علت سردرد های شبانه چیست؟

سردرد در شب؟ سردرد ها‌ی شبانه به علت وجود برخی از مشکلات جسمی برای شما رخ میدهد و چون شب زمان استراحت است مطمئنا این سردرد ها میتواند بسیار کلافه کننده و آزاردهنده باشد. کشف منبع سر درد به شما کمک می‌کند تا برای بهبودی اقدام کنید، تا از این اتفاق رنج آور پیشگیری نمایید.

فهرست مطالب:

  1. علت سردرد
  2. استرس
  3. کار زیاد با کامپیوتر
  4. سردرد ساعت زنگ دار
  5. دندان قروچه
  6. اختلال سردرد
  7. وضعیت اورژانسی
  8. اضطراب و استرس
  9. نتیجه گیری

علت سردرد های شبانه چیست؟
علت سردرد های شبانه چیست؟

علت سردرد های شبانه چیست؟

 استرس دارید

طبق گفته کلینیک کلیولند، سردر هایی که دلیل آن وجود استرس است اغلب سردردهای تنشی هستند، و قبلا حتی سردردهای استرسی نامیده می شدند.

‌  آموزش مدیریت استرس یا تمدد اعصاب یک درمان رایج برای آسودگی خیال و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به این نوع سردرد است. تنفس عمیق گوش دادن به موسیقی آرام بخش، مدیتیشن یا تلاش برای تجسم هدایت شده (چشم های خود را ببندید و مکانی را تصور کنید که برای شما آرام است، مانند ساحل یا دراز کشیدن زیر آفتاب در پارکی در فضای گرم روز)، چند ابزاری هستند که باید در ذهن خود داشته باشید، در حالی که شب ها به سمت خواب می روید و برای خواب آماده می شوید آنها را انجام دهید تا این سردرد ها رفع شوند.

اگر سردردهای تنشی شما خیلی مکرر هستند و تکنیک های مدیریت استرس بالا تفاوتی ایجاد نمی کنند، با پزشک خود در مورد داروهایی که ممکن است کمک کنند، مانند شل کننده های عضلانی یا داروهای ضد افسردگی خاص صحبت کنید.

شما زمان زیادی را در مقابل رایانه خود می گذرانید و این علت سردرد های شبانه است

اگر شما به علت شغلی که دارید مجبورید ساعت زیادی را از روز پشت کامپیوتر بنشینید و یا اینکه زمان زیادی را صرف بازی های رایانه ای میکنید پس علت سردرد های شبانه شما همین موضوع است. شما باید بتوانید این تایم را کوتاهتر کنید و یا اگر به خاطر کارتان مجبورید که پشت کامپیوتر بنشینید از تکنیک های درست بهره ببرید تا جلوی این سردرد را بگیرید.

 اگر از عینک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نسخه مناسبی برای مشاهده صفحه کامپیوتر دارید، وضعیت بدن خود را هنگام انجام کار اصلاح کنید و قانون -۲۰-۲۰ را تمرین کنید: برای هر ۲۰ دقیقه در رایانه، ۲۰ ثانیه به دور نگاه کنید.

سردرد هیپنیک یک نوع سردرد شبانه است

راج داسگوپتا، MD، استادیار پزشکی بالینی توضیح می‌دهد که این دردها که «سردردهای ساعت زنگ‌دار» نیز نامیده می‌شوند – در افراد بالای ۵۰ سال شایع‌تر است – فقط در شب اتفاق می‌افتند. در واقع آنقدر منظم هستند که شما را مانند ساعت زنگ دار مخصوص خود بیدار می کنند.

 توجه به این نکته مهم است که این سردردها نادر هستند، دکتر داسگوپتا میگوید به پزشک خود مراجعه کنید تا سایر علل سردرد شبانه را رد کند و به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی داشته باشید.

جالب توجه است که مصرف کافئین قبل از خواب یک درمان رایج است، طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا. درمان های دیگر ممکن است شامل داروهای مسکن و ملاتونین باشد.

دندان قروچه باعث سردرد شبانه میشود

سردرد یکی از علائم رایج دندان قروچه است. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ در مجله پزشکی بالینی، همه‌گیری ویروس کرونا باعث استرس روانی کافی شده است که افراد بیشتری دندان قروچه و درد فک را تجربه می‌کنند.

