بهترین درمان خانگی برای میخچه و پینه پا

یکی از مشکلات اساسی که پاها از آن رنج می برند، پینه هستند. همانطور که میدانید میخچه و پینه علاوه بر اینکه از نظر زیبایی زشت هستند، می توانند بسیار آزاردهنده باشند و استفاده از کفش را تسهیل نکرده و به یک کابوس واقعی تبدیل شوند. اگر می خواهید پاهایتان از سلامتی لذت ببرند، به خواندن این پست ادامه دهید. یاد بگیرید که چگونه میخچه را از پاهای خود پاک کنید و با ۱۱ بهترین درمان خانگی برای از بین بردن دائمی پینه و میخچه آشنا شوید.

پاها بخشی از بدن ما هستند که باید در طول سال از آن مراقبت کنیم. وقتی هوا خوب است و فصل تابستان فرا می رسد، دوست داریم کفش های بهاری یا تابستانی بپوشیم اما در فصل زمستان معمولا استفاده از کرم پا و همچنین سایر درمان ها را متوقف می کنیم و در نتیجه زیبایی پاهای خود را نادیده می گیریم، اما نباید این کار را انجام دهیم، زیرا این یکی از اجزای ضروری بدن انسان است. به همین دلیل در این پست قصد داریم به نحوه پاک کردن میخچه از روی پا با ۱۱ درمان خانگی بپردازیم که در مورد پینه نیز قابل استفاده است.

چرا میخچه میزنیم؟

در بسیاری از مواقع، ما از سختی دردناکی در کف پا رنج می‌بریم. هیپرکراتوز، افزایش کراتین در لایه های بیرونی درم است و با ضخیم شدن پوست مشخص می شود. پینه و سختی روی پاها به دلیل فشار و یا اصطکاک ایجاد شده روی آن ها ظاهر می شود. کفش‌های تنگ، کفش‌های پاشنه بلند و جوراب‌هایی که به درستی جا نمی‌شوند از دلایل پیدایش پینه و میخچه هستند.

چرا میخچه میزنیم؟مراقبت هایی برای ایجاد نشدن پینه و میخچه

اولین چیزی که به شما توصیه می کنیم این است که خود را به صبر مسلح کنید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه سختی را از پاهای خود حذف کنید، باید برای آن وقت بگذارید، زیرا یک شبه به دست نمی آید. برای اینکه بفهمید چگونه پوست سفت و پینه را از بین ببرید باید چند جنبه را در نظر بگیرید:

-کفش خود را چک کنید

اگر می بینید که کفش شما را فشار می دهد و متوجه می شوید که پای شما راحت و هوا نیست، ممکن است یکی از دلایل اصلی پیدایش پینه باشد.

-مراقب پاهایت باش

اگر متوجه شدید که پاهایتان بیش از حد عرق می کند، باید به فکر درمان خانگی پینه  پا باشید، زیرا تعریق همراه با عدم رعایت بهداشت از علل پیدایش پینه هستند.

درمان های خانگی برای از بین بردن میخچه و پینه

ما بهترین درمان های خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم. میخچه کش خانگی می تواند برای از بین بردن پینه پای شما بی خطا باشد، اما یک بار دیگر به شما می گوییم صبور باشید، زیرا در این پست یاد می گیرید که چه چیزی برای پینه پاها مفید است و می توانید با پینه خداحافظی کنید.

پوست سخت پاهای خود را با سرکه سیب حمام کرده و تمیز کنید

یکی از بهترین درمان ها برای سفت شدن پاها، سرکه سیب برای پینه است. می دانیم که سختی پا آزاردهنده است، اما به لطف این درمان می توانید سختی پا را نرم کنید. یک لیتر آب گرم و ۱۰۰ میلی لیتر سرکه سیب به اضافه مقداری حبه سیر له شده بریزید.

