اینها علائم پوستی بیماری دیابت هستند

علائم دیابت که بر روی پوست ظاهر می شود هم حاکی از وجود بیماری در مراحل اولیه و هم بروز عوارض در سایر مراحل یا زمان واکنش به درمان است. علائم متعددی از دیابت وجود دارد که روی پوست ظاهر می شود. تخمین زده می شود که تا ۳۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوعی از علائم پوستی را در ابتدای بیماری نشان می دهند. به گفته برخی از متخصصان، تا ۱۰۰٪ از افراد مبتلا در طول دوره آسیب شناسی مشکلات پوستی دارند.

بسیاری از علائم دیابت روی پوست به خودی خود مهم نیستند، اما به دلیل شرایط دیابتی می توانند جدی شوند. متخصص پوست می تواند این علائم را تشخیص دهد و مدیریتی که باید انجام شود را نشان می دهد.

پوست می تواند انواع مختلفی از علائم دیابت را نشان دهد. در صورت شک، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید.علائم دیابت که روی پوست ظاهر می شود بسیار متنوع است. مطالعه ای که در بیمارستان L. Lagomaggiore انجام شد نشان داد که ۹۰٫۲٪ از بیماران دیابتی برخی از بیماری های پوستی داشتند.

بر اساس ماهیت علائم دیابت که در پوست ظاهر می شود، بیماری های پوستی به پنج گروه طبقه بندی می شوند: نشانگرهای پوستی خاص، تظاهرات پوستی همراه، تظاهرات پوستی عوارض، عفونت ها و تظاهرات پوستی درمان.

علائم دیابت روی پوست

علائم دیابت روی پوست

ظهور لکه ها می تواند نشان دهنده وجود دیابت باشد. بنابراین مشاوره با پزشک توصیه می شود.در این گروه علائم دیابت وجود دارد که مستقیماً روی پوست ظاهر می شود. به عبارت دیگر، آنها علائم خاص این بیماری را تشکیل می دهند. در میان آنها موارد زیر را می یابیم.

پوست تیره و مخملی

آکانتوز نیگریکانس یا آکانتوز پیگمنتوزا یک بیماری پوستی است که در آن نواحی تیره و بافت مخملی ظاهر می شود. در چین ها و چین های بدن، به ویژه در کشاله ران، گردن و زیر بغل ایجاد می شود. تخمین زده می شود که در ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد دیابتی وجود دارد.

درموپاتی دیابتی – ماکولا تیره

این شایع ترین علائم دیابت روی پوست است که خود را روی پوست نشان می دهد. تقریباً همیشه در قسمت جلویی استخوان ظاهر می شود . در ابتدا مانند یک برآمدگی صورتی یا قهوه ای به نظر می رسد. پس از آن به یک لکه قهوه ای بدون حجم تبدیل می شود. در ۳۰ تا ۶۰ درصد افراد دیابتی وجود دارد.

پوست ضخیم و سفت در برخی نواحی

در اسکلردرمی دیابتیکوروم، پوست در قسمت فوقانی پشت، پشت گردن، شانه ها و بازوها ضخیم و سفت می شود. بین ۲٫۵ تا ۱۴ درصد از بیماران دیابتی را تحت تاثیر قرار می دهد و در مردان شیوع بیشتری دارد.

 لکه های قرمز، زرد یا قهوه ای

این یکی از علائم نادر دیابت است. به صورت برجستگی های قرمز رنگ، معمولا در قسمت پایین پاها شروع می شود. سپس آنها را صاف به قهوه ای و زرد روشن در مرکز با لبه های قرمز تا بنفش می کنند. این در ۰٫۳٪ تا ۱٫۶٪ از بیماران دیابتی رخ می دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره دیابت نوع ۲ ،از علائم تا عوارض” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بولوز دیابتی – تاول

آنها تاول هایی هستند که به طور خود به خود و تقریباً همیشه روی ساعد، پاها، پاها و انگشتان ایجاد می شوند. رنگ محتویات آمپول روشن است. آنها معمولا در عرض یک ماه از بین می روند، اما اغلب برمی گردند. این یکی از علائم دیابت روی پوست است که در ۰٫۵ درصد افراد مبتلا دیده می شود.

گرانولوم حلقوی – برآمدگی های قرمز

آنها پاپول ها یا دانه های قرمز کوچکی هستند که به هم می پیوندند و پلاک های گردی به قطر ۱ تا ۵ سانتی متر را تشکیل می دهند. در مرکز، آنها پوست سالم را حفظ می کنند، بنابراین مانند یک حلقه به نظر می رسند. آنها معمولاً در پشت دست ها، انگشتان دست، و سطوح اکستنشن بازوها و پاها ظاهر می شوند. در ۰٫۳ درصد از بیماران دیابتی وجود دارد.

زانتوماتوز فوران – برجستگی های زرد مایل به قرمز

گزانتوماتوز فورانی با تشکیل برجستگی های قرمز و زرد، معمولاً روی باسن، شانه ها، بازوها، ران ها و پاها مشخص می شود. آنها معمولاً به اندازه یک نخود هستند و در لمس سفت هستند. گاهی اوقات آنها سایه های نارنجی را تشکیل می دهند و ممکن است هاله ای در اطراف خود داشته باشند. آنها در ۰٫۱٪ از بیماران دیابتی ظاهر می شوند.

درماتوزهای سوراخ کننده اکتسابی

آنها گروهی از بیماری های پوستی هستند که مشخصه اصلی آنها وجود ندول ها و پاپول هایی است که پلاگ های پوسته ای را تشکیل می دهند. آنها در اندام‌ها، تنه، ناحیه پشتی دست‌ها و گاهی اوقات روی سر ظاهر می‌شوند. این وضعیت در بیماران دیابتی که نارسایی کلیه نیز دارند رخ می دهد.

