همه چیز درباره دکوراسیون شرقی خانه

دکوراسیون شرقی به همان اندازه عجیب و غریب است که چشمگیر است. در ادامه بخوانید و بیاموزید که چگونه می توانید خانه خود را شبیه دکورهای آسیایی کنید. در فروشگاه‌ها، خانه‌ها، آپارتمان‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر می‌توان عناصری از دکوراسیون شرقی را مشاهده کرد. این یک روند بسیار محبوب امروزه است که در آن از  فرهنگ های مختلف آسیایی الهام گرفته شده می شود.

دکوراسیون شرقی چطوره؟

وقتی در مورد “دکوراسیون شرقی” صحبت می کنیم، این اصطلاح می تواند کمی مبهم به نظر برسد، زیرا تنوع زیادی از فرهنگ ها را پوشش می دهد. از یک سو، کشورهای تحت نفوذ عربی، در منطقه ای که به عنوان خاورمیانه شناخته می شود، وجود دارد. سپس هند؛ اما در خاور دور چین و ژاپن غالب هستند.

در حال حاضر، در دکوراسیون شرقی تنوع وجود دارد. بیایید برخی از ویژگی های آن را ببینیم:

چندین سبک را می توان ادغام یا ملحق کرد.
هدف ایجاد هماهنگی و آرامش و دعوت به آرامش است.
تضادها را می توان بین عناصر با رنگ های سرد و رنگ های گرم مشاهده کرد.
این شامل استفاده تزئینی از عناصر با ارزش نمادین یا حتی معنوی است.
در مواردی خاص گرایش به مینیمالیسم وجود دارد. اگرچه در برخی دیگر عناصر فراوانی بیشتر است.

بهترین ویژگی های دکوراسیون شرقی برای خانه شما

برای داشتن یک دکوراسیون شرقی، نباید تنها به ترکیب نقوش چینی یا ژاپنی فکر کنید. اصول خاصی را باید از نظر مبلمان، تن و هماهنگی کلی فضا در نظر گرفت.

 متانت و تعادل

در یک دکوراسیون شرقی، هدف مورد نظر یک فضای داخلی هماهنگ است. این لزوما به معنای مینیمالیستی بودن نیست، اما باید از افراط و تفریط در دکوراسیون خودداری کرد.شما باید روی متانت و تعادل شرط بندی کنید. توزیع مبلمان و عناصر برای حفظ وزن بصری مهم است که برای آن باید با اشکال، اندازه ها بازی کرد.البته این همیشه به معنای متقارن بودن نیست، بلکه به معنای نظم دادن است. همه چیز در جای خود، توجه به عملکرد، و همچنین زیبایی شناسی.

وجود عناصر طبیعی در دکوراسیون شرقی

از یک طرف، استفاده از مواد طبیعی به جای مصنوعی توصیه می شود. یعنی بدون پلاستیک، اما در عوض از مبلمان ساخته شده از سنگ، چوب، کاغذ برنج، ابریشم یا بامبو استفاده کنید.اینها ارزش نمادین اتصال به زمین دارند. علاوه بر این، آنها امکانات متنوعی را برای دستیابی به جلوه های مختلف در فضاها ارائه می دهند، زیرا هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.از سوی دیگر، می توان یک آبنمای کوچک یا قطعات شنیداری دیگر (صدای آبشار، نسیم) و همچنین عطرها را اضافه کرد تا این حس را داشته باشیم که در طبیعت غوطه ور هستیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

رنگ های ملایم با لمس های زنده

در ادامه مطلب قبل، در دکوراسیون شرقی از رنگ های طبیعی به خصوص رنگ های ملایم مانند بژ و قهوه ای که یادآور شن یا کنده هستند استفاده می شود. گاهی اوقات سبز، همراه با پوشش گیاهی است.رنگ سفید روی دیوارها یا مبلمان نیز رایج است. اما رنگ های روشن تر و زنده تر را می توان برای کنتراست اعمال کرد، مانند قرمز و نارنجی. طلا و برنز در گلدان ها یا مجسمه ها بسیار مشخص است.

