درماپن چیست و چه اثراتی روی پوست دارد؟

درماپن روش کم تهاجمی است که عیوب پوست را کاهش می دهد . حالا ببینیم درماپن چیست؟ از چه چیزی تشکیل شده است؟ چه زمانی توصیه می شود؟پوست در معرض تغییرات ناشی از نور خورشید، محیط های با رطوبت کم، آلودگی، استرس و عوامل دیگر قرار می گیرد. خوشبختانه، در حال حاضر طیف گسترده ای از درمان ها وجود دارد که به شما امکان می دهد با این اثرات مقابله کنید تا ظاهر شما تحت تأثیر قرار نگیرد. در این میان ما درماپن را پیدا می کنیم. آیا در مورد فواید آن شنیده اید؟

این یک تکنیک نوآورانه است که به شما امکان می دهد با عیوب مانند لکه ها، جای زخم، علائم کشش، چین و چروک و حلقه های تیره مبارزه کنید. نتایج جالب و ایمن را بدون خطرات و عوارض جانبی ارائه می دهد. به این ترتیب هم توجه خانم ها و هم آقایانی که می خواهند از پوست خود مراقبت کنند به خود جلب می کند.

با این حال، قبل از انتخاب این روش، راحت است که عمیقاً بدانید که از چه چیزی تشکیل شده است، چه کاربردی دارد و پس از انجام آن چه مراقبت هایی باید انجام دهید. در مرحله بعد، همه آنچه را که باید در مورد آن بدانید به شما می گوییم. به خواندن ادامه دهید!

درماپن چیست و چگونه کار می کند؟

درماپن یک روش درمانی میکرونیدلینگ است که توسط پزشک زیبایی برای تجدید بافت و ظاهر پوست توسعه یافته است. کارشناسان همچنین آن را “پاک کردن عیوب” یا “ضد عیوب” می نامند، زیرا این دستگاه به کاهش یا از بین بردن عیوب اصلی که بر زیبایی پوست تأثیر می گذارد کمک می کند.

همانطور که نشریه ای در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی نشان می دهد، این روش از یک سیستم میکرونیدلینگ یا میکرونیدلینگ استفاده می کند که برای ایجاد ضایعات القایی و کنترل شده به پوست نفوذ می کند. حرکات در جهات مختلف انجام می شود که به “ایجاد میکروکانال ها در اپیدرم (لایه سطحی پوست) برای فعال کردن سلول ها و سایر عناصر اجازه می دهد.

برای دقت بیشتر، این ابزار دارای عمق قابل تنظیم است که از ۰٫۲۵ تا ۲٫۵ میلی متر می رسد. این کار از آسیب رساندن سوزن های یکبار مصرف به حساس ترین قسمت ها جلوگیری می کند. هدف آن تحریک تولید کلاژن و الاستین است، دو عنصر تعیین کننده برای سلامت پوست که با افزایش سن کاهش می یابد.

به همین ترتیب، از آن به طور همزمان با سایر محصولات استفاده می شود، زیرا کاربرد آن باعث جذب موادی مانند عناصر کمیاب، ویتامین های C و E، پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای غنی از فیبرین، اسید هیالورونیک و سم بوتولینوم (که بوتاکس معروف است).

درماپن چیست و چگونه کار می کند؟

از جمله باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه معمولاً روی صورت انجام می‌شود، اما می‌توان آن را در سایر قسمت‌های بدن مانند موارد زیر نیز اعمال کرد:

گردن و یقه.
بازوها و دست ها.
شکم.
پاها
باسن.

به ویژه، به دلیل توانایی خود در کاهش علائم کشش یا اسکارهای کلوئیدی، صرف نظر از سن یا نوع فتوتیپ پوست، توجه را به خود جلب می کند. درماپن به کاهش چین و چروک، لکه ها و سایر عیوب پوست کمک می کند.

موارد منع مصرف درماپن

با این حال، با وجود کاربردهای جالب آن، باید در نظر داشت که کاربرد درمان برای همه افراد مناسب نیست. به طور خاص در موارد زیر باید از مصرف آن اجتناب کرد:

بارداری و شیردهی.
تومورهای پوستی
آکنه فعال
عفونت ها
درماتیت سبورئیک.
اختلالات هماتولوژیک مرتبط با انعقاد خون.
تمایل به اسکارهای کلوئیدی
افرادی که آسپرین، داروهای رقیق کننده خون یا داروهایی برای حمله به آکنه مصرف می کنند.

اثرات درماپن بر روی پوست چیست؟

درماپن برای بازیابی ساختار پوست عمل می کند. در حال حاضر، این یکی از روش های توصیه شده است، زیرا پوست را سفت، تقویت، آبرسانی و روشن می کند. نتیجه؟ درم نرم تر و بازسازی شده با عیوب کمتر.

