پیشگیری از سرطان تا کاهش وزن فواید مهم گل کلم

گل کلم یک از صیفی جات های فوق العاده است. این ماده مغذی فواید فوق العاده ای دارد که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به آن می دهد. به علاوه، سیر کننده و کالری و کربوهیدرات کمی دارد، بنابراین یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی کم کربوهیدرات است. در این مقاله میخواهیم درباره مهم ترین فواید گل کلم با شما مخاطب عزیز صحبت کنیم.قطعا دانستن فواید گل کلم میتواند اشتهای ما را برای مصرف گل کلم تقویت کند.

فواید مهم گل کلم برای سلامتی

 گل کلم به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

خوردن منظم گل کلم می تواند برای سیستم گوارش ما مفید باشد، به ویژه به دلیل محتوای فیبر بالای آن. در واقع، حدود ۳ گرم فیبر در یک فنجان گل کلم وجود دارد. که معادل ۱۰ درصد از مصرف توصیه شده روزانه ما است.رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به حرکت روان مواد زائد در بدن کمک کند. کاهش احتمال و علائم یبوست، و همچنین خطر برخی از بیماری های گوارشی مانند هموروئید و دیورتیکول. حتی برخی از متخصصان معتقدند که می تواند به محافظت از ما در برابر سرطان کولورکتال کمک کند، اگرچه این ارتباط بحث برانگیز است.گل کلم همچنین محتوای آب بالایی دارد که نه تنها به هیدراته نگه داشتن شما کمک می کند بلکه از یبوست نیز جلوگیری می کند.

 فواید مهم گل کلم برای سلامتی

۲٫ گل کلم ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

گل کلم حاوی انواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی است که مطالعات نشان داده است ممکن است از ایجاد طیف وسیعی از انواع سرطان از جمله سرطان سینه، کبد و روده بزرگ جلوگیری کند.دو مورد از مهم ترین این ترکیبات ایندول-۳-کاربینول و سولفورافان هستند که می توانند در طیف وسیعی از سبزیجات چلیپایی دیگر مانند بروکلی، کلم بروکسل و تربچه نیز یافت شوند.

۳٫ گل کلم ممکن است حافظه، خلق و خو و کنترل عضلات را بهبود بخشد

کولین یک ماده مغذی است که در میان چیزهای دیگر، نقش مهمی در تولید ناقل عصبی، استیل کولین دارد. استیل کولین یک “پیام رسان شیمیایی” است که سیگنال هایی را بین اعصاب حمل می کند که بر حافظه، خلق و خو و کنترل ماهیچه های ما تأثیر می گذارد.مطالعات نشان داده اند که دریافت کولین کافی از طریق رژیم غذایی ممکن است به حافظه قوی تر و کاهش علائم اضطراب منجر شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که به رشد و عملکرد مناسب عضلات کمک می کند.

کولین در محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی، گوشت خوک و تخم‌مرغ یافت می‌شود، اگرچه می‌توانید آن را با خوردن سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، نخود فرنگی و گل کلم نیز دریافت کنید. گل کلم حاوی تقریباً ۴۵ میلی گرم کولین در هر ۱۰۰ گرم است که ۸ تا ۱۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده ما است.

۴٫ فواید گل کلم بر سلامت قلب و گردش خون

اگر به دنبال سلامت قلب و سیستم گردش خون خود هستید، گل کلم افزودنی خوبی برای رژیم غذایی شماست.همانطور که قبلاً گفتیم، حاوی سولفورافان است. علاوه بر کاهش احتمالی پیشرفت انواع خاصی از سرطان، مطالعات نشان داده‌اند که سولفورافان ممکن است التهاب در شریان‌های ما را کاهش دهد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و تصلب شرایین را کاهش می‌دهد.محتوای فیبر بالای گل کلم می تواند برای قلب و سیستم گردش خون ما نیز مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی با فیبر بالا با کاهش عوامل خطر مختلف بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا، مرتبط است.

۵٫ گل کلم می تواند ایمنی را تقویت کند

گل کلم سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. اگر چه، یکی از مهمترین ویتامین ها برای سلامتی ما ویتامین C است.دریافت ویتامین C کافی از طریق رژیم غذایی با تعدادی از فواید سلامتی مرتبط است. برای مثال، تصور می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. اگرچه، شاید بیشتر به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده باشد.ویتامین C در تولید، محافظت و عملکرد فاگوسیت ها و لنفوسیت ها نقش دارد. گلبول های سفید خون که از بدن ما در برابر عفونت محافظت می کنند. همچنین نقش مهمی در سیستم دفاعی پوست ما دارد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان عفونت ادرار با داروهای گیاهی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۶٫ گل کلم ممکن است به حفظ استحکام استخوان کمک کند

اگر به دنبال افزایش مصرف ویتامین K خود هستید، گل کلم یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. دریافت ویتامین K کافی در رژیم غذایی ما به دلایل مختلفی مهم است – مهمترین آنها این است که به بهبود استحکام استخوان کمک می کند.مطالعات مختلف نشان داده است که کمبود ویتامین K باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و در نتیجه افزایش خطر شکستگی و پوکی استخوان می شود. این به این دلیل است که ویتامین K به بدن ما کمک می کند تا کلسیم را متابولیزه کند – ماده معدنی اولیه ای که استخوان های ما را می سازد.

شایان ذکر است که دو نوع اصلی ویتامین K وجود دارد: ویتامین K1 و ویتامین K2. ویتامین K2 (که در برخی از محصولات حیوانی و غذاهای تخمیر شده یافت می شود) در درجه اول با سلامت استخوان ها مرتبط است، در حالی که ویتامین K1 (که در گل کلم وجود دارد) ارتباط کمتری دارد. اما، تحقیقات نشان داده است که کمبود هر دو می‌تواند بر استحکام استخوان‌های ما تأثیر منفی بگذارد – بنابراین مهم است که از هر کدام به اندازه کافی استفاده کنیم.

۷٫فواید گل کلم در حفظ وزن سالم

علاوه بر این که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است که به حفظ سلامتی ما کمک می کند، معرفی بیشتر گل کلم به رژیم غذایی شما نیز یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن سالم هستند.چند دلیل برای این وجود دارد. با تنها ۲۵ کالری در هر ۱۰۰ گرم، گل کلم روی کمر آسان است. اما به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد، شما را سیر می کند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این دو حقیقت در بهشت ساخته شده اند زیرا می توانید بدون نیاز به گرسنگی از آن به عنوان جایگزینی برای غذاهای پرکالری و نشاسته ای مانند سیب زمینی و برنج استفاده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.