ژل یا کرم، کدام یک برای آبرسانی به پوست صورت بهتر است؟

آبرسانی پوست یک مرحله ضروری در هر روتین زیبایی است، به خصوص با افزایش سن. در بازار، کرم ها و ژل ها برای افزایش درخشندگی و سلامت پوست با هم رقابت می کنند. اگرچه انتخاب بین این محصولات در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما در حقیقت، این انتخاب مستلزم بررسی دقیق فاکتورهایی مانند بافت و اجزا است که مناسب بودن آن ها را برای انواع مختلف پوست تعیین می کند.

هر دو ژل و مرطوب کننده دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که با هدف بهبود ظاهر صورت و رفع نیازهای مختلف انجام می شود. در طول این مقاله، ما این گزینه ها را به دقت بررسی می کنیم تا بتوانید کشف کنید که کدام یک به بهترین وجه با نیازهای خاص شما مطابقت دارد.

چرا آبرسانی به پوست صورت مهم است؟

همه ما به دنبال یک چیز هستیم: پوستی صاف، شاداب و درخشان. با این حال، کلید دستیابی به آن ظاهر مطلوب فراتر از درمان های زیبایی است. آبرسانی مناسب پوست نقش مهمی دارد.

پوست صورت هر روز در معرض عوامل خارجی مانند آلودگی، اشعه ماوراء بنفش، تغییرات آب و هوا و استرس قرار می گیرد که می تواند منجر به از دست دادن رطوبت شود. اینها نه تنها ظاهر، بلکه بر سلامت پوست نیز تأثیر می گذارد. بنابراین، استفاده از لوازم آرایشی مرطوب کننده به عنوان یک مانع در برابر تحریک عمل می کند.

علاوه بر این، طبق تحقیق منتشر شده در تحقیقات پزشکی بالینی، حفظ سلامت پوست برای جلوگیری از اعتماد به نفس پایین بسیار مهم است. بنابراین، استفاده از کرم یا ژل برای کاهش خطوط بیان، نرم و آبرسانی به پوست صورت و در نتیجه به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می کند.

اگر هنوز به اهمیت آن فکر نکرده اید، به خاطر داشته باشید که شروع زودهنگام مراقبت از پوست نه تنها به بهبود ظاهر آن کمک می کند، بلکه مزایای طولانی مدت را نیز تضمین می کند. بیایید آنها را در زیر بررسی کنیم:

از خشکی پوست جلوگیری می کند.
پوست مقاوم تر می شود.
خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند، بافت و تن را بهبود می بخشد.
توانایی پوست در حفظ آب را بهبود می بخشد.
روند پیری را کند می کند و ظاهر چین و چروک را به تاخیر می اندازد.

 

چرا آبرسانی به پوست صورت مهم است؟

کرم های مرطوب کننده: تغذیه برای پوست شما

مرطوب کننده ها محصولات مراقبت از پوست با بافتی غنی تر و نرم کننده تر در مقایسه با ژل ها هستند. آنها به طور کلی با روغن هایی فرموله می شوند که قوام غلیظ و بافت ابریشمی دارند. این ویژگی به مبارزه با خشکی پوست کمک می کند و ناراحتی های احتمالی مانند درد، سفتی، خارش، سوزش یا سوزن سوزن شدن را از بین می برد.

 آنها می توانند محتوای آب را در لایه بیرونی پوست که به لایه شاخی پوست معروف است، افزایش دهند. علاوه بر این، آنها عادی سازی لایه های لیپیدی را تسهیل می کنند و به سلول ها اجازه می دهند رطوبت را حفظ کنند. در نتیجه چرخه پوست خشک قطع می‌شود و سطح پوست نرم، انعطاف‌پذیر و انعطاف‌پذیرتر به دست می‌آید.

آنها می‌توانند محتوای آب را در لایه بیرونی پوست که به لایه شاخی پوست معروف است افزایش دهند. علاوه بر این، آنها عادی سازی لایه های لیپیدی را تسهیل می کنند و به سلول ها اجازه می دهند رطوبت را حفظ کنند. در نتیجه چرخه پوست خشک قطع می‌شود و سطح پوست نرم، انعطاف‌پذیر و انعطاف‌پذیرتر به دست می‌آید.

مرطوب کننده ها هم برای پوست های خشک و هم برای پوست های معمولی مفید هستند.