در واقع، به درمان هایپرکرومی (بیماری خوش خیم پوستی که با لکه ها مشخص می شود) و آلوپسی (ریزش غیر طبیعی مو) نیز کمک می کند. روی فولیکول مو تاثیر می گذارد و باعث رشد مو می شود. در عین حال، دید منافذ را کاهش می دهد، شلی را کاهش می دهد و یک اثر سفت کننده، مانند لیفتینگ، بدون جراحی ایجاد می کند.

جالب ترین چیز این است که به مناطق سخت مانند شیارهای بینی می رسد. البته همیشه عیوب را به طور کامل از بین نمی برد، زیرا این بستگی به نوع پوست، نوع مشکل پوستی، مراقبت و بزرگی ضایعه دارد.

فرآیند درماپن چگونه است؟

ما در مورد یک روش ساده، سرپایی و کم تهاجمی صحبت می کنیم. بر خلاف مداخلات سنتی که شامل ورود به اتاق عمل، دریافت بیهوشی، برش، درد و البته عوارض احتمالی است، هیچ برشی در پوست ایجاد نمی شود. از این نظر فقط یک محیط تمیز، برانکارد و ابزار کافی است.

در مرحله اول، پزشک ماده فعال (اسید هیالورونیک یا دیگری) را که با درماپن و نوع میکرونیدل ترکیب می شود، انتخاب می کند. مراحل بعدی به شرح زیر است:
تبلیغات

پاکسازی پوست.
استفاده از ماده بی حس کننده (در صورت لزوم) و مناسب ترین کوکتل برای فرد.
مرحله مداد ضد لک که قادر است در هر ثانیه ۱۳۰۰ میکرونیدلینگ انجام دهد.
استفاده از کرم ضد التهاب و به دنبال آن ضد آفتاب.

بیمار بدون هیچ گونه ناراحتی به جز مقداری قرمزی در دو روز اول آماده رفتن به خانه خواهد بود. این یک واکنش طبیعی است، زیرا پوست در حال ترمیم است.با این حال، تقریباً بلافاصله می توان اثرات آن را مشاهده کرد. پس از دو هفته، نتایج قابل توجه تر خواهد بود، زیرا تولید کلاژن و الاستین زمان بر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

آیا درماپن درد دارد؟

درد یکی از معایب اکثر روش های زیبایی است. اگر به شما بگویند درد دارد، تقریباً مطمئناً در نهایت دلسرد خواهید شد. خوشبختانه سوزن های استفاده شده با درماپن فوق العاده ظریف و تقریبا نامحسوس هستند. آنها فقط سوراخ های کوچک (قابل تحمل) هستند که باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن می شوند.

در هر صورت باید در نظر داشت که در موارد خاص ممکن است در اثر ریز زخم ها خونریزی ایجاد شود. این یک واکنش جدی نیست و بدن معمولا آن را در مدت زمان کوتاهی ترمیم می کند. اگر فرد آستانه درد بسیار بالایی داشته باشد، پزشک ممکن است قبل از مداخله از کرم بی حس کننده موضعی استفاده کند.

مراقبت بعد از درماپن

پس از انجام درمان، لازم است روز اول از آرایش استراحت کنید. به همین ترتیب، پس از آن باید از لوازم آرایشی بدون روغن استفاده کرد. علاوه بر این، شما باید یک ضد آفتاب با کیفیت خوب در دسترس داشته باشید تا آن را چندین بار در روز استفاده کنید، زیرا پوست حساس به نور می شود.

محصولاتی که حاوی الکل هستند و همچنین لایه برداری شیمیایی، رتینول، اسیدها و ویتامین E یا C باید حذف شوند. این برای جلوگیری از واکنش های ناخواسته است. همچنین باید حداقل سه روز از استفاده از پاک کننده های صورت خودداری کنید.

مراقبت های دیگر به شرح زیر است:

پوست را مرطوب کنید و آب فراوان مصرف کنید.
از انجام تمرینات بدنی خودداری کنید.
از حمام سونا خودداری کنید.
پس از استفاده از درماپن تحت تاتو یا فرآیندهای تهاجمی قرار ندهید.

درماپن چیست و چگونه کار می کند؟

مراقبت بعد از درماپن

پس از اعمال درمان با درماپن، باید از ضد آفتاب برای مقابله با حساسیت به نور استفاده کنید.

درماپن را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

به طور کلی بین یک تا سه جلسه نیاز است که بین ۲۱ روز تا یک ماه از هم جدا می شوند. مدت زمان هر کدام حدود نیم ساعت است، اما بسته به آسیب و وسعت پوستی که درمان می شود متفاوت است. پس از شش ماه پیشنهاد می شود برای انجام کنترل و نگهداری تکرار شود.درمان با مشاوره تخصصی انجام شود.

مانند هر مداخله زیبایی، درماپن نیز باید توسط یک متخصص زیبایی یا متخصص پوست انجام شود. انجام یک مشاوره قبلی برای تعیین اینکه آیا انجام این درمان راحت است یا خیر ضروری است. اگرچه یک مداخله ایمن در نظر گرفته می شود، یک عمل بد می تواند واکنش های ناخواسته ای ایجاد کند. بنابراین، مطمئن شوید که این کار را با متخصصان این موضوع انجام دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.