چرا مبل چستر بخریم؟

مبل چستر یک  مبل کلاسیک در فروشگاه های مبلمان محسوب می شود. گفته می شود که منشاء آن انگلیسی است و ایجاد آن به دلیل سفارشی از ارل چسترفیلد (۱۶۹۴-۱۷۷۳) بوده است.برخی دیگر منشا آن را در قرن نوزدهم می دانند.آنچه مشخص است این است که استفاده از آن در سالن های اجتماعات مردان در لندن در دوره ویکتوریا آغاز شد. مدت کوتاهی پس از آن، به یک عنصر ضروری در خانه های جامعه عالی انگلیسی تبدیل شد.

از آنجا به مستعمرات سابق امپراتوری بریتانیا و سپس به بقیه جهان گسترش یافت. در یک تحقیق، استفاده از آن به عنوان یک عنصر مشخصه دکوراسیون داخلی بین سال های ۱۸۷۰ و ۱۸۹۰، هم در اروپا و هم در ایالات متحده ذکر شده است.

برخی از ویژگی های مبل چستر در ابتدا

با توجه به ویژگی های مبل چستر، موارد زیر برجسته می شود:

می تواند دو یا سه صندلی باشد.
تکیه گاه دست و پشتی در یک ارتفاع قرار گرفته اند.
پشت آن با دکمه‌ها (در ابتدا طلایی بودند).
دارای کاپیتون است: شامل علامت گذاری پارچه و روکش، قرار دادن اثاثه داخلی به شکل الماس است.
بسته به طول، چهار تا شش پایه دارد که از چوب تراشیده شده یا گاهی از فلز ساخته می شود.
در ابتدا روکش چرمی داشت، اما امروزه می‌توان آن‌ها را در مخمل و انواع پارچه‌ها یافت.

چرا مبل چستر برای دکوراسیون؟

چرا مبل چستر برای دکوراسیون؟

چستر یکی از شناخته شده ترین مبلمان است، تا جایی که وقتی کلمه مبل به میان می آید، تداعی کننده طرح آن تقریبا اجتناب ناپذیر است. حال خواهیم دید که چرا این ترجیح و مزایای استفاده از آن در دکوراسیون چیست.

۱٫ کلاسیک است

اصطلاح کلاسیک به چیزی اطلاق می شود که کلاسی را ایجاد می کند یا قابل تقلید است. این اتفاق به نوعی در مبل چستر رخ می دهد. در واقع چند مدل دیگر نیز از آن گرفته شده است.

۲٫ هرگز از مد نمی افتد

معنای دیگر کلاسیک مربوط به چیزی است که از مد نمی افتد، اما همیشه جاری است. بی زمان است یا متعلق به دوره های مختلف، فراتر از دوران شماست. این اتفاق در مورد برخی از قطعات موسیقی، با آثار ادبی و همچنین در مورد مبلمان می افتد.

۳٫ به دکوراسیون شخصیت بدهید

به همان ترتیب ایده‌ها، وقتی این تکه مبلمان در یک اتاق قرار می‌گیرد، به فضا شخصیت می‌دهد، حتی باعث می‌شود عناصر دیگر تابع تأثیر آن به نظر برسند.

۴٫ هوشیار و ظریف

در آن مورد شکی نیست. این یک مبلمان ساده و شیک است که بدون نیاز به زرق و برق یا تزئینات اضافی در چشم خودنمایی می کند.

۵٫ لمس تمایز را فراهم می کند

به دلایلی که در بالا ذکر شد، ظاهر متمایز آن، فضا را مانند اتاق نشیمن یک عمارت اعیانی آغشته به عظمت می کند.

۶٫ کاربردی است

اما مبل چستر یک دکوراسیون صرف نیست. به طور کامل عملکردی را که برای آن طراحی شده است انجام می دهد. یعنی اثاثیه ای باشد که فرد بتواند مدت معینی در آن بنشیند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در یک دانشگاه بلغارستان، با تجزیه و تحلیل مدل قطعات مختلف مبلمان (از جمله چسترفیلد)، تأیید می شود که این طرح دقیقاً به دلیل عملکرد آن به شکل اولیه خود باقی مانده است.

