نحوه فریز کردن کلم بروکلی (۷ مرحله آسان)

*این مطلب در تیرماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

آیا سعی می کنید بهترین روش برای انجماد کلم بروکلی را پیدا کنید؟ این راهنما همه چیز را که باید بدانید به شما می گوید. ما دستورالعمل های گام به گام برای فریز کردن کلم بروکلی مانند یک متخصص و نکاتی را برای جلوگیری از برخی مشکلات رایج ارائه می دهیم.

روش فریز کردن کلم بروکلی

آیا می توانید بروکلی را فریز کنید؟

پاسخ سریع: قطعاً می توانید کلم بروکلی را فریز کنید! اما شما نمی خواهید آن را به صورت خام فریز کنید. برای طعم و بافت مطلوب ، چند مرحله ساده را باید دنبال کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد.

مرحله ۱ – کلم بروکلی را کاملاً تمیز کنید

قبل از هر کار دیگری ، مطمئن شوید که کلم بروکلی را به خوبی تمیز کرده اید ، مخصوصاً اگر تازه از بازار کشاورزان تهیه شود و می توانید خاک قابل مشاهده روی آن را مشاهده کنید.بهترین راه برای این کار این است که کلم بروکلی را برای چند دقیقه در آب سرد خیس کنید. سپس آخرین آبکشی را زیر آب جاری انجام دهید.

مرحله ۲ – کلم بروکلی را به شکل گلهای کوچک خرد کنید

حالا وقت آن است که کلم بروکلی را تکه تکه کنید. انتهای ساقه کلم بروکلی را بریده اگر طعم ساقه را دوست دارید آن را نگه دارید و بخورید اما فریز نکنید.

سپس ، با استفاده از یک چاقوی کوچک اما تیز ، کلم بروکلی را به گلهای کوچک ، تقریباً به اندازه ای که برای سرو می خواهید برش دهید.

مرحله ۳ – یک ایستگاه سفید کننده و کاسه یخ آماده کنید

سفید کردن یک مرحله مهم در انجماد کلم بروکلی است زیرا از حفظ طعم و بافت آن اطمینان حاصل می کند. چند روش برای انجام این کار وجود دارد.

یکی این است که کلم بروکلی را بجوشانید. برای این روش ، یک قابلمه را پر از آب کرده و روی اجاق گاز قرار دهید ، حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

اگر دوست دارید ، می توانید بروکلی را به جای آن بخارپز کنید. در این حالت ، قابلمه ای را انتخاب کنید که مناسب یک سبد بخارپز باشد و آب کافی به آن اضافه کنید تا سبد درست بالای آب قرار گیرد. سپس آن را روی اجاق گاز (بدون سبد بخارپز) قرار دهید تا بجوشد.

در همین حال ، یک کاسه را با آب سرد و یخ پر کنید تا کلم بروکلی بعد از سفید شدن خنک شود.

مرحله ۴ – کلم بروکلی را سفید کنید

برای روش جوش ، کلم بروکلی را در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید بیش از چند دقیقه بسته به اندازه گلها ، سفید شود. پس از اتمام کار ، آنها باید سبز روشن باشند.

اگر بخارپز هستید ، کلم بروکلی را به سبد بخار اضافه کنید و در قابلمه روی آب جوش قرار دهید. آن را با درب بپوشانید و به مدت پنج دقیقه بخار دهید.

مرحله ۵ – بروکلی را به کاسه یخ منتقل کنید

کلم بروکلی را یا در آبکش داخل سینک ظرفشویی بکشید یا با یک قاشق شکاف دار از گلدان سفید کننده خارج کنید.

کلم بروکلی را در کاسه ای پر از یخ و آب قرار دهید و بگذارید کاملاً خنک شود ، که باید فقط چند دقیقه طول بکشد.

مرحله ۶ – کلم بروکلی را آبکش کنید

کلم بروکلی را در آبکش بریزید و در سینک آبکش کنید. یک تکان خوب بدهید تا تمام مایع اضافی از بین برود.

لازم نیست کلم بروکلی را کاملاً خشک کنید ، بنابراین اگر دیدید که هنوز کمی مرطوب است نگران نباشید. فقط نباید قطره قطره خیس شود ، در غیر این صورت کلم بروکلی سوخته در فریزر به پایان می رسد.

مرحله ۷ – کلم بروکلی را تقسیم کرده و فریز کنید

چند کیسه فریزر کوچکتر یا ظروف مناسب برای فریزر بردارید و کلم بروکلی را به قسمت هایی تقسیم کنید که در آینده به آنها نیاز دارید.

