طرز تهیه مرغ و کلم بروکلی ، پیش غذای خوشمزه

طرز تهیه مرغ و کلم بروکلی ، پیش غذای خوشمزه

مرغ و کلم بروکلی را می توان با یک پیش غذای ساده اما در عین حال اصیل و خوش طعم کامل کرد تا به عقیده برخی غذای ساده و تا حدودی ملایمی نباشد. سس باید قابل توجه باشد و بسته به اندازه سینه های مرغ، ممکن است لازم باشد مقدار بیشتری اضافه شود، اما از مقدار آن تجاوز نکنید، زیرا در نهایت طعم بقیه مواد را پنهان می کند. این دستور العمل برای استفاده از باقی مانده مرغ سوخاری نیز عالی است.

عناصر

> 1 کلم بروکلی

> 2 سینه مرغ

> 200 میلی لیتر خامه

> 100 گرم پنیر خامه ای

> روغن زیتون

> نمک

> فلفل سیاه

نحوه درست کردن مرغ و کلم بروکلی

۱٫ ساقه ها را از کلم بروکلی جدا کرده و ساقه ها را به قطعات کوچکتر برش دهید (تا بتوانید یکباره آن را بپزید). بخارپز کنید.

۲٫ سینه های مرغ چاشنی شده را در تابه ای با روغن زیتون فرابکر سرخ کنید.

۳٫ در همان روغنی که مرغ را پخته اید، پنیر خامه ای و خامه  را اضافه کنید. روی آتش بگذارید و هم بزنید تا پنیر خامه ای حل شود و سس غلیظی به دست آید.

۴٫ سینه مرغ خرد شده و کلم بروکلی را اضافه کنید. همه چیز را با هم بپزید تا مرغ پخت تمام شود و طعم ها یکپارچه شوند. خدمت می کند.

 

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دسر پاییزی شیک و مجلسی با نارگیل” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی است که به نماد تغذیه سالم تبدیل شده است. هم به دلیل سطح بالای تغذیه‌ای، هم به دلیل تطبیق پذیری آن – می‌توان آن را پخت، در مایکروویو، پخته، پوره یا اسموتی کرد و هم به دلیل محتوای کم کالری و کربوهیدرات.

این گیاه به خانواده چلیپایی تعلق دارد و از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی است و یک گنجینه تغذیه ای اصیل است که فواید متعددی برای بدن ما دارد. یک وعده ۲۰۰ گرمی بروکلی بیش از نیاز روزانه به ویتامین C مورد نیاز یک بزرگسال را پوشش می دهد، علاوه بر آن اسید فولیک و ویتامین A را برای ما تامین می کند. به همه این دلایل، متخصصان مصرف آن را توصیه می کند.

ارزش غذایی کلم بروکلی در ۱۰۰ گرم

• کالری ۳۸

• پروتئین ها ۴٫۴ گرم.

• چربی کل ۰٫۹ گرم.

• کربوهیدرات ۱٫۸ گرم.

• فیبر ۲٫۶ گرم.

• کلسیم ۵۶ میلی گرم.

• آهن ۱٫۷mg.

• منیزیم ۲۲ میلی گرم.

• روی ۰٫۶mg.

• سدیم ۸ میلی گرم

• پتاسیم ۳۷۰ میلی گرم

• فسفر ۸۷ میلی گرم

• ویتامین C 87 میلی گرم.

• ویتامین E 1.3mg.

اصالتاً از مدیترانه است، از زمان امپراتوری روم و در غذای ایتالیایی بسیار حضور داشته است. در واقع، این ایتالیایی ها بودند که کلم بروکلی را به ایالات متحده معرفی کردند، اگرچه تا دهه ۱۹۲۰ رایج نشد. از آن زمان، خواص گوارشی و فواید سلامتی بروکلی، آن را به استانداردی برای تغذیه سالم تبدیل کرده است.

بروکلی با انواع دستور العمل ها ترکیب می شود. با همه غلات بسیار خوب است و یک ماده عالی برای سوپ برنج یا ارزن است و می تواند بخشی از سالادها و خامه های گیاهی باشد. برای حفظ تمام خواص آن، ترجیحاً یک پخت کوتاه را انتخاب کنید.

طرز تهیه مرغ و کلم بروکلی ، پیش غذای خوشمزه

خواص و فواید کلم بروکلی

برای کم خونی خوبه محتوای بالای آهن، کلروفیل و اسید فولیک موجود در آن، کلم بروکلی را به یک ماده غذایی بسیار توصیه شده برای افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن تبدیل می کند.

از قلب محافظت کنید. این به دفع کلسترول بد از بدن کمک می کند که از سلامت قلب محافظت می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

فشار خون را بهبود می بخشد. وجود کروم، ماده معدنی مسئول تنظیم گلوکز خون نیز به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند.

ارگانیسم را پاکسازی می کند. خوردن کلم بروکلی برای کبد مفید است و به سم زدایی بدن کمک می کند.

از استخوان ها محافظت کنید. خوردن کلم بروکلی با توجه به محتوای کلسیم، فسفر، منیزیم و روی برای حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها بسیار عالی است.

مراقب چشم ها باشید. مواد مغذی موجود در آن، مانند زآگزانتین و بتاکاروتن و ویتامین A، کلم بروکلی را به محافظ سلامت چشم تبدیل می کند. از تخریب عضلات، آب مروارید و آسیب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

پوست را بهبود می بخشد. خواص آنتی اکسیدانی کلم بروکلی بر ظاهر پوست ما نیز تأثیر می گذارد و به لطف ویتامین C که کلاژن تولید می کند و پوست را سالم و لطیف نگه می دارد، جذابیت بیشتری به آن می بخشد.

از یبوست جلوگیری می کند. کلم بروکلی به لطف فیبر موجود در آن به مبارزه با یبوست کمک می کند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.