طرز تهیه کوکی های اسمارتیزی و کوکی نارگیلی

طرز تهیه کوکی های اسمارتیزی

مواد اولیه کوکی:

۱ فنجان کره بدون نمک ، نرم شده
¾ فنجان شکر دانه ریز

¾ فنجان شکر قهوه ای
۲ تخم مرغ بزرگ
۱ سوم قاشق چایخوری عصاره وانیل
۱سوم چایخوری جوش شیرین
نصق قاشق چایخوری نمک
۲ و ¾ فنجان آرد همه منظوره
۱ فنجان چیپس شکلات تلخ
¾ فنجان چیپس شکلات سفید
¾ فنجان اسمارتیز

آموزش درست کردن کوکی اسمارتیزی

فر را گرم کنید: فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. ۲ ورق پخت را با کاغذ روغنی بچینید .

با استفاده از همزن کره ذوب شده ، شکر ها، تخم مرغ و وانیل را خامه ای کنید تا سبک و نرم شود ، ۳ تا ۵ دقیقه. می توانید از همزن معمولی نیز استفاده کنید.  جوش شیرین و نمک بزنید. آرد را هم بزنید تا خمیر سفت شود. شکلات و اسمارتیز را با استفاده از کاردک بریزید تا کاملاً جا بیفتد.

کوکی درست کنید: شما می توانید با استفاده از پیمانه کوکی توپهای کلوچه را بردارید یا با استفاده از دستان خود خمیر را به صورت گلوله در آورید ، تا اینکه به چه اندازه کوکی های خود را می خواهید. آنها را روی ورقهای پخت آماده قرار دهید.

کوکی ها را بپزید: ۹ تا ۱۱ دقیقه فقط به سختی طلایی بپزید (به اندازه کلوچه های شما بستگی دارد). * بیش از حد پخت نکنید. بگذارید ۱۰ دقیقه قبل از انتقال به سیم پیچ ، روی ورق خنک شوند تا خنک شود یا آنها را بخورند!

نکته های پخت کوکی اسمارتیزی

کلوچه های خود را بیش از حد نپزید! آنها پس از بیرون آمدن از فر ، روی پخت ادامه خواهند داد.
زمان پخت بسته به اندازه کلوچه های شما متفاوت خواهد بود ، بنابراین این نکته را بخاطر داشته باشید!
از اسکوپ بستنی برای تشکیل گلوله های خمیر با اندازه یکنواخت استفاده کنید.
هنگام نگهداری کلوچه ها ، اگر ظرف ضد هوا ندارید ، یک برش نان به کوکی های خود اضافه کنید تا نرم شود.
حتماً کوکی های خود را در یک ظرف ضد هوای و در دمای اتاق نگهداری کنید ، این کار باعث می شود تا شما کوکی ها را نرم نگه دارید و از سخت شدن آنها جلوگیری می کنید. آنها ۲-۳ هفته دوام می آورند!
این کوکی ها  ۳ ماه در فریزر دوام می آورند. می توانید آنها را به صورت جداگانه بپیچید و یا آنها را در یک ظرف ضد هوا و یا کیسه فریزر قرار دهید و یخ بزنید.

ارزش تغذیه ای کوکی اسمارتیزی:

 ۱ کوکی

کالری: ۱۸۷ کیلو کالری (۹٪) کربوهیدراتها: ۲۴ گرم (۸٪) پروتئین: ۲ گرم (۴٪) چربی: ۹ گرم (۱۴٪) چربی اشباع شده: ۶ گرم (۳۸٪) کلسترول: ۲۵ میلی گرم (۸٪) سدیم: ۶۴ میلی گرم (۳) ٪) پتاسیم: ۶۴ میلی گرم (۲٪) فیبر: ۱ گرم (۴٪) شکر: ۱۵ گرم (۱۷٪) ویتامین (A(4٪  ویتامین C میلی گرم (۱٪) کلسیم: ۳۶ میلی گرم (۴٪) آهن: ۱ میلی گرم ( ۶٪)

طرز تهیه کوکی

طرز تهیه کوکی های نارگیلی

▢½ فنجان کره شور و نرم ، یا مارگارین
۱ فنجان شکر دانه ریز
▢½ قاشق چایخوری جوش شیرین
۲ تخم مرغ

▢½ فنجان خامه ترش یا ماست یونانی
۱سوم قاشق چایخوری عصاره وانیل
▢۲ و ½ فنجان آرد همه منظوره
۲ فنجان نارگیل شیرین خرد شده
▢ ۱ و ½ فنجان فندق

طرز پخت کوکی نارگیلی

فر را گرم کنید: فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

مواد را ترکیب کنید: در یک کاسه مخلوط ، کره را اضافه کرده و با سرعت متوسط ​​به مدت ۳۰ ثانیه بکوبید. شکر و جوش شیرین را اضافه کنید و مخلوط کردن را ادامه دهید تا کاملاً ترکیب شود. خامه ترش ، تخم مرغ و وانیل را بهم بزنید. آرد را اضافه کرده و با همزن آن را مخلوط کنید. نارگیل خرد شده و مغزهای فندق را با کفگیر مخلوط کنید.

جمع کنید: خمیر را با یک قاشق چایخوری ۲ سانتیمتر بریزید و روی یک ورق پخت بدون روغن اضافه کنید. برای سهولت کار می توانید از اسکوپ کوکی استفاده کنید.

پخت: به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود ، آن را بپزید.

پخت کوکی نارگیلی

نکته های پخت کوکی نارگیلی

حتماً چند بار مغز فندق را در دستگاه غذاساز پالپ کنید. اما به خاطر داشته باشید ، شما نمی خواهید که آنها خیلی نرم باشند ، زیرا در این صورت کوکی را می خورید آنها را احساس نخواهید کرد.
اگر مخلوط خیلی غلیظ است ، می توانید از یک قاشق چوبی یا کفگیر برای مخلوط کردن فندق و نارگیل استفاده کنید.
برای بدست آوردن توپ های یکنواخت کوکی از یک کوکی یا اسکوپ بستنی استفاده کنید.
کلوچه های نارگیلی را به مدت ۳ روز در یک ظرف ضد هوای در دمای اتاق نگهداری کنید.
صبر کنید تا کلوچه های شما کاملا خنک شوند. کلوچه ها را به مدت ۳ ماه در فریزر نگه دارید.

طرز تهیه کوکی های نارگیلی
طرز تهیه کوکی نارگیلی

ارزش تغذیه ای کوکی نارگیلی:

 ۱ کوکی کالری: ۱۱۳ کیلوکالری (۶٪) کربوهیدرات: ۱۲ گرم (۴٪) پروتئین: ۱ گرم (۲٪) چربی: ۷ گرم (۱۱٪) چربی اشباع شده: ۳ گرم (۱۹٪) کلسترول: ۱۳ میلی گرم (۴٪) سدیم: ۲۸ میلی گرم (۱) ٪) پتاسیم: ۴۱ میلی گرم (۱٪) فیبر: ۱ گرم (۴٪) شکر: ۶ گرم (۷٪) ویتامین A: 84IU (2٪) ویتامین C: 1 میلی گرم (۱٪) کلسیم: ۹ میلی گرم (۱٪) آهن: ۱ میلی گرم ( ۶٪)

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه میگوی خوشمزه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.