با خطرناک ترین حیوانات روی زمین آشنا شوید

تفاوت بین یک گربه خانگی و یک شیر چیست؟ تعداد انسان هایی که هر سال می کشد. اگر انتظار چنین پاسخی را نداشتید، باید منطقی فکر کنید. ما علاقه مندیم در مورد مرگبارترین و خطرناک ترین حیوانات جهان بدانیم. این موجودات در هر شکل و اندازه ای وجود دارند. چه کسی می دانست که چیزی به کوچکی یک عنکبوت می تواند گروهی از بزرگسالان را از بین ببرد؟

ما خطرناک ترین حیوانات را بر اساس تعداد حملات یا مرگ انسان ها رتبه بندی می کنیم. ما می خواهیم بدانیم چه ویژگی هایی این حیوان را بسیار خطرناک می کند: آیا آنها سمی هستند؟یا نیش تیز دارند ؟ البته در این لیست ما همه حیوانات را که خطرات جانی برای ما انسانها دارند را نیاورده ایم چون در این مجال نمیگنجید.

خطرناک ترین حیوانات روی زمین

قورباغه سمی طلایی

جایی که آنها را می توان یافت: کلمبیا

ویژگی های قابل توجه: رنگ زرد روشن

قورباغه سمی طلایی یکی از سمی ترین حیوانات روی زمین به حساب می آید. اگر بخواهیم آن را در چشم انداز قرار دهیم، سم کافی برای کشتن ۱۰ بزرگسال دارد. مشخص نیست چند انسان در اثر برخورد با قورباغه دارت سمی جان خود را از دست داده اند. اما ویژگی های سمی آن را به یکی از کشنده ترین حیوانات جهان تبدیل کرده است.

نام خود را از مردم بومی کلمبیا گرفته است که قبل از شکار، دارت و تفنگ خود را با سم آن نوک می‌دادند. برای اینکه حیوانی سمی در نظر گرفته شود، خوردن آن باید سمی باشد. قورباغه سمی طلایی سموم خود را در غدد زیر پوست خود نگه می دارد، بنابراین هر انسان یا حیوانی که گاز بگیرد با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

خطرناک ترین حیوانات

ماهی سنگی

جایی که آنها را می توان یافت: آب های ساحلی استرالیا، اندونزی و هند و همچنین چند گونه در دریای کارائیب و فلوریدا کیز

ویژگی های قابل توجه: ظاهری شبیه به یک صخره یا بخشی از صخره دارد

ماهی سنگی سمی ترین ماهی جهان است. آنها طعمه های خود (از جمله انسان ها) را با استتار فریب می دهند زیرا با صخره ها و کف اقیانوس ترکیب می شوند. آنها ۱۳ خار در امتداد پشت خود دارند و هر ستون فقرات دارای غده ای است که سم را در خود نگه می دارد.

اگر شخصی به یک ماهی سنگی پا بگذارد یا لگد بزند، سم آزاد می شود و فرد (یا دیگر دشمنان آبزی) برای یک سواری دردناک و گاهی کشنده آماده می شوند. ماهی سنگی به ویژه برای غواصان و شناگران در استرالیا خطرناک است. این روزها، یک ماده ضد زهر سنگ ماهی وجود دارد، بنابراین در سال های اخیر تلفات زیادی توسط ماهی سنگی وجود نداشته است.

 اختاپوس حلقه ای آبی خطرناک است

جایی که آنها را می توان یافت: استرالیا، ژاپن، فیلیپین و هند

ویژگی های قابل توجه: حلقه های آبی روی بدنه آن

چه چیزی آنها را بسیار خطرناک می کند؟

درحالی‌که بیشتر اختاپوس‌ها جوهر را به عنوان خط دفاعی خود پرتاب می‌کنند، اختاپوس حلقه‌ای آبی سمی کشنده منتشر می‌کند – برای کشتن ۲۶ انسان در عرض چند دقیقه کافی است. این موجود دریایی علیرغم قدرتی که دارد، تنها به اندازه یک مداد است و با حلقه های آبی رنگ قابل توجه بدنش قابل تشخیص است.

اگر بخواهید آن را در کف دست خود بگیرید (لطفاً نگیرید)، شما را گاز می گیرد و تترودوتوکسین را تزریق می کند، سمی کشنده که در ماهی پف کرده نیز یافت می شود. بعید است که با این قاتلان روبرو شوید زیرا آنها تمایل دارند در شکاف های تاریکی در عمق ۱۶۵ فوتی زیر آب پنهان شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

 حلزون مخروطی

جایی که می توان آنها را پیدا کرد: آب های گرمسیری و گرم

ویژگی های قابل توجه: پوسته مخروطی شکل با رنگ نارنجی لکه دار

حلزون مخروطی ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما یک نرم تن دریایی کشنده برای انسان و ماهی است. این سم کشنده ای دارد که قصد آسیب رساندن به انسان را ندارد، اما زمانی که این سم را داشته باشد، با فلج شروع می شود، سپس باعث کما می شود و در نهایت منجر به مرگ می شود.

غواصان در اعماق دریا از خطرات یک حلزون مخروطی با ظاهری بی گناه می دانند، زیرا زیستگاه آنها آب های استوایی و رنگارنگ دریای سرخ، دریای کارائیب و اقیانوس هند است. حلزون مخروطی در طول سال ها حدود ۳۶ نفر را کشته است.