 نورپردازی

نور پراکنده است و تمایل به ترجیح نور طبیعی دارد. برای این کار، قرار دادن پانل های کاغذ برنج توصیه می شود.این اثر همچنین با لامپ ها به دنبال ایجاد فضای صمیمیت بیشتر است. یک عنصر مشخصه دکوراسیون شرقی صفحه نمایش های کره ای هستند که از بامبو و کاغذ ساخته شده اند.

فرش و تاتامی

همه چیز درباره دکوراسیون شرقی خانه

فرش های مورد استفاده در دکوراسیون شرقی با شخصیت هوشیار هماهنگ است. یعنی طرح های فارسی یا ترکی رد می شود. در عوض، طرح های مینیمالیستی، با یک تن، در بژ یا خاکی ترجیح داده می شوند. به همین ترتیب، تاتامی ها در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا اتاق خواب استفاده می شوند.

 درهای کشویی

درهای کشویی، مانند درب هایی که در فیلم های شرقی می بینیم، شوجی نامیده می شوند. آنها این ویژگی را دارند که نه تنها به صرفه جویی در فضا کمک می کنند، بلکه نور را فیلتر می کنند و یک محیط راحت ایجاد می کنند. آنها معمولا از چوب و کاغذ برنج ساخته شده اند.

باغ ذن

دکوراسیون شرقی بدون باغ ذن ناقص است. اینها که با شن، شن و سنگ ساخته شده اند، فضای ایده آلی برای مدیتیشن و تفکر فلسفی را تشکیل می دهند.اگر فضایی برای اندازه واقعی ندارید، امکان تهیه آن به صورت مینیاتوری وجود دارد. بنابراین، به عنوان یک عنصر تزئینی عمل می کند.

زیور آلات و لوازم جانبی

و نمی توان از تزیینات تکمیل کننده دکوراسیون شرقی که برخی از آنها نمونه ای از نمادهای خانه های سنتی ژاپنی است، خودداری کرد. از جمله پرکاربردترین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گلدان ها: انواع مختلفی دارند، مانند گلدان های سفید و آبی در سبک سلسله مینگ. یا ساتسوما زیبا، با غلبه طلایی.
تصاویر و ملیله‌هایی با نقوش مشابه یا موارد دیگر، از جمله ایدئوگرام‌های چینی، یانگ و یانگ یا سه‌رنگ‌های I-Ching.
مجسمه های کوچک.
لامپ، لوستر و شمعدان.

 سایر ایده ها و توصیه ها

در دکوراسیون شرقی می توان به تفاوت بین سبک ها توجه کرد. بنابراین، می توانیم به یکی از آنها متمایل شویم یا عناصر متمایز یک فرهنگ را بر فرهنگ دیگر ترجیح دهیم:

ژاپن: مینیمالیستی تر.
چین: مقدار زیادی رنگ قرمز و زرد روشن.
عربی: گرایش به اشکال هندسی.
هند: کاملا رنگارنگ.

تزیین به سبک شرقی می تواند چیزی به سادگی قرار دادن یک ملیله، مقداری چینی و چند پانل باشد. یعنی نیازی به بارگذاری مجدد اشیا نداریم. در عوض، این روندی است که اگرچه هنوز عجیب و غریب است، اما کمی به مینیمالیسم نزدیکتر است.از طرف دیگر، اگر نمی توانید یا نمی خواهید کل خانه را تغییر دهید، می توانید یک اتاق کوچک برای چای راه اندازی کنید. شما شامل یک میز کم ارتفاع و چند قوری و فنجان نفیس هستید. فرش در ورودی را فراموش نکنید زیرا رسم شرقی است که برای ورود به فضاها کفش های خود را در بیاورید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.