 پاهای خود را در چای بابونه خیس کنید

اگر می‌خواهید سختی پا را با درمان‌های خانگی برطرف کنید، دم کرده بابونه می‌تواند به شما کمک کند، زیرا درد را آرام کرده و التهاب ناحیه آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد. یک لیتر دم کرده را آماده کنید، آن را در یک لگن قرار دهید و حداقل ۵ دقیقه پاهای خود را زیر آب بگذارید. مطمئناً متوجه پیشرفت خواهید شد!و اگر می خواهید اثر دم کرده را تقویت کنید، توصیه می کنیم کمی اسانس بابونه اضافه کنید، فوق العاده عمل می کند!

آسپرین و آب میوه را با هم ترکیب کنید

برای اینکه یاد بگیرید چگونه سختی پاها را نرم کنید، باید آب لیمو و آسپرین را با هم ترکیب کنید، زیرا در ترکیب آنها نتیجه شگفت انگیزی می دهند و در عین حال باعث بازسازی سلولی می شوند.

 پاهای خود را به آب لیمو و سرکه آغشته کنید

یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای سختی پا، ترکیب آب لیمو و سرکه است که برای مبارزه با قارچ نیز مؤثر است. امتحانش کن!

پیشنهاد می کنیم مقاله “گران ترین برند های لوازم آرایشی در جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

مخلوطی از برگ پیچک را روی پینه بمالید

مطمئنا شما این داروی سختی پا را نمی دانستید. می توانید از کرم های پینه پا استفاده کنید اما فراموش نکنید که برگ پیچک را با سیر له شده ترکیب کنید. این روش یک نرم کننده پینه و پینه خانگی است و کاملا جواب می دهد.

خمیر گزنه برای از بین بردن پوست سفت

ساقه ها و گل ها را خوب بشویید. آنها را از مخلوط کن و مایع به دست آمده عبور دهید، آن را چند بار در روز روی پینه و میخچه بمالید تا نتیجه را ببینید.

 سنگ پا بهترین متحد ما برای از بین بردن پینه است

سنگ پا دوست جدا نشدنی سختی کف پا است. برای سفت شدن پاها همراه با سرکه استفاده کنید و متوجه نتایج فوق العاده آن خواهید شد.

 روغن زیتون یا سایر روغن های گیاهی

برای نرم کردن پاهای سخت، روغن زیتون یک متحد عالی است و همچنین پوست شما را تغذیه می کند و آن را براق و سالم تر می کند. یک ترفند عالی این است که کمی اسانس را در روغن زیتون رقیق کنید، به این ترتیب می توانیم از خواص ترکیبی هر دو روغن لذت ببریم.

درمان های خانگی برای از بین بردن میخچه و پینه 

 از نمک برای ایجاد یک لایه برداری خانگی ملایم استفاده کنید.

می گویند نمک همه زخم ها را خوب می کند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه پوست سخت را با درمان های خانگی از بین ببرید، از این روش استفاده کنید تا یک نرم کننده پوست سخت خانگی با خاصیت لایه برداری دریافت کنید.

 از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید.

در درمان های خانگی برای رفع سختی پاها، مخلوط جوش شیرین و آب برای از بین بردن سختی پا به روشی ساده و موثر ایده آل است. پاهای خود را در آب فرو کنید و به سرعت یاد خواهید گرفت که چگونه پینه را از پاهای خود پاک کنید. این روش را چند روز پشت سر هم تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

 پینه و میخچه را پیاز و سیر بمالید

مخلوط پیاز و سیر با سایر داروهای خانگی برای از بین بردن پینه، ترفندی ایده آل برای پایان دادن قطعی به سختی آزاردهنده و زشت پا است، اگر پینه و میخچه در کف پاهایم ظاهر شده است باید به چه نکاتی توجه کنم؟

برای از بین بردن سختی پا با درمان های خانگی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه پوست سخت کف پای خود را بردارید و نرمی همیشه داشته باشید. می توانید به یک متخصص مراجعه کنید، اما اگر واقعاً بدانید که چگونه پینه روی پاهای خود را درمان کنید، مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد.

با این حال، یک پزشک حرفه ای کلید مناسب را پیدا می کند و می داند که چگونه سختی پا را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد.

آبرسانی و مراقبت از پوست خود را قبل و بعد از استفاده از این داروها فراموش نکنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.