خطرناک ترین حیوانات

 تمساح

جایی که می توان آنها را پیدا کرد: فلوریدا

ویژگی های قابل توجه: بدنی بلند با فلس های ضخیم و صفحات استخوانی

چه چیزی آنها را بسیار خطرناک می کند؟

تمساح‌ها به نظر تنومند به نظر می‌رسند، بله، اما آن‌قدر که فکر می‌کنید انسان‌ها را نمی‌کشند. در حالی که فلوریدا به طور متوسط ​​حدود هفت حمله غیرقابل تحریک تمساح در سال است، طبق گزارش کمیسیون ماهی و حیات وحش فلوریدا، از سال ۱۹۴۸ تنها ۲۵ حمله مرگبار تمساح وجود داشته است.

اگر تمساح می بینید، به آن غذا ندهید. نه تنها غیرقانونی است، بلکه به آنها می آموزد که مردم را با غذا مرتبط کنند. ما آن را نمی خواهیم!

 کفتار جزء خطرناک ترین حیوانات است

جایی که آنها را می توان یافت: آفریقا

ویژگی های قابل توجه: خنده با صدای بلند

چه چیزی آنها را بسیار خطرناک می کند؟

هیچ کس دوست ندارد با کفتار روبرو شود و معمولاً از انسان دوری می کند. اما در مناطق خاصی از آفریقا، کفتارها به روستاها حمله می کنند.

کفتارها لاشخورهایی هستند که به دلیل خنده های بلند و ویژگی های سگ مانند خود شناخته می شوند. آنها پستاندارانی شرور هستند که ترکیبی از ترس و بیزاری را در برخی افراد به وجود می آورند .

خرس

جایی که آنها را می توان یافت: همه قاره ها به جز استرالیا

ویژگی های قابل توجه: حیوانات بسیار بزرگ و پشمالویی که چهار دست و پا راه می روند

خرس ها آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیستند. خوب، آنها ترسناک هستند (بفرمایید، آنها کمی بامزه هستند)، اما به اندازه حیوانات دیگر کشنده نیستند. در واقع، بسیاری از آنها ژولیده هستند و با سنجاب های غول پیکر مقایسه شده اند.

خرس قطبی یکی از گونه های خرس تهاجمی است، در حالی که خرس سیاه و خرس گریزلی تاج را برای اکثر حملات انسانی به دست می گیرند. خرس‌ها برای حمله به انسان‌ها در جنگل‌ها یا پارک‌های ملی، یک نماینده وحشتناک دریافت می‌کنند، که قابل درک است زیرا ما در حال نفوذ به زیستگاه طبیعی آنها هستیم. مهم است که به خاطر داشته باشید که خرس ها به طرز شگفت آوری سریع و بسیار کنجکاو هستند.

 برخی از عنکبوت ها

جایی که آنها را می توان یافت: در سراسر جهان

ویژگی های قابل توجه: ۸ پایه

چه چیزی آنها را بسیار خطرناک می کند؟

به نظر می رسد مارها و عنکبوت ها برای ترس در انسان ها با هم رقابت می کنند. هر دو دارای گونه هایی هستند که سم کشنده ای را گاز می گیرند و تزریق می کنند. و هر دو قاتل خاموش هستند.

بیش از ۴۳۰۰۰ گونه عنکبوت در سراسر جهان وجود دارد، اما کمتر از ۳۰ گونه برای کشتن انسان ها شناخته شده است. سم عنکبوت معمولاً فقط برای حیوانات کوچک کشنده است نه انسان. و زمانی که انسان را می کشد، معمولاً نتیجه یک واکنش آلرژیک است. هر سال حدود شش مرگ عنکبوت در ایالات متحده وجود دارد.

اژدهای کومودو یکی از حیوانات خطرناک است

جایی که می توان آنها را پیدا کرد: جزیره کومودو و جزایر کوچک سوندا اندونزی

ویژگی های قابل توجه: دندان های کوسه مانند، پاهای پنجه ای، ۱۰ فوت طول

خطرناک ترین حیوانات

اژدهای کومودو بزرگ‌ترین مارمولک‌های جهان هستند که ۱۰ فوت طول و حدود ۱۵۰ پوند وزن دارند. در سال های اخیر، اژدهای کومودو تا حدودی به یک جاذبه گردشگری در اندونزی تبدیل شده اند. پارک ملی کومودو گردشگران را به دیدن این مارمولک بزرگ در زیستگاه طبیعی خود دعوت می کند. اما این هیولاهای ماقبل تاریخ به همان اندازه که هستند شرور به نظر می رسند – اژدهای کومودو در ۳۳ سال گذشته چهار نفر را کشته اند. آخرین حمله مرگبار در سال ۲۰۰۹ رخ داد.

اژدهای کومودو دارای نیش قوی مملو از زهر است که سمومی را که از لخته شدن خون جلوگیری می کند را وارد بدن می کند. ضربه ناشی از نیش، باکتری های دهان اژدهای کومودو و از دست دادن خون سریع به توانایی آنها در کشتن طعمه (از جمله انسان) کمک می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “با خطرناک ترین حیوانات روی زمین آشنا شوید

قورباغه زرد نمی دوستم سمی هست

جالب بود که کفتار توی این لیست هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.