طرز تهیه دسر پاییزی شیک و مجلسی با نارگیل

ما امروز در بخش آشپزی  دستور یکی از محبوب ترین دسرها را برای شما آورده ایم. در ادامه طرز تهیه دسر با نارگیل را برایتان توضیح می دهیم که یکی از دسر های مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است. شما با درست کردن دسر با نارگیل میتوانید خانواده و مهمان هایتان را غافلگیر کنید ، این دسر خوشمزه میتواند گرمابخش شب های پاییزی و زمستانی شما عزیزان باشد.

طرز تهیه دسر با نارگیل

مواد اولیه دسر نارگیلی

۲۵۰ گرم بادام خام آسیاب شده
۲۵۰ گرم شکر (یا یک فنجان و یک چهارم)
۲ عدد سفیده تخم مرغ
۸۰ گرم نارگیل رنده شده

درست کردن دسر با نارگیل مرحله به مرحله

برای شروع این دستور پخت دسر نارگیلی ، ابتدا باید خمیر را با مخلوط کردن شکر با بادام خام آسیاب شده در یک کاسه آماده کنید.

در مرحله بعد، حدود ۵۰ گرم نارگیل رنده شده به مخلوط اضافه کنید، بقیه نارگیل را برای بعد نگه دارید.

با مواد خوب مخلوط شده، یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید.

با دست مواد را ورز داده و فشار دهید تا به خوبی یکپارچه و یکدست شوند و خمیر یکدست شود.

هنگامی که خمیر دسر را با مواد به خوبی مخلوط و یکپارچه به دست آوردید، که باید قابل کنترل باشد، با خمیر به شکل رول درآورید و آن را با کاغذ شیرینی یا کاغذ روغنی بپیچید.

رول خمیر را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۲ ساعت استراحت کند، البته ایده آل این است که خمیر را از یک روز به روز بعد درست کنید تا قوام بیشتری پیدا کند.

پس از گذشت زمان لازم، نارگیل باقیمانده (حدود ۳۰ گرم) را در ظرفی آماده کنید و سفیده تخم مرغ را که کمی زده شده است در ظرف دیگری آماده کنید.

حالا رول خمیر را از یخچال خارج کرده و پلاستیک آن را بردارید و دوباره ورز دهید تا نرم شود و با روغنی که بادام در این مدت آزاد می کند مخلوط کنید.

سپس قسمت های کوچکی از خمیر را بردارید و گلوله هایی به اندازه های مشابه درست کنید تا هنگام سرو یکسان باشد و بعد از اینکه گلوله ها را با خمیر درست کردید ابتدا آنها را از ظرف سفیده رد کرده و خیس کنید. سپس آنها را از نارگیل رنده شده رد کنید تا با این ماده پوشانده شود. این فرآیند را توپ به توپ تکرار کنید.

توپک های نارگیل را روی سینی فر که قبلا با کاغذ روغنی یا کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. دقت کنید که از هم جدا شده باشند تا به هم نچسبند. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد با حرارت بالا و پایین گرم کنید.

آنها را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. هدف این است که از بیرون کمی طلایی شوند. زمان کل پخت بسته به قدرت هر فر ممکن است متفاوت باشد.

به محض اینکه دسر نارگیل قهوه ای شد سینی را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند و… لذت ببرید!

این دستور پخت آسان و سریع است و می توانید آن را با انواع دیگر پانل ها که به همان اندازه خوشمزه هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کوکی های اسمارتیزی و کوکی نارگیلی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه دسر پاییزی شیک و مجلسی با نارگیل

نکات مهم در تهیه دسر با نارگیل

اگر ورز دادن مواد کمی برایتان سخت است، می توانید چند قاشق غذاخوری آب را کم کم اضافه کنید تا مواد خیلی بهتر و سریعتر به هم برسند. در مورد پخت باید به خاطر داشته باشید که نارگیل به سرعت می سوزد، بنابراین باید بسیار مراقب باشید و وقتی توپ ها را کمی طلایی دیدید، آن ها را جدا کنید.
اگر از کسانی هستید که نارگیل را زیاد دوست دارید، می توانید مقداری را که به خمیر اضافه می کنید تغییر دهید و کمی بیشتر از ۵۰ گرم بگذارید.
بعد از اینکه توپ های نارگیل را از فر خارج کردید، می توانید آنها را با پاشیدن نارگیل رنده شده روی آن تزئین کنید یا همانطور که هست سرو کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.