 اگر دندان‌هایتان را به هم می‌سایید (ممکن است واقعاً از آن آگاه نباشید، اما ممکن است دندانپزشک در ملاقات بعدی از شما بپرسد که آیا دندان‌هایتان نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهند)، ممکن است برای محافظت از دندان‌ها در برابر آسیب به محافظ دهان نیاز داشته باشید.

توسعه یک برنامه مدیریت استرس برای کمک به شما برای توقف ساییدن یک حرکت هوشمندانه است. عاداتی مانند کشش منظم، یوگا یا خود ماساژ ممکن است به شما کمک کند تا به جای فشار دادن مداوم، اضطراب را از بین ببرید.

سندرم شب خواری چیست؟

شما دچار اختلال سردرد هستید

سردردهای میگرنی، تنشی و خوشه ای سه دسته بزرگ از سردردها هستند. دکتر داسگوپتا می‌گوید: «این‌ها می‌توانند در هر زمانی از جمله شب‌ها اتفاق بیفتند و توسط عوامل مختلفی مانند خواب ضعیف یا خواب زیاد، غذا، داروها و استرس ایجاد می‌شوند.»

لازم نیست با درد زندگی کنی. اگر سردردها اغلب هستند هنگامی که دچار سردرد میشوی احساست را یادداشت کنید – یک توصیف خوب می تواند به پزشک شما در تشخیص دقیق کمک کند.

دکتر داسگوپتا می‌گوید سردردهای میگرنی با احساس ضربان‌دار مشخص می‌شوند، اغلب شدید هستند و ممکن است با یک هاله (مانند دیدن نورهای چشمک زن) شروع شوند. سردردهای تنشی مانند نواری دور سر شما هستند. در نهایت، سردردهای خوشه‌ای سوزاننده و سوراخ‌کننده هستند که به درستی به آن سردردهای یخ‌چینی می‌گویند.

سردرد شبانه ممکن است نشانه ای از یک وضعیت اورژانسی باشد

اگر شدت سردرد به سرعت به اوج خود برسد – مثلاً در عرض چند دقیقه یا حداکثر یک تا دو ساعت – یک علت بالقوه پارگی آنوریسم مغزی است که می تواند منجر به خونریزی مغزی شود که تهدید کننده زندگی است. پس اگر واقعا سردردی را تجربه میکنید که شما را تا حد انفجار میرساند و طاقت تان را تمام میکند حتما و فورا به پزشک مراجعه کنید.

علت سردرد های شبانه چیست؟
مهم ترین علت سردرد های شبانه

اضطراب یا افسردگی دارید

تا غروب، همه چیز از روز به پایان رسیده است. در حالی که شما می توانید علائم اضطراب یا افسردگی را در هر زمانی از روز تجربه کنید، برای برخی افراد، ممکن است پس از پایان روز، علائم آن به ویژه حاد باشد.

طبق انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، سردرد خود می تواند نشان دهنده این باشد که فردی دارای اختلال اضطراب فراگیر است. علاوه بر این، تحقیقات مارس ۲۰۱۸ در مجله سردرد نشان می‌دهد افرادی که علائم شدیدتر اختلالات خلقی دارند نیز بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند. (و این پیوند گاهی اوقات به شکل دیگری اعمال می شود، افرادی که دارای اختلالات سردرد هستند، به دلیل استرسی که سردرد در زندگی آنها ایجاد می کند، دچار اختلالات خلقی می شوند.)

نتیجه گیری پایانی درباره علت سردرد شبانه

در این مقاله مختصر و مفید قصد داشتیم تا شما را با مهم ترین عوامل ایجاد کننده سردرد شبانه آشنا نماییم و چگونگی رفع آنها را به شما آموزش دهیم البته که قطعا بهترین فرد کمک کننده به شما در این زمینه پزشک متخص و مجرب خواهد بود. اما در کل باید گفت که داشتن آرامش و حفط آن میتواند جلوی بروز بسیاری از مشکلات را بگیرد و سردرد شبانه هم یکی از مشکلات است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.