از آنجا که کلم بروکلی احتمالاً به هم می چسبد ، تقسیم آن به این طریق به شما کمک می کند تا از تلاش برای جدا کردن قطعات از فریزر جلوگیری کنید.

راه دیگری برای فریز کردن کلم بروکلی برای پخت راحت تر وجود دارد که شامل یک مرحله قبل از انجماد است.

گلهای کلم بروکلی را روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی یا کاغذ مومی جدا کرده و چند ساعت در فریزر قرار دهید. سپس کلم بروکلی یخ زده را به یک کیسه یا ظرف بزرگ فریزر منتقل کرده و تا قسمت بالایی آن را پر کنید .

فریز کردن کلم بروکلی

طرز تهیه مرغ و کلم بروکلی ، پیش غذای خوشمزه

طرز پخت کلم بروکلی

بعد از دانستن نحوه فریز کردن کلم بروکلی شما را نحوه پخت آن آشنا میکنیم و هدف این است که مزایای سلامتی را حفظ کنید و در عین حال طعم آن را خوب کنید. برای داشتن یک تجربه لذیذ تر، نباید بیش از حد پخته شده و کم رنگ شود.مایکروویو و اجاق گاز راه های ساده ای برای تهیه کلم بروکلی هستند. هر روشی گلچه های فیبری و سفت را می پزد، اما آیا بو دادن را با حرارت زیاد امتحان کرده اید؟

حتما بروکلی را انتخاب کنید که به رنگ سبز تیره، با گلچه ها و ساقه های سفت باشد. تاج بزرگ را می توان به سرعت به قطعات کوچکتر و خوش طعم تر که شبیه درختان کوچک است، شکست.

کلم بروکلی در مایکروفر

فناوری مایکروویو از امواج الکترومغناطیسی برای پختن کلم بروکلی از داخل بسیار کارآمد استفاده می کند. گرما به مولکول های درون گیاه هدایت می شود، بنابراین به سرعت گرم می شود. آب اضافه شده نیز وقتی سبزی را در ظرف محصور می کند بخار می کند. این فرآیند گلچه ها را به سرعت در عرض تنها ۳ دقیقه نرم می کند. من از یک ظرف پیرکس شیشه ای استفاده می کنم، اما یک کاسه آرکوپال نیز کار می کند. مراقب باشید که پلاستیک استفاده نکنید، بخار بسیار داغ است و می تواند بسوزد!

بروکلی بخارپز

استفاده از بخار فوق گرم به سرعت کلم را پخته و رنگ را به سبز روشن تغییر می دهد. من متوجه شدم که بخارپز کردن ساختار سبزی را دست نخورده نگه می دارد. سبد بخارپز کلم بروکلی را حفظ میکند تا مواد مغذی داخل آب نریزند. این به پخت یکنواخت نیز کمک می کند.مطمئن شوید که به زمان پخت توجه داشته باشید، زیرا هر دقیقه در محیط گرما می تواند به سرعت بافت را از ترد به لطیف تغییر دهد. سه تا پنج دقیقه عالی است.

کلم بروکلی آب پز (بلانچینگ)

افزودن گلچه ها به آب نمکی که به سرعت در حال جوشیدن است فقط برای چند دقیقه رنگ و بافت آن را تغییر می دهد. روش بلانچ و شوک زمانی معجزه می کند . همچنین رنگ را سبز پر جنب و جوش می کند و از توقف فرآیند پخت اطمینان می دهد. این برای سالاد کلم بروکلی، یا آماده کردن یک غذای جانبی از قبل عالی است.

کلم بروکلی تفت داده شده

بافت مستحکم آن را به یک کاندید عالی برای تفت دادن و سرخ کردنی تبدیل می کند. اینجا جایی است که من دوست دارم تابه چدنی، ماهیتابه فولادی ضد زنگ یا وکم را استفاده کنم.

ترفند این است که چند دقیقه اول تفت دهید تا قهوه ای شوند و سپس فقط چند قاشق غذاخوری آب اضافه کنید، روی سبزیجات را بپوشانید و بخارپز کنید تا نرم شود. همچنین می توانید به جای آب یک سس دلخواه را اضافه کنید تا به لطیف شدن و افزایش طعم کمک کند.

