آیا زردچوبه به درمان پیش دیابت کمک می کند؟

اگر از پیش دیابت رنج می برید، باید بدانید که مصرف زردچوبه می تواند برای معکوس کردن این روند مثبت باشد. تا زمانی که عادات دیگر نیز تغییر کند. زردچوبه یک ادویه است که می تواند اثرات بسیار مثبتی بر سلامتی داشته باشد. حتی در برابر پیش دیابت این یک خوراکی است که ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی در داخل آن وجود دارد.

قبل از شروع، ذکر این نکته مهم است که استفاده مکرر از ادویه های آشپزی به عنوان چاشنی برای سلامتی مفید است. مانند بسیاری از غذاهای دیگر با منشاء گیاهی، آنها قادر به تامین مواد گیاهی و ریز مغذی های ضروری هستند. آنها می توانند کیفیت رژیم غذایی را افزایش دهند و به مبارزه با ایجاد آسیب شناسی های مختلف مزمن و پیچیده کمک کنند.

پیش دیابت چیست؟

پیش دیابت حالتی از ناکارآمدی متابولیک است که با مقاومت مشخص به انسولین مشخص می شود. در این شرایط، سنتز هورمون افزایش می یابد، زیرا سلول ها قادر به عملکرد صحیح در حضور آن نیستند.

کم کم التهاب در سطح لوزالمعده ایجاد می شود که با ابتلا به دیابت نوع ۲ پایان می یابد. این بیماری در جمعیت بزرگسال شایع است و ناشی از عادات بد سبک زندگی است.

در واقع مصرف زیاد قندهای ساده و چربی های ترانس باعث افزایش بروز اختلالات متابولیک می شود. این را تحقیقات منتشر شده در مجله Current Diabetes Reports نشان می دهد.

با این حال، زمانی که از شرایط عدم فعالیت بدنی شروع می شود، خطر به شدت افزایش می یابد. مصرف کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی بالا در شرایط کم تحرکی خطرناک می شود.

با این حال، این یک مشکل سلامتی نیست که یک شبه ظاهر شود. ایجاد چنین شرایطی سال ها طول می کشد. در ابتدا، افزایش وزن به دلیل رژیم غذایی نامناسب معمول است.

سپس سطح التهاب در محیط داخلی افزایش می یابد و مقاومت به انسولین ایجاد می کند. سایر نشانگرها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، مانند سطح ویتامین D، پروفایل لیپیدها یا پیش بینی کننده های عملکرد کبد.

فواید زردچوبه در برابر پیش دیابت

پیشنهاد شده است که گنجاندن غذاهای با منشاء گیاهی با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالا در رژیم غذایی می تواند بروز پیش دیابت را کاهش دهد و همچنین به اصلاح این مشکل کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی اپیدمیولوژی آن را توضیح می دهد.

فیتوکمیکال ها به خنثی کردن تشکیل رادیکال های آزاد و بهبود متابولیسم سلولی کمک می کنند، بنابراین از اختلالات در سطح میتوکندری جلوگیری می کنند. به طور خاص، مصرف زردچوبه در مقادیر کافی می تواند به پیشگیری از مشکلاتی مانند پیش دیابت و دیابت کمک کند و سطح گلوکز خون را عادی کند.

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال Nutrients، کورکومین از مرگ سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس جلوگیری می کند. به این ترتیب از مقاومت در برابر هورمون جلوگیری می شود که باعث هموستاز بهتر گلوکز می شود.

در شرایط عادی، ارزش درمانی ادویه معمولاً هنگام پخت به دست نمی آید. برای تجربه یک مزیت قوی و ثابت، باید از مکمل استفاده کنید. بهتر است از کنسانتره کورکومین استفاده کنید، این اصل فعال با اثرات مثبت است.

فواید زردچوبه در برابر پیش دیابت

زردچوبه برای پیش دیابت

زردچوبه گزینه خوبی برای درمان پیش دیابت است، به شرطی که در دوزهای کافی مصرف شود و با تغییر عادات همراه باشد. لازم است رژیم غذایی را به طور کلی رعایت کنید و از مصرف قندهای ساده و چربی های ترانس خودداری کنید.

همچنین باید مراقب افزودنی های غذایی باشید. آنها می توانند با میکروبیوتا تعامل منفی داشته باشند و وضعیت التهاب را در محیط داخلی تغییر دهند.

در نهایت باید تاکید کنیم که روند معکوس کردن پیش دیابت همیشه سریع نیست. معمولاً با کاهش وزن همراه است. کاهش چربی در سطح زیر جلدی سطح التهاب را کاهش می دهد و کارایی بیشتری در فیزیولوژی می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید بسیار خوب برگه زردآلو برای سلامتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

عادات خوب برای مبارزه با پیش دیابت

توجه به این نکته ضروری است که اغلب بهبود رژیم غذایی برای مبارزه با یا معکوس کردن پیش دیابت کافی نیست. برای دستیابی به نتایج قابل توجهی در میان مدت، لازم است عادات خوب دیگری را نیز اجرا کنید.

در میان همه آنها، ما باید تمرین منظم فعالیت بدنی، تمرکز بر کار قدرتی را برجسته کنیم. در نتیجه، هیپرتروفی عضله اسکلتی تجربه می شود که می تواند سطح گلوکز خون را عادی کند.

با افزایش میزان ورزش، می توان با وجود قندهای ساده در رژیم غذایی سهل انگارانه تر عمل کرد. در این صورت از آنها به عنوان منبع سوختی برای فعالیت های با شدت بالا استفاده می شود که از ایجاد مقاومت به انسولین جلوگیری می کند.

حتی ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که ثابت کرده اند در عادی سازی سطح گلوکز خون کارآمد هستند. یک مثال می تواند عصاره دارچین باشد. ما در مورد یک عامل هیپوگلیسمی قوی صحبت می کنیم که می تواند به پیشگیری از دیابت و حتی معکوس کردن آن کمک کند.

کروم پیکولینات نیز اثر مشابهی ایجاد می کند و عملکرد انسولین را افزایش می دهد. حتی اشتها را کاهش می دهد و باعث پایبندی بیشتر به رژیم می شود.

*نکته مهم 

برای استفاده از آنچه در این مقاله گفته شد حتما باید با پزشک مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.