بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست

معرفی ۷ مرطوب کننده های طبیعی پوست

پوست مرطوب اغلب برابر با پوست صاف ، نرم و درخشان است. از طرف دیگر ، خشکی پوست می تواند ظاهری کسل کننده ایجاد کند. به دلایل مختلف از جمله آب و هوا ، رژیم غذایی و لایه برداری بیش از حد صورت ، پوست شما ممکن است خشک شود.برای جلوگیری از خشکی پوست ، بهبود روال مراقبت از پوست بسیار حیاتی است. با استفاده از مرطوب کننده ها ، هر نوع پوست شما ، همیشه پوست خود را به خوبی مرطوب نگه دارید.با چند مورد از بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست در زیر آشنا میشوید.

مرطوب سازی روزانه پوست می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ظریف و جلوگیری از تحریک و ترک پوست کمک کند. علاوه بر این ، آبرسانی مناسب عملکرد صحیح اپیدرم را امکان پذیر می کند ، منجر به یکرنگی پوست می شود و به طور کلی سلامت پوست را بهبود می بخشد.

انواع مختلفی از مرطوب کننده ها وجود دارد که می توانید خریداری کنید ، اما بیشتر آنها روغنها یا مواد شیمیایی سنگینی دارند که می توانند برای پوست مضر باشند. خوشبختانه چندین ماده طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی دارند که می توانید از آنها برای آبرسانی و درخشش لازم به پوست خود استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهطرز تهیه ۱۳ماسک جوان کننده پوست به همراه ماسک خامه ترش ” را نیز مطالعه بفرمایید.

مرطوب کننده های طبیعی

شما می توانید از مواد طبیعی مختلفی که معمولاً در بیشتر خانه ها وجود دارد ، به عنوان مرطوب کننده های مناسب پوست استفاده کنید که مزایای مختلف دیگری نیز برای پوست شما فراهم می کند.

۱-عسل بزنید

عسل خام  و طبیعی نرم کننده ای عالی است که باعث آبرسانی پوست می شود و آن را نرم و لطیف می کند. قند موجود در عسل به بهبود سطح آبرسانی پوست کمک می کند و به عنوان مواد مرطوب کننده برای قفل شدن رطوبت عمل می کند ، بنابراین برای خشکی پوست مفید است.

عسل همچنین به عنوان یک درمان ضد آکنه مفید است زیرا به از بین بردن منافذ پوست کمک کرده و پوست را تمیز می کند. علاوه بر این ، عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که از پیری پوست ، لکه ها و تحریکات جلوگیری می کند. استفاده از عسل به طور مرتب بر روی پوست شما می تواند به بهبود سلامت آن کمک کند و به آن یک درخشش طبیعی می بخشد.

نحوه استفاده:

۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۸ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و این مخلوط را به پوست خود بمالید. پس از خشک شدن ، آن را با آب گرم بشویید.
روش دیگر این است که عسل خام را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه استفاده از عسل را ماساژ دهید و با آب ساده بشویید.

۲- از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل پر از اسیدهای چرب است که پوست را مرطوب می کند. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود سد پوستی می شود. علاوه بر این ، روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری است که می تواند به درمان اگزما و آکنه کمک کند. انواع پوست به راحتی روغن نارگیل را جذب می کنند ، بنابراین رطوبت رسانی عمیق ایجاد می کنند.

نحوه استفاده:

قبل از خواب ، روغن نارگیل را به پوست خود بمالید تا صبح بدرخشید.
برای مرطوب سازی روزانه می توانید از روغن نارگیل بعد از دوش گرفتن نیز استفاده کنید.
همچنین می توان از روغن نارگیل برای بهبود پوست شکاف خورده استفاده کرد. به سادگی روغن را روی دستها و پاشنه های شکاف زده بمالید و آنها را به ترتیب با دستکش و جوراب ضخیم بپوشانید.

