ثروتمندترین فوتبالیست های جهان در سال ۲۰۲۳

ثروتمندترین فوتبالیست های جهان عبارتند از: کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، کیلیان امباپه، نیمار جونیور، محمد صلاح، ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی، ادن هازارد، آندرس اینیستا و کوین دی بروین.

چند سالی است که فوتبال به عرصه ای فراتر از ورزش تبدیل شده است. کسب و کار و اقتصاد عواملی هستند که باید در همه مسابقات مورد توجه قرار گیرند. مبالغی که پرداخت می شود هم از نظر رقم نقل و انتقالات و هم در حقوق بازیکنان گزاف است و یکی از دلایل اصلی وجود فوتبالیست ها در بین ثروتمندترین ورزشکاران جهان است.

یکی از نکات برجسته در لیست ثروتمندترین بازیکنان روی کره زمین این است که موقعیت های برتر توسط فوتبالیست های متعلق به باشگاه هایی با سرمایه مالی هنگفت از اموال اشغال شده است که اکثر آنها اصالتا عرب هستند. سرمایه گذاری شیوخ، پارادایم فوتبال را متحول کرده و بر پرونده ورزشکاران تأثیر گذاشته است. برای اینکه بدانید ثروتمندترین فوتبالیست های جهان کدامند به خواندن این مقاله ادامه دهید.

کریستیانو رونالدو
لیونل مسی
کیلیان باپه
نیمار جونیور
محمد صلاح
ارلینگ هالند
رابرت لواندوفسکی
ادن هازارد
آندرس اینیستا
کین دبروین

ثروتمندترین فوتبالیست های جهان در سال 2023

ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان

کریستیانو رونالدو

رکورد سالانه کریستیانو رونالدو از زمان امضای قرارداد با النصر، تیمی از عربستان سعودی، به ارقام گزافی می رسد. این قرارداد اقتصادی شامل پرداخت‌هایی برای فعالیت او به‌عنوان فوتبالیست، حمایت‌های مالی، تبلیغات و سایر متغیرها سالانه ۲۰۰ میلیون یورو است.

علاوه بر این، بازیکن پرتغالی درآمد زیادی از مفاهیم تبلیغاتی دریافت می کند. بایننس، یک شرکت اختصاص داده شده به مبادله ارزهای دیجیتال، در سال گذشته به لیست حامیان مالی خود پیوست و درآمد تبلیغاتی خود را به ۸۰ تا ۹۰ میلیون یورو رساند.

لیونل مسی

لیونل مسی پس از جدایی شگفت انگیز از بارسلونا، همچنان یکی از ثروتمندترین فوتبالیست های جهان در پاری سن ژرمن باقی مانده است. برگه سالانه او در باشگاه فرانسوی حدود ۴۵ میلیون یورو است، در حالی که درآمد تبلیغاتی او همچنان در حال افزایش است.

Budweiser، Adidas و PepsiCo برخی از حامیان مالی آن هستند. او همچنین با Socios، یک پلتفرم فالوور مبتنی بر بلاک چین، قراردادی دارد که سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون یورو برای او به ارمغان می آورد. با اضافه کردن رکورد سالانه اش در پاری سن ژرمن و درآمد تبلیغاتی اش، او هر سال رقمی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون یورو دریافت می کند.

کیلیان امباپه

کیلیان امباپه پس از آخرین تمدید با پاری سن ژرمن، در میان سه بازیکن ثروتمند جهان قرار دارد. قبل از ورود کریستیانو رونالدو به النصر، او بالاترین دستمزد یک بازیکن فوتبال را داشت: ۸۳ میلیون یورو در سال، با ۱۲۵ میلیون یورو پاداش اضافی در صورت تمدید قرارداد.

علاوه بر این، علیرغم ۲۴ سال عمرش، او یک ادعای حامیان مالی است: او اولین فوتبالیستی است که سفیر سوراره است، یعنی یک بازی فانتزی مبتنی بر ارزهای دیجیتال. با اضافه کردن درآمد تبلیغات و قرارداد او به عنوان یک فوتبالیست پاری سن ژرمن، او سالانه حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون یورو دریافت می کند.