کلم بروکلی برشته شده

تفت دادن این سبزی چلیپایی طعم آن را کاملا تغییر می دهد. نت های گوگردی حذف شده و کمی شیرینی ظاهر می شود. با گرم کردن ظرف پخت و سپس افزودن کلم بروکلی، قهوه ای شدن بسیار سریعتر اتفاق می افتد. با ریختن کلم بروکلی در روغن زیتون، شکر، نمک و فلفل آن تاج ها و ساقه های ترد ایجاد می شود. آنها طعم شگفت انگیزی دارند!

ساقه ها خوراکی هستند!

بعد از بریدن کلم بروکلی، ساقه های چوبی بزرگ را دور نریزید. آنها مملو از فیبر و مواد مغذی هستند. در زیر پوست ضخیم یک گوشت لطیف وجود دارد. به سادگی از یک چاقو یا لایه بردار برای جدا کردن قسمت های بیرونی سخت استفاده کنید.

فواید کلم بروکلی چیست؟

فواید کلم بروکلی چیست؟

بعد از خواندن مطلب فریز کردن بروکلی و نحوه پخت آن بهتر است با فواید و خواص آن آشنا کنیم. در حالی که می دانیم کلم بروکلی برای ما مفید است، دقیقاً مزایای سلامتی آن گلچه های سبز رنگ چیست؟ برای شروع، بروکلی برای سلامت قلب مفید است. ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند، به سطح کلسترول کمک کند، و دارای چندین ویتامین و مواد معدنی است که به سلامت کلی کمک می کنند.

۱) ارزش تغذیه ای

اکنون، بیایید این فواید سلامتی را باز کنیم. اول، اصول اولیه. بر اساس پایگاه داده غذایی USDA، ۱ فنجان بروکلی خرد شده و پخته شده حاوی:

۳٫۷۱ گرم پروتئین
.۶۴ گرم چربی
۱۱ گرم کربوهیدرات
۵٫۱ گرم فیبر
شکر ۲٫۱۷ گرم
۴۵۷ میلی گرم پتاسیم
۶۴ میلی گرم سدیم
۶۲ میلی گرم کلسیم
۱۰۱ میلی گرم ویتامین C
۲۴۱۵ واحد بین المللی ویتامین A

۲) برای سلامت چشم شما مفید است

از هویج متنفری؟ به جای آن کلم بروکلی بخورید. در حالی که هویج به دلیل محتوای ویتامین A به طور مداوم برای سلامت چشم شما مفید است، کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زآگزانتین ارائه می‌کند، بروکلی پخته شده در واقع حاوی مقدار بیشتری است.

۳) کلم بروکلی اساسا یک مولتی ویتامین است

علاوه بر تمام آن ویتامین A، کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند ایمنی را تقویت کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه کند. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر است، مانند ویتامین K (که باعث سلامت استخوان‌ها و جریان خون می‌شود) و فولات (که با کاهش میزان سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است).

۴) ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند

جذاب به نظر نمی رسد، اما ترکیبات خاصی از بروکلی به اسیدهای صفراوی در معده شما متصل می شود. تصور می‌شود که این فرآیند با کمک به هضم بهتر چربی و جلوگیری از آزاد شدن اسیدها به جریان خون، به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

۵) این یک سبزی ضد سرطان است

کلم بروکلی یک سبزی چلیپایی است، این گیاه بخشی از خانواده خاصی از گیاهان است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین مواد مغذی گیاهی ضد التهابی هستند (کلم بروکسل نیز یک سبزی چلیپایی است). و طبق گفته موسسه ملی سرطان، سبزیجات چلیپایی ممکن است با سرطان مبارزه کنند – به ویژه برای سرطان پروستات، کولورکتال، ریه و سینه.

آیا کلم بروکلی برای کاهش وزن مفید است؟

از آنجایی که کلم بروکلی فیبر بالایی دارد و کالری کمی دارد، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اکنون، این بدان معنا نیست که می‌توانید فقط شروع به دریدن کلم بروکلی کنید و شاهد کاهش تعداد روی ترازو باشید. اما به طور کلی، خوردن میوه های بیشتر در سبزیجات به طور کلی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند (مخصوصاً زمانی که مقادیر سالم فیبر داشته باشد).

آیا خوردن کلم بروکلی خطراتی دارد؟

محتوای ویتامین K ممکن است با رقیق کننده های خون تداخل داشته باشد. علاوه بر این، کسانی که مشکل تیروئید دارند ممکن است قبل از تهیه کلم بروکلی با پزشک مشورت کنند. خوردن زیاد فیبر مصرفی را افزایش می دهد. بیش از حد مصرف کنید و ممکن است باعث سوء هاضمه شود. دوستان IBS، مراقب باشید.