قرمزی صورت

علائم دیابت روی پوست

قرمز شدن صورت می تواند یکی از علائم دیابت روی پوست باشد.آنها شامل بیماری های پوستی هستند که اغلب در افراد مبتلا به دیابت ظاهر می شوند، اما لزوماً از خود بیماری ناشی نمی شوند. آنها شامل شرایط زیر هستند.

سندرم ضخیم شدن پوست

این در سه نوع وجود دارد: اسکلدرما دیابتیکوروم و موارد زیر:

ضخیم شدن تحت بالینی عمومی پوست. ضخیم شدن وجود دارد، اما آنقدر خفیف است که معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد. این می تواند در هر جایی از بدن رخ دهد، اما بیشتر در دست ها و پاها دیده می شود.پوست مومی با محدودیت تحرک مفصل. ضخیم شدن پوست در پشت دست ها و روی انگشتان وجود دارد. با کاهش حرکت مفاصل همراه است.

شرایط پوست دست بعد از دیابت

این در سه حالت وجود دارد. یکی از آنها پوست مومی با محدودیت حرکت مفصل است که در زیر عنوان قبلی در مورد آن صحبت کردیم. دو مورد دیگر به شرح زیر است:

 بسیاری از پاپول های کوچک ظاهر می شوند که روی انگشتان دست دسته بندی می شوند. همچنین، آنها به عنوان پاپول هانتلی شناخته می شوند.
بدشکلی است که در آن گره هایی در زیر پوست کف دست ایجاد می شود. گاهی اوقات، آنها طناب هایی را تشکیل می دهند که منجر به خم شدن انگشتان می شود.

برچسب های پوستی

آنها زگیل‌هایی روی پوست هستند که شبیه زگیل‌ها هستند و معمولاً روی گردن، زیر بغل، پلک‌ها و کشاله ران رشد می‌کنند. آنها خوش خیم هستند و هیچ علامتی ندارند. تخمین زده می شود که آنها در ۶۵ تا ۷۵ درصد افراد مبتلا به دیابت وجود دارند.

زانتوزیس

زانتوز یکی دیگر از علائم دیابت روی پوست است. این وضعیت به صورت رنگ زردی در پوست ظاهر می شود که بیشتر در کف دست، کف پا، چین های بینی و زیر بغل آشکار می شود. چنین رنگی در چشم ظاهر نمی شود.

روبئوز صورت

مشخصه اصلی این بیماری قرمزی مزمن صورت و گردن است. داده های موجود نشان می دهد که این بیماری در ۵۹ درصد از افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد. این یک تظاهرات خوش خیم در نظر گرفته می شود.

تلانژکتازی پریوانگوال

تلانژکتازی پریوانگوال به صورت سیاهرگ های کوچک قرمز و متسع اطراف ناخن ظاهر می شود. آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند و یکی از معمول ترین علائم دیابت نیست. اعتقاد بر این است که در حدود ۴۹ درصد از بیماران مبتلا بهاز این بیماری رنج می برند.

خارش یکی از علائم دیابت روی پوست

علائم دیابت روی پوست

این یک احساس گزگز یا خارش است که می تواند در یک منطقه خاص یا در سراسر بدن رخ دهد. به دلایل مختلف رخ می دهد. ۲۵ درصد از دیابتی ها این تظاهرات را دارند که بیشتر در ناحیه فرج یا مقعد مشاهده می شود.

نوروپاتی دیابتی

این مربوط به آسیب عصبی است که می تواند در نتیجه دیابت ایجاد شود. برخی از تظاهرات این آسیب شناسی در سطح پوست عبارتند از عدم تحمل گرما، قرمزی، کاهش حساسیت، سوزش در پاها (به ویژه در شب) و غیره.

سندرم پای دیابتی

یکی از شایع ترین عوارض در بیماران دیابتی است. این به زخم یا تخریب بافت های عمیق پا، از جمله استخوان ها اشاره دارد. ضایعه تقریبا همیشه دایره ای است و به کندی پیشرفت می کند. گاهی اوقات زخم ها عفونی می شوند و آبسه های عمیق ایجاد می کنند که جدی است.

سایر علائم پوستی مرتبط با دیابت به شرح زیر است:

پوست خشک. این یک بیماری بسیار شایع در میان جمعیت دیابتی است، اما منحصر به آن نیست.
اریتم کف دست. قرمزی شدید در کف هر دو دست است.
بنفش رنگدانه ای. آنها نقاط نقطه‌ای هستند که روی پاها ظاهر می‌شوند، اما می‌توانند به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابند. رنگ آنها نارنجی مایل به قهوه ای است.
لیکن پلان آنها برآمدگی های بنفش، صاف و خارش دار هستند.
پسوریازیس. این یک بیماری است که در آن سلول های پوست جمع می شوند. به این ترتیب پوسته ها و لکه های خشکی ایجاد می کنند که باعث خارش می شود.
ویتیلیگو بیماری که با از بین رفتن رنگدانه در نواحی نامنظم پوست مشخص می شود.
اریتم erysipeliform قرمزی و تورم وجود دارد که ظاهری شبیه به اریسیپل دارد. به عنوان پیش ساز قانقاریا در نظر گرفته می شود.
پورفیری پوستی تاردا. وضعیتی که در آن تاول های مکرر در مناطقی از بدن که در معرض نور خورشید هستند وجود دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.