آن حتی حفظ سلامت کلی روده را تضمین می کند.

۶- ممکن است از اختلال عملکرد جلوگیری کند

اسانس هل از دیرباز برای درمان مشکل اختلال عملکرد جنسی استفاده می شده است. استفاده منظم از هل باعث بهبود میل جنسی و تقویت میل جنسی در مردان و زنان می شود.

۷- بهبود متابولیسم از فواید روغن هل است

این به تجزیه غذا و ساختن بدن کمک می کند. روغن هل به افزایش متابولیسم برای تحریک آزادسازی آنزیم ها و هورمون های مهم مورد نیاز در سیستم های مختلف مانند سیستم گردش خون، دستگاه دفع و دستگاه گوارش کمک می کند.

۸- برای پوست مفید است

استفاده از روغن هل روی پوست یک راه عالی برای تمیز نگه داشتن پوست از لک و اگزما است. اعتقاد بر این است که اسانس هل حاوی ویتامین C است که سنتز کلاژن را تسریع می کند و به حفظ پوست کمک می کند. همچنین رادیکال های آزاد را که باعث آسیب سلولی و پیری می شوند را به حداقل می رساند و با آن مبارزه می کند.

هل دارای خواص ضد باکتریایی است که به بهبود جوش ها کمک می کند و همچنین با از بین بردن لکه ها به عنوان یک پاک کننده پوست عمل می کند. این به شما کمک می کند تا چهره ای شفاف تر و یکدست تر داشته باشید. پوست شما را یکنواخت می کند و همچنین می تواند رنگ پوست شما را بهبود بخشد.

هل برای براق کردن موها بسیار مفید است. هل حاوی پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر است. باعث رشد مو می شود. در کنار این، هل می تواند برای رفع شوره سر نیز موثر باشد.

۹-سلامت قلب

برخی تحقیقات حیوانی ، هل را با تقویت سلامت قلب مرتبط دانسته‌اند، اگرچه قبل از اینکه محققان بدانند چگونه این ادویه بر سلامت قلب انسان تأثیر می‌گذارد، مطالعات بیشتری لازم است.

یافته‌های یک مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد که هل می‌تواند به محافظت در برابر حملات قلبی کمک کند. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند به بهبود عملکرد قلب کمک کند، اما آنها به نیاز به مطالعات روی انسان برای تأیید این یافته‌ها اشاره می‌کنند.

مطالعه دیگری بر روی موش نشان داد که روغن هل می تواند به بهبود سطح کلسترول در موش ها کمک کند. محققان به مدت ۸ هفته به موش‌ها رژیم غذایی کلسترول بالا دادند. موش هایی که هل دریافت کردند در پایان مطالعه سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمتری داشتند.

 فواید روغن هل

۱۰-پیشگیری از زخم خاصیت روغن هل است

هل مانند زنجبیل، می تواند به درمان بیماری های گوارشی کمک کند. برخی از افراد از این ادویه برای تهیه چای تسکین دهنده معده استفاده می کنند. همچنین ممکن است برای محافظت از معده در برابر زخم مفید باشد.

در یک مطالعه اخیر، محققان با دادن دوزهای بالای آسپرین به آنها زخم معده را در موش‌ها ایجاد کردند. سپس به برخی از عصاره هل موش‌ها دادند تا ببینند چگونه بر زخم‌هایشان تأثیر می‌گذارد. موش هایی که عصاره هل مصرف کردند نسبت به موش هایی که آن را دریافت نکردند زخم های کوچکتر و کمتری داشتند.

یک منبع مورد اعتماد دیگر نیز یافته‌های مشابهی را ارائه کرد. محققان دریافتند که عصاره هل، در ترکیب با زردچوبه و برگ سبز، به محافظت در برابر زخم معده در موش‌ها کمک می‌کند. برخی از موش‌ها آسپرین را به تنهایی دریافت کردند، در حالی که برخی دیگر عصاره گیاهی و سپس آسپرین دریافت کردند. موش هایی که عصاره را دریافت کردند نسبت به موش هایی که گیاهان دارویی دریافت نکردند زخم های کمتر و کوچکتری داشتند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.