ثروتمندترین فوتبالیست های جهان – نیمار جونیور

علیرغم این واقعیت که نیمار جونیور سال های آخر او در پاری سن ژرمن کاملا نامنظم بوده و عملکرد خوب را با مصدومیت ها و برخی جنجال های خارج از ورزش ترکیب کرده است، نیمار جونیور همچنان یکی از ثروتمندترین فوتبالیست های روی زمین است.

در حال حاضر، او سالانه حدود ۸۰ میلیون یورو بین سابقه خود به عنوان بازیکن PSG و درآمد تبلیغاتی خود از برندهایی مانند Puma، Red Bull یا Pokerstars و غیره دریافت می کند.

محمد صلاح

صلاح یکی از بازیکنان اصلی لیورپول در سال های اخیر است. این بازیکن مصری خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال روی کره زمین معرفی کرده است و عملکرد تماشایی او باعث شده تا در فهرست ثروتمندترین بازیکنان جهان قرار گیرد.او در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون یورو در سال دریافت می کند. از این درآمد تقریباً نیمی مربوط به دستمزد او به عنوان بازیکن لیورپول (۲۲ میلیون یورو) و بقیه از درآمد تبلیغاتی است.

ارلینگ هالند

این بازیکن نروژی در سال گذشته با انتقالش از بروسیا دورتموند به منچسترسیتی شاهد افزایش چند برابری درآمدش بود. او در فصل گذشته حدود ۳۹ میلیون یورو بین رکوردش به عنوان فوتبالیست برای تیم انگلیسی و درآمد تبلیغاتی دریافت خواهد کرد.اخیرا هالند با نایک به توافقی برای حمایت مالی دست یافته است که به او اجازه می دهد سالانه نزدیک به ۲۳ میلیون یورو درآمد داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “سلبریتی هایی که چپ دست هستند از باراک اوباما تا آنجلیا جولی” را نیز مطالعه بفرمایید.

رابرت لواندوفسکی

مهاجم لهستانی باشگاه بارسلونا سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون یورو دریافت می کند. او در تابستان گذشته از بایرن مونیخ وارد تیم بارسلونا شد. از درآمد او اکثریت مربوط به دستمزد او به عنوان یک فوتبالیست، حدود ۲۳ میلیون یورو در سال گذشته است و مابقی از طریق مفاهیم تبلیغاتی دریافت می شود.

ادن هازارد ثروتمندترین فوتبالیست های جهان

رکورد سالانه ادن هازارد با عملکرد فعلی فوتبالیست رئال مادرید مطابقت ندارد. او همچنان دستمزدی را که به لطف انتقالش به رئال مادرید امضا کرده، حفظ کرده است، یعنی حدود ۲۳ میلیون یورو در هر فصل. با جمع کردن درآمد تبلیغاتی خود، به ارقامی بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون یورو در سال می رسد.

آندرس اینیستا

انتقال او به ویسل کوبه او را در میان ثروتمندترین فوتبالیست های جهان نگه می دارد. آندرس اینیستا سالانه حدود ۲۵ میلیون یورو بین حقوق خود به عنوان بازیکن برای باشگاه ژاپنی و درآمد تبلیغاتی از برندهایی مانند Kalise، Navidul، Nissan یا پلتفرم ارزهای دیجیتال Binance دریافت می کند.

کین دبروین ثروتمندترین فوتبالیست های جهان

این فوتبالیست بلژیکی بیشترین دستمزد را در منچسترسیتی دارد: او سالانه ۲۱ میلیون یورو دریافت می کند که اندکی از هالند پیشی می گیرد، حداقل در اولین فصل حضور نروژی در باشگاه انگلیسی. در مجموع، او تقریباً ۲۴-۲۵ میلیون یورو وارد می کند، و آنچه را که حامیان مالی اش به دستمزد او به عنوان بازیکن در سیتی کمک می کنند، اضافه می کند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.