فواید کرم های مرطوب کننده

مرطوب کردن صورت روزانه با یک کرم، طیف وسیعی از فواید را ارائه می دهد که به سلامت عمومی و ظاهر پوست کمک می کند. در اینجا شش مورد را ارائه می دهیم که باید در نظر بگیرید:

آنها یک سد محافظ ایجاد می کنند: مرطوب کننده ها یک لایه محافظ ایجاد می کنند که از پوست در برابر اثرات مخرب عوامل خارجی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.
آنها باعث ترمیم سد پوستی می شوند: تا زمانی که حاوی مقادیر متعادلی از انسدادها، مرطوب کننده ها و نرم کننده ها باشد.
آنها پوست را تغذیه و نرم می کنند: دکتر پدرو جین در کتاب خود به نام پوست برای زندگی اشاره می کند که محصولات حاوی مواد مرطوب کننده مانند اوره، اسید هیالورونیک یا روغن هایی مانند آرگان یا گل سرخ، متحدان عالی برای جلوگیری از خشکی و لایه برداری پوست هستند. پوست. علاوه بر این به تغذیه آن کمک می کنند و رطوبت لازم را برای حفظ نرمی و انعطاف پذیری آن فراهم می کنند.

آنها بافت پوست را بهبود می بخشند: کرم ها با آبرسانی عمیق به بهبود بافت پوست، صاف کردن بی نظمی ها و ایجاد ظاهری یکنواخت تر و درخشان تر کمک می کنند.
آنها ظاهر جوانی صورت را حفظ می کنند: مرطوب کردن پوست صورت با کرم به کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف، حفظ خاصیت ارتجاعی و کمک به ظاهری جوان تر و درخشان تر، در طول زمان کمک می کند.
از خشکی پوست جلوگیری می کنند: دوش سرد، گرما و آب گرم عواملی هستند که پوست را خشک می کنند. به همین دلیل، مرطوب کردن صورت پس از شستن آن با صابون ملایم به مقابله با اثرات این عوامل کمک می کند. علاوه بر این، به حفظ تعادل رطوبت لازم کمک می کند و از زبری، سفت شدن یا مستعد لایه برداری پوست جلوگیری می کند.

 ژل آبرسان: بافت سبک برای پوست های چرب

 ژل آبرسان، محصولات آرایشی هستند که عمدتاً با آب فرموله می شوند. آنها به طور کلی فاقد روغن هایی هستند که می تواند منافذ را از سبوم اضافی مسدود کند و آنها را به انتخابی ایده آل برای پوست های چرب و مستعد آکنه تبدیل می کند. همانطور که در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، علیرغم جذب سریع آنها، همچنان مزایای بلندمدت ارائه می دهند.

این تحقیق نشان می دهد که مرطوب کننده های سنتی مانعی بر روی سطح پوست برای حفظ رطوبت ایجاد می کنند. به طور مشابه، مرطوب‌کننده‌های ژل رویکردی مشابه دارند، اما اکثر آنها برای آزاد کردن مواد خاصی طراحی شده‌اند که رطوبت را از عمیق‌ترین لایه‌های پوست به سطح می‌کشند.

فواید ژل های مرطوب کننده

اکنون که تفاوت آنها با کرم های مرطوب کننده را می دانید، چهار مزیت اصلی مواد ژل کننده برای پوست را بررسی می کنیم:

سبکی: مرطوب کننده های ژل در مقایسه با مرطوب کننده های معمولی احساس تازگی و چسبندگی کمتری به شما می دهند. این ویژگی آنها را به گزینه ای عالی برای کسانی تبدیل می کند که ترجیح می دهند از احساس کرم غلیظ روی پوست خودداری کنند.
جذب سریع: پوست این محصولات را به راحتی جذب می کند، که آنها را به عنوان مرحله قبل از آرایش ایده آل می کند.
آن‌ها اثر چربی روی پوست شما باقی نمی‌گذارند: از آنجایی که مرطوب‌کننده‌های ژل حاوی روغن‌های غلیظی به اندازه کرم‌های سنتی نیستند، اثر چربی روی پوست شما باقی نمی‌گذارند.
آنها درخشندگی بیشتری را به صورت ارائه می کنند: در مطالعه منتشر شده در Clinical, Cosmetic, and Investigational Dermatology، محققان یک فرمول ژل را روی گروهی از شرکت کنندگان با پوست خشک و کدر اعمال کردند و پس از ۱۲ هفته، افزایش محتوای آب را مشاهده کردند. سطح پوست و همچنین درخشندگی بیشتر، شفافیت و بافت بهتر.

پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

 

فواید کرم های مرطوب کننده برای پوست

 چگونه بین کرم یا ژل مرطوب کننده یکی را انتخاب کنید؟

قبل از انتخاب بین کرم یا ژل برای آبرسانی پوست به این نکات توجه کنید.

قبل از تصمیم گیری بین ژل یا کرم برای آبرسانی به پوست صورت خود، باید جنبه های خاصی را برای شخصی سازی انتخاب خود، با توجه به نیازهای خاص نوع پوست و برنامه روزانه خود در نظر بگیرید. در نظر گرفتن عواملی مانند بافت مطلوب، تمایل به روغن و ترجیح برای جذب سریع ضروری است.

با این حال، به شما یادآوری می کنیم که هر دو گزینه غیر چرب طراحی شده اند، بنابراین یک تجربه مراقبت از صورت بدون گرفتگی سازگار با انواع پوست را تضمین می کنند.

نوع پوست شما

برای تعیین اینکه آیا برای مرطوب کردن صورت خود به ژل یا کرم نیاز دارید، باید نوع پوست خود را بشناسید. اگر پوست خشکی دارید، اولویت اجتناب از احساس سفتی است. از طرفی اگر پوستتان چرب است به دنبال محصولی می گردید که براقیت آن را افزایش ندهد.

برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، انتخاب ژل به دلیل سبک بودن و جذب سریع آن ممکن است ارجح باشد. در مقابل، کسانی که پوست خشک یا بالغ دارند نیاز به آبرسانی شدیدتری دارند، بنابراین کرم گزینه مناسبی خواهد بود. این رویکرد تضمین می کند که انتخاب محصول شما دقیقاً با نیازهای خاص پوست شما مطابقت دارد.

 

فواید ژل های مرطوب کننده چیست؟

آب و هوای شهری که در آن زندگی می کنید

انتخاب بین ژل و مرطوب کننده تا حد زیادی به آب و هوای شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. در آب و هوای گرم، جایی که رطوبت و گرما می تواند شدید باشد، ژل های آبرسان گزینه ای با طراوت تر هستند. بافت آبکی و جذب سریع آن بهتر با شرایط آب و هوایی سازگار است و از احساس سنگینی روی پوست جلوگیری می کند.

از سوی دیگر، در آب و هوای سرد که هوای خشک می تواند پوست را کم آب کند، مرطوب کننده ها ترجیح داده می شوند. قوام ضخیم تر آن یک سد محافظ ایجاد می کند که به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند.

بافت آن

ژل ها که با بافت آبکی و سبک خود مشخص می شوند، برای کسانی که به دنبال آبرسانی به پوست هستند، بدون اینکه احساس چسبندگی برخی محصولات مراقبت از صورت را تجربه کنند، ایده آل هستند. این ژل های مرطوب کننده منافذ را مسدود نمی کنند و به راحتی می توان قبل از پایه آرایش و بدون ایجاد لکه یا تاثیری بر طول مدت آرایش استفاده کرد. با این حال، به دلیل سبکی آنها، ممکن است نیاز به استفاده مجدد از آنها در مقایسه با مرطوب کننده ها داشته باشید.

در مقابل، مرطوب‌کننده‌ها بافت ضخیم و سنگینی را ارائه می‌کنند که یک سد محافظ طولانی‌مدت بر روی پوست ایجاد می‌کند. این نوع محصولات، سرشار از روغن، از تبخیر سریع رطوبت جلوگیری کرده و جذب مواد مفید را تسهیل می کنند. کرم‌های مرطوب‌کننده مغذی و نرم‌کننده هستند و به دلیل ماندگاری و نیاز به یکبار استفاده، برای استفاده در ماسک‌های شبانه مناسب هستند.

مواد تشکیل دهنده آن

صرف نظر از محصولی که انتخاب می کنید، باید بدانید که برخی از ژل ها و کرم های مرطوب کننده ممکن است حاوی مواد تحریک کننده ای باشند که روی پوست تاثیر می گذارد. با توجه به تنوع مواد موجود در این محصولات، هنگام انتخاب بهترین محصول برای مراقبت از پوست، ضروری است که برخی از مفیدترین و مضرترین آنها را برجسته کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.