نحوه شستشوی دستکش های باغبانی

وقتی نوبت به باغبانی و نگهداری پاسیو، تراس و گیاهان در شرایط عالی می رسد، قطعا کثیف میشوید! با این حال، این بخشی از کار سرگرم کننده و آرامش بخش است. در این فرآیند استفاده از ابزار مناسب ضروری است و یکی از مهمترین آنها یک جفت دستکش است. به همین منظور نحوه شستن دستکش های باغبانی را توضیح می دهیم.

اگر گياهان زيبا، سبز، گلدار و بدون علف هرز خود را مي خواهيم، لازم است در مراقبت از باغ حسابی كار كنيم. حذف خاک، هرس، آبیاری گیاهان و کوددهی صحیح و نشاء کاری آنها تنها بخشی از کارهای نگهداری است.برای انجام همه این فعالیت ها، داشتن دستکش هایی ضروری است که از دستان ما نه تنها در برابر کثیفی های زمین، بلکه در برابر استفاده از مواد شیمیایی، کودها و وجود خار یا ترکش چوب محافظت کند.

انواع دستکش باغبانی

انواع دستکش باغبانی

در بازار ۳ نوع دستکش باغبانی پیدا می کنیم:نخی- چرم- پلاستیکی

هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. توصیه این است که در فروشگاه های کشاورزی یا اینکه از کجا می خواهیم آنها را بخریم سوال کنید که با توجه به فعالیتی که باید انجام شود بهترین گزینه است. با این حال، می توانید ویژگی هایی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را در نظر داشته باشید.

دستکش های نخی نرم ترین و قابل تنفس ترین هستند. آنها همچنین برای دست زدن به ابزارهای کوچک و انجام کارهای سبک مفید هستند.

به نوبه خود، چرمی ها برای کارهای سخت تری مانند دست زدن به ابزارهای سنگین ساخته شده اند. علاوه بر این، آنها از کودها و مواد شیمیایی موجود در دانه و پودر محافظت می کنند. آنها به گیاهانی با خار یا بافت درشت اجازه می دهند.

در نهایت، دستکش های لاستیکی برای آبیاری و از بین بردن خاک مرطوب مفید هستند، زیرا اجازه نمی دهند آب به داخل جریان پیدا کند. علاوه بر این، آنها همچنین برای استفاده در کودهای مایع استفاده می شوند.

نحوه شستشوی دستکش های باغبانی

سوالی که ما اغلب از خود می پرسیم این است که آیا می توانیم دستکش های باغبانی را بشوییم؟ به همین ترتیب، ما تعجب می کنیم که چگونه این کار را انجام دهیم تا به آنها مدت زمان بدهیم.

شستن دستکش های نخی

برای شستن دستکش های نخی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به محض تمام شدن روز، آنها را تکان دهید. برای این منظور لازم است آنها را به خوبی تکان داده و خاک اضافی را جدا کنید. بعداً در ظرفی باید آب سرد و صابون مایع بریزیم.

به آرامی اسکراب می کنیم. سپس لازم است آب کثیف را بیرون بریزید و آب و صابون مایع را دوباره داخل آن بریزید تا این کار تکرار شود.

در این مرحله می توانید کمی سرکه سفید اضافه کنید. اگر خیلی لکه دار شده اند، می توانید کمی جوش شیرین اضافه کنید.

بعد از شستشو و آبکشی با آب فراوان، اجازه دهید بدون پیچاندن آب آن ها گرفته شود تا خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهند. سپس آنها را باید در آفتاب خشک کنید.

اگر ترجیح می دهید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید، حتما آنها را صابون بزنید و همه کثیفی ها را از قبل پاک کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۸ گل زیبا مناسب کاشت در فصل بهار” را نیز مطالعه بفرمایید.

شستن دستکش باغبانی چرمی

مراقبت، تمیز کردن و نگهداری از این دستکش ها کار ساده ای است. اما برای این کار باید از محصولات مشخص شده استفاده کنیم و در نتیجه از آسیب رساندن به آنها یا سفت و سخت ماندن آنها خودداری کنیم. به این ترتیب، برای شستن دستکش های چرم باغبانی باید همان فوم یا صابونی را که در بازار برای چکمه یا کفش های ساخته شده از این ماده پیدا می کنیم، بخریم.

اولین کار این است که یک پارچه یا فوم بردارید تا کثیفی را از دستکش چرمی پاک کنید. به همین ترتیب، لازم است آنها را به شدت تکان دهید تا زمین از بین برود. پس از این، آنها را با یک فوم یا برس بسیار نرم می مالیم.

پس از آن لازم است صابون، کرم یا روغن خریداری شده را بمالید. این محصولات آنها را نرم و براق نگه می دارند.

همینطور می توان مقدار کمی از پودر آنتی باکتریال را که برای پا می فروشند داخل دستکش زد. خوب، به جلوگیری از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد کمک می کند.

نحوه شستشوی دستکش های باغبانی

دستکش های لاستیکی را بشویید

دستکش های لاستیکی بیشترین استفاده را دارند. آنها برای انجام کارهای سریع در باغ ارزان و راحت هستند.

تمیز کردن آنها آسان است زیرا کافی است قبل از برداشتن آنها با شلنگ آبیاری یا در شیر آب، آنها را بشویید. می توانید وانمود کنید که دستان خود را می شویید.

کمی صابون در وسط قرار می‌دهید و کثیفی را پاک می‌کنید و مالش می‌دهید. به این ترتیب دستکش های لاستیکی را تمیز و آماده خشک شدن در آفتاب خواهیم داشت.

در صورت تمایل می توانید با استفاده از آبپاش سرکه را بمالید تا ناخالصی ها را از بین برده و از ظهور قارچ ها جلوگیری کنید. می توانید کمی پودر پا نیز به این دستکش اضافه کنید.

توصیه می کنیم دستکش های لاستیکی را مرتباً چک کنید، زیرا در هنگام باغبانی می توان آنها را به راحتی سوراخ کرد. بهتر است از نشت مایعات یا بقایای کود جلوگیری شود.دستکش های لاستیکی را می توان به راحتی سوراخ کرد، بنابراین همیشه قبل از شستن آنها را چک کنید.

اگر فعالیت کشاورزی شما زیاد است بهتر است دستکش ا را حداقل هفته ای یکبار ره نحوی که در متن بالا توضیح داده شد بشویید و به باغبانی بپردازید.

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.