سندرم شب خواری چیست؟

افراد مبتلا به سندرم شب خوری در طول روز هیچ چیزی یا تقریباً چیزی نمی خورند، زیرا اشتها در این زمان بسیار کم است.

سندرم شب خواری چیست؟

آیا تا به حال پرخوری کرده اید؟ افراد مبتلا به سندرم شب خوری در نیمه های شب با میل غیرقابل کنترلی برای خوردن از خواب بیدار می شوند.با این حال، این پرخوری‌ها فقط شب‌ها به آن‌ها می‌چسبند، زیرا در طول روز احساس بی‌اشتهایی می‌کنند یا سعی می‌کنند با حفظ یک رژیم غذایی سالم، تصویری از خود نشان دهند. سندرم شب خوری چیز عجیبی نیست. شیوع نسبتاً بالایی دارد: از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر از سندرم ناهار خوری در شب رنج می برند.

پرخوری چیست؟

پرخوری یک مشکل جدی است که با دو واقعیت مشخص می شود:

شما مقداری غذا می خورید که به وضوح بیشتر از چیزی است که بیشتر مردم در شرایط مشابه می خورند.
احساس عدم کنترل وجود دارد. شما نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید یا میزان یا آنچه می خورید را کنترل کنید.

غذاخوری  شبانه چگونه هستند؟

افرادی که در اواخر شب غذا می خورند اغلب به مشکلاتی با اضطراب، استرس یا اختلالات خوردن پاسخ می دهند.امروزه شناخته شده ترین اختلالات خوردن بی اشتهایی و پرخوری عصبی هستند. با این حال، افراد مبتلا به این سندرم بیشتر از دو مورد ذکر شده هستند.
افراد مبتلا اغلب مشکلات خاصی در کنترل احساسات خود دارند و اغلب از مشکلات دیگری مانند:

اضطراب
افسردگی.
بیخوابی.
عزت نفس پایین.

علاوه بر این، به گفته روانشناسان افرادی که معمولاً از سندرم پرخوری در شب رنج می برند، افراد چاق هستند. این بیماران بیشترین درصد انرژی دریافتی را در وعده شام ​​متمرکز می کنند. باید در نظر گرفت که نشان داده شده است که زمان دریافت مواد مغذی بر متابولیسم آنها تأثیر می گذارد. از این نظر مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات در شب مفید نیست.

در واقع، ۲۰ درصد از افراد چاق اذعان می کنند که شب ها احساس هوس زیادی دارند و بیش از ۷۵ درصد برای خوردن از خواب بلند می شوند. اما باید در نظر داشت که اگرچه در افراد وسواسی بیشتر است، اما به این معنا نیست که در افراد با وزن طبیعی بروز نمی کند.

علائم مرتبط با سندرم شب خواری چیست؟

علائم و الگوها واضح است و اغلب در بین افراد مختلف مبتلا به این اختلال تکرار می شود. در وهله اول و همانطور که گفته ایم، افراد مبتلا به سندرم شب خوری در طول روز هیچ چیزی یا تقریباً چیزی نمی خورند، زیرا اشتها در این زمان بسیار کم است.آنها معمولاً در صبح خلق و خوی بالاتری دارند، اما در طول روز کاهش می یابد. علاوه بر این، مشکلات خواب برای این بیماران بسیار شایع است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “این خوراکی ها اشتهای شما را زیاد میکند” را نیز مطالعه بفرمایید.      

درمان سندرم شب خواری

رژیم غذایی: مهم است که بیمار از یک رژیم غذایی مناسب و متناسب با شرایط شخصی خود پیروی کند.
ورزش: حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.
استراحت: استراحت خوب هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت برای سلامتی ضروری است. این را جدیدترین ادبیات علمی نشان می دهد که در آن مشکلات خواب با ظاهر بیماری ها مرتبط است.
سرگرمی: کاهش استرس با اختصاص زمان به آن چیزها، سرگرمی ها یا افراد برای بهبود سلامت ضروری است.

رویکرد روانشناختی رفتاری شناختی خواهد بود تا به فرد کمک کند رفتار خود را درک کند، در عین حال ما به نظم دادن به افکار خاص و مدیریت استرس و اضطراب مرتبط با آسیب شناسی بیمار کمک می کنیم.سندرم شب خواری یک اختلال بسیار شایع‌تر از آنهایی است که عموماً شناخته شده‌اند، مانند بی‌اشتهایی یا پرخوری عصبی.علاوه بر این، ایجاد یک رویکرد چند رشته ای برای حل آن مهم است که ابتدا بر درمان اضطرابی که باعث پرخوری می شود تمرکز کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.