۳- مقداری روغن زیتون بزنید

روغن زیتون می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند
روغن زیتون به دلیل محتوای اسکوالن یکی دیگر از عوامل بسیار مرطوب کننده پوست است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را مهار می کند. علاوه بر این ، روغن زیتون با کاهش هدر رفتن آب به هیدراته شدن پوست برای مدت طولانی تری کمک می کند.

روغن زیتون همچنین منبع غنی از ویتامین E است ، که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و خواص ضد التهابی از خود نشان می دهد. بنابراین ، استفاده از روغن زیتون می تواند سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشد و همچنین از آسیب اکسیداتیو ، اغلب ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، جلوگیری کند.

روش استفاده: روغن زیتون را پس از دوش گرفتن روی پوست مرطوب قرار دهید. همچنین می توانید روغن بادام را جایگزین روغن زیتون کنید.

۴- از صابون های خانگی استفاده کنید

برای تهیه صابون های خانگی که بسیار آبرسان و لطیف به پوست هستند می توانید از مواد طبیعی مختلفی مانند کره شی ، عسل ، شیر نارگیل و بادام استفاده کنید.

استفاده از صابون های خانگی همچنین می تواند پوست شما را از لکه ها ، لکه ها و چین و چروک ها پاک کند و به آن حالت صاف و درخشش طبیعی دهد. صابون های خانگی مرطوب کننده و مغذی مختلفی وجود دارد ، از جمله صابون آلوئه ورا ، کره شی و صابون شیر نارگیل ، صابون شیر بز ، صابون آووکادو و صابون بلغور جو دوسر.

مرطوب کننده های طبیعی

 

پیشنهاد می کنیم مقالهطرز تهیه ۳ ماسک برای رفع خستگی پوست صورت ” را نیز مطالعه بفرمایید.

۵-روغن گل محمدی بمالید

روغن گل محمدی سرشار از اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک است که پوست را به شدت جذب و آبرسانی می کند زیرا به راحتی جذب پوست می شود. علاوه بر این ، روغن گل محمدی می تواند به قفل شدن رطوبت کمک کند و پوست را برای مدت طولانی تر هیدراته کند.

نحوه استفاده:

روزی سه بار روغن گل محمدی را مستقیماً به پوست بمالید.
روغن گل محمدی را به مرطوب کننده خود اضافه کنید.

۶-کره های بدن را امتحان کنید

کره های مختلف بدن را برای مرطوب سازی پوست خود امتحان کنید
کره های بدن دارای خاصیت آبرسانی هستند زیرا محتوای آب بالایی دارند. آنها همچنین حاوی روغنهای اساسی مختلفی هستند که باعث رطوبت رسانی عمیق پوست می شوند.

این کره های بدن به درمان تیرگی ، زبری و خشکی پوست نیز کمک می کنند. آنها می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و مواد معدنی و چربی برای آن تأمین کنند. می توانید از کره های طبیعی بدن مانند شی ، نخل ، کاکائو و انبه استفاده کنید.

روش استفاده: بهتر است کره ها را هنگام خواب استفاده کنید زیرا به آرامی جذب بدن می شوند.

مرطوب کننده های طبیعی

۷- گلیسیرین بزنید

گلیسیرین به قفل شدن رطوبت پوست کمک می کند
گلیسیرین پوست را هیدراته می کند و همچنین رطوبت در پوست قفل می شود و به عنوان یک ماده مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. استفاده منظم از گلیسیرین می تواند پوست شما را شاداب و مرطوب نشان دهد ، و با خشکی و لکه بینی مبارزه کند.

نحوه استفاده:

 ۵۰ میلی لیتر گلاب و گلیسیرین را مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای هوا نگهداری کنید. با استفاده از یک پنبه مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.
هر کدام ۲ قاشق چایخوری گلیسیرین ، عسل و بلغور جو دوسر را مخلوط کنید تا به صورت خمیر غلیظ در آید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و پس از خشک شدن ، آن را با استفاده از شیر پاک کنید. پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهپاکسازی پوست چرب و چوش دار ” را نیز مطالعه بفرمایید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.