بروکلی بهتر است پخته شود یا خام؟

در حالی که تحقیقات متناقض است، اکثر آنها نتیجه می گیرند که بخارپز کردن کلم بروکلی بهترین روش پخت برای حفظ مواد مغذی است. تا زمانی که آن را به درستی بپزید و آن را برای مدت طولانی نپزید، متخصصان می گویند که خوردن کلم بروکلی پخته به همان اندازه که کلم بروکلی خام است مفید است.

کلم بروکلی بهتر است پخته شود یا خام؟

حالا که با روش فریز کردن کلم بروکلی و نحوه پخت آن اشنا شدید در ادامه شما را با نحوه فریز کردن هویج آشنا میکنیم.

نحوه فریز کردن هویج

در این راهنما ، ما نحوه فریز کردن هویج به زیبایی را توضیح می دهیم. شما تمام مراحل انجماد هویج و همچنین نکات مربوط به پیمایش در مسائل رایج را خواهید آموخت.

آیا می توانید هویج را فریز کنید؟

پاسخ سریع: بله ، می توانید هویج را فریز کنید. اما روش خاصی برای انجام این کار وجود دارد که بافت ، طعم و کیفیت کلی را حفظ می کند ، همانطور که در شرف کشف هستید.

مرحله ۱ – هویج ها را بشویید و خرد کنید

اگر می خواهید هویج ها را بپزید یا برای میان وعده بخورید ، اولین کاری که باید انجام دهید شستن آن است. لایه برداری آنها اختیاری است.

سپس هویج را خرد کنید. هر کدام را که ترجیح می دهید می توانید آنها را برش دهید یا خرد کنید. شما فقط می خواهید اندازه مناسب آنها برای استفاده فوری در جاده باشد.

مرحله ۲ – برای بلانچ کردن هویج آماده شوید

اگر با بلانچینگ آشنا نیستید ، این روش پخت سبزیجات برای مدت کوتاهی است تا فعالیت آنزیمی را متوقف کند که باعث خراب شدن سبزیجات در فریزر می شود.

در اینجا مواردی را که باید تنظیم کنید ، آورده شده است: یک قابلمه آب که روی اجاق گاز بجوشد و یک کاسه بزرگ پر از یخ و آب سرد.

اگر فکر می کنید به زودی از هویج استفاده می کنید ، مانند هفته های آینده یا چند ماه آینده ، می توانید با خیال راحت از سفید شدن خودداری کنید.

مرحله ۳ – هویج را خالی کنید

هنگامی که آب به جوش آمد ، هویج های خرد شده را به دیگ آب منتقل کنید. شما فقط باید آنها را در آب بگذارید تا برای چند دقیقه سفید شوند.

هرچه قطعات هویج کوچکتر باشد ، زمان کمتری برای پخت آنها نیاز است. اگر آنها کاملاً نرم (نه خیلی نرم) در تمام طول راه باشند ، می دانید که آنها سفید شده اند.

مرحله ۴ – هویج را به کاسه یخ منتقل کنید

پس از سفید شدن ، هویج ها را از آب جوش خارج کرده و به کاسه آب یخ منتقل کنید.

این روند پخت را متوقف کرده و آنها را به سرعت خنک می کند. فقط باید چند دقیقه طول بکشد.

مرحله ۵ – هویج را آبکش کنید

وقتی خوب و خنک شدند ، هویج را با یک صافی در سینک ظرفشویی تخلیه کنید و بگذارید چند دقیقه در هوا خشک شود.

نیازی نیست نگران خشک شدن بیش از حد آنها باشید ، اما هرچه رطوبت کمتری وجود داشته باشد ، خطر سوختن فریزر در آنها کمتر است.

فریز کردن هویج

مرحله ۶ – هویج را در ظروف یا کیسه های سالم فریزر بسته بندی کنید

حالا می توانید هویج ها را در کیسه های پلاستیکی فریزر یا هر ظرفی که برای فریزر مناسب است قرار دهید و در فریزر قرار دهید تا زمانی که آماده استفاده باشید. اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است هوا را از کیسه خارج کنید یا یک ظرف را تا انتها پر کنید.

نکته سریع: هویج ها را در قسمت های کوچکتر بسته بندی کنید تا وقتی بعداً از فریزر خارج می کنید ، مدیریت آن آسان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.