طرز ساخت لوسیون صورت در منزل

 این لوسیون رنگی صورت شبیه فونداسیون طبیعی است اما نازک تر و با پوشش کمتری. بسیاری از شرکت ها آن را مرهم زیبایی می نامند. اگر از قبل لوسیون صورت خوبی ندارید می توانید از لوسیون صورت خانگی این دستورالعمل استفاده کنید. این به سادگی تغییر پودرهایی است که اضافه می کنیم تا آن را به یک لوسیون رنگی تبدیل کنیم.

در این دستورالعمل لوسیون صورت رنگی از موارد زیر استفاده می شود:

پودر کاکائو ارگانیک و میکا برنز

شما می توانید با مقدار کمی پودر کاکائو و میکا شروع کنید ، هر بار کمی بیشتر اضافه کنید تا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. به نظر می رسد در شیشه کمی تیره تر از پوست است ، بنابراین اگر خیلی تاریک به نظر می رسد وحشت نکنید!

این تا حدودی به لوسیونی که استفاده می کنید بستگی دارد ، اما باید در پوست فرو رود و آن را نرم ، مرطوب و کمی ملایم کند. به نظر من این حالت نرم و صاف است و یک پایان پودری از خود به جای می گذارد ، مثل اینکه به آرامی روی پودر پایه یا مواد برنز خاکی تمیز می کردم.توجه داشته باشید که این لوسیون سنگین نیست و آکنه ، جای زخم یا سایر لکه ها را نمی پوشاند.

خبر خوب این است که این لوسیون به جای پوشانندگی بالا ، از مواد سالم استفاده می کند که سلول های پوست ما را تغذیه می کند و با گذشت زمان می تواند به بهبود رنگ پوست کمک کند. پودر کاکائو پر از آنتی اکسیدان است و مقدار کمی کافئین برای جذب پوست دارد.

هم چنین این دستورالعمل هیچگونه محافظتی در برابر آفتاب ندارد. اگر می خواهید کمی پودر اکسید روی بدون پوشش نانو برای SPF اضافه کنید. هرچند تا حدودی بافت را تغییر می دهد و هرچه بیشتر استفاده کنید پوشش سنگین تری را ایجاد می کند.

ساخت این کار بسیار آسان است ، به خصوص اگر از لوسیون از قبل ساخته شده استفاده می کنید. این می تواند به سادگی دو ماده اولیه (لوسیون و پودر کاکائو یا آرایش معدنی) باشد ، یا می توانید با آن کمی جذاب تر شوید.

شما می خواهید لوسیونی انتخاب کنید که با پوست لطیف صورت به خوبی کار کند. لوسیون های سنگین تر ، مانند کره بدن ، می توانند برای مراقبت از پوست مناسب باشند ، اما برای پوست صورت بسیار سنگین هستند. یکی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و خیلی چرب و خشک نباشد.

لوسیون صورت رنگی

این لوسیون رنگی صورت نرم و لطیف ادامه می یابد و تا پایان پودر خشک می شود. آنقدر سبک است که هر روز می توانید آن را بپوشید تا ظاهری تازه داشته باشد.
زمان آماده سازی ۵ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه
زمان کل ۲۵ دقیقه

پیشنهاد می کنیم مقالهطرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

مواد اولیه لوسیون صورت خانگی

۲ قاشق چایخوری روغن آرگان یا جوجوبا
۱ قاشق چایخوری کره شی
۱/۲ قاشق چایخوری موم
۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
۱ قاشق چایخوری روغن فندق
۱/۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو به علاوه بیشتر در صورت نیاز
۱/۲ قاشق چایخوری پودر میکا برنزه( اختیاری است )

لوسیون صورت 

طرز ساخت لوسیون صورت

کره شی ، روغن آرگان ، یا روغن جوجوبا و موم امولسیون را در یک ظرف ضد حرارت و نشکن ذوب کنید ، گاه به گاه هم بزنید.
از روی حرارت برداشته و آلوئه ورا و فندق را اضافه کرده و سریع هم بزنید تا صاف شود.
بگذارید کاملا خنک شود. یخچال روند کار را تسریع می کند.
لوسیون صورت خود را رنگ کنید
با مقدار کمی از هر پودر رنگ شروع کنید و آرام آرام کار کنید تا سایه دلخواه خود را بدست آورید. شما می خواهید از پودر کاکائو و میکا یا از مواد معدنی استفاده کنید ، نه از هر دو.
من با یک قاشق چایخوری هرکدام از پودرهای کاکائو و میکا شروع کردم ، سپس هر بار ۱/۸ قاشق چایخوری بیشتر اضافه کردم تا با رنگ پوست من مطابقت داشت.
وقتی به شیشه میریزیم تیره به نظر می رسد. برای به دست آوردن سایه مناسب خود ، هر بار کمی بیشتر رنگ اضافه کنید و رنگ را روی بازوی داخلی خود امتحان کنید.
در ظرف محکم هوا نگهداری شود و روزانه به عنوان لوسیون خانگی استفاده شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.