۷٫ با سبک های دیگر سازگار است

اگرچه شخصیت بسیار برجسته ای دارد، اما حتی می تواند با سبک ها یا گرایش های دیگر در دکوراسیون کار کند. از وینتیج تا مینیمالیسم متغیر است.

۸٫ مناسب برای اتاق نشیمن

در اتاق، عنصر مرکزی معمولا مبل است. و چه چیزی بهتر از چسترفیلد با شخصیت خاص خود که سایر عناصر پیرامون آن چیده شده اند. حتی به شما این امکان را می دهد که رنگ دیوارها را مطابقت دهید.

۹٫ در محیط های مختلف کار می کند

فضاهای بهینه زیادی برای این مبل وجود دارد. چه در خانه و چه در اداره. می توان آن را در کتابخانه خانگی، در قسمت های انتظار، داخل فروشگاه ها و مراکز خرید قرار داد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۰٫ مبلی در اندازه های مختلف

اگر چه سه پایه یک مبلمان بزرگ است (۲٫۱۰ متر)، اما اگر فضای کمی داشته باشیم، می توانیم یکی با دو پایه را انتخاب کنیم که ۱٫۶۶ متر است.حتی یک صندلی راحتی تنها ۹۰ سانتی متری با این سبک وجود دارد.

۱۱٫ بادوام است

اگر به خوبی از مبلمان چسترفیلد مراقبت و نگهداری شود، می تواند سال ها دوام بیاورد. و بهترین چیز این است که، هر چه قدیمی تر، ارزشمندتر باشد. هوای باستانی به خود می گیرد که به خوبی با استایل شما مطابقت دارد.

۱۲٫ به روز رسانی طراحی

بدون رها کردن ماهیت اصلی مبل چستر کلاسیک، به روز رسانی هایی در طراحی، هم در اثاثه یا لوازم داخلی و هم در شکل ارائه شده است. در این راستا، تغییرات زیر قابل ذکر است:

ضخامت دسته ها کاهش یافته یا سبک شده است.
استفاده از پارچه های ضد لک و ضد حساسیت
آنها دیگر نه تنها در رنگ چرم کلاسیک، بلکه در رنگ های بژ، سفید، بنفش، قرمز و حتی با تکه هایی از رنگ های مختلف مانند یک کلاژ عرضه می شوند.
برای کسانی که سبک اشرافی را دوست دارند، یک طرح سلطنتی وجود دارد که دکمه ها و لوزی ها را حفظ می کند، اما با پاهای تزئین شده تر.

هنگام خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که به دنبال مبل برای خانه یا محل کار خود هستید، باید عوامل مرتبط با مبلمان و فضا را در نظر گرفت. حتی با چه کسی قرار است از آن استفاده کنند. اجازه بدید ببینم:

قیمت آن ممکن است متفاوت باشد: وقتی از چرم ساخته شده باشد گرانتر است و وقتی پارچه یا چرم مصنوعی باشد نه چندان.
اگر برای فضایی باشد که افراد زیادی از آن استفاده کنند (مانند دفتر کار)، چرم بهترین کار است.
رنگ های ملایم یا خنثی برای باشگاه ها، ادارات یا شرکت ها توصیه می شود: مشکی و قهوه ای.
با این حال، برای برخی افراد، وضعیت عمودی که باید حفظ شود ممکن است ناراحت کننده باشد.

هنگام خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

مراقبت از مبل چستر

اگر می خواهید برای مدت طولانی تری از مبل چستر خود لذت ببرید، مراقبت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. به موارد زیر توجه کنید:

برای قسمت های چوبی مانند ساق ها می توانید از پولیش نه چندان قوی استفاده کنید.
همین امر در مورد چرم یا پارچه نیز صدق می کند، زمانی که تصمیم به گردگیری مبلمان خود دارید.
هنگام جابجایی آن اقدامات احتیاطی را انجام دهید: شما نه تنها می توانید به مبل، بلکه به کمر خود آسیب بزنید، زیرا یک عنصر سنگین است.
باید در نظر داشته باشید که مبل های چستر برای بزرگسالان طراحی شده اند. بنابراین، آنها کاملاً دلیلی بر شوخی های کودکان نیستند.
در نهایت اگر قرار است مدتی از خانه دور باشید یا مدتی از آن استفاده نکنید، می توانید یک پوشش محافظ یا آستر روی آن قرار دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.