آشنایی با کشورهای جهان،کره جنوبی

آشنایی با کشورهای جهان،کره جنوبی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آشنایی با کشورهای جهان،کره جنوبی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نام رسمی : جمهوری کره (Republic of Korea)

جمعیت : ۶۶/۲۱۹/۵۰ میلیون نفر (تا مارس سال ۲۰۱۳) که از این میان ۷/۱۷ درصد بین ۱تا ۱۴ سال سن، ۳/۷۲ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن و ۹/۹ درصد بیش از ۶۵ سال سن دارند.

مساحت : ۹۹۵۳۸ کیلومتر مربع (یک شانزدهم ایران)

پایتخت : شهر سئول پایتخت کره جنوبی میزبان بالغ بر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور می‌باشد.

زبان رسمی : زبان کره‌ای (هانگول) می‌باشد که توسط پادشاه چوسان اختراع گردید و دارای ۲۸ الفبا می‌باشد.

دین و مذهب: در حدود ۴۳ درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از ۵۷ درصد دیگر، ۳۱ درصد مسیحی، ۲۴ درصد بودایی، ۲درصد پیروان کنفسیوس و ۱درصد دارای سایر مذاهب می‌باشند.۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از مردم این کشور (عمدتا مهاجر) مسلمان هستند.

تاریخ شکل گیری کره

در پی جنگ جهانی دوم، سربازان شوروی و آمریکا به‌ترتیب، بخش‌های شمالی و جنوبی کشور را به کنترل خود درآوردند. با وجود به رسمیت شناختن اولیه کره متحد در کنفرانس قاهره، خصومت فزاینده جنگ سرد، سرانجام به تشکیل دو دولت جداگانه با ایدئولوژی‌های مختص خود منجر شد و تقسیم کره به دو موجودیت سیاسی مجزا را باعث گشت: کره شمالی و کره جنوبی. در شمال، یک پارتیزان ضد ژاپن و فعال سابق کمونیست،  کیم ایل سونگ و در جنوب، یک رهبر سیاسی دست راستی و تبعیدی،  سینگمان ری به‌عنوان رئیس‌جمهور به قدرت رسیدند.

در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ کره شمالی با هجوم به کره جنوبی،  جنگ کره را آغاز کرد. سرانجام و پس از پیشرفت‌های زیاد از هر دو طرف، جنگ به بن‌بست رسید. صلح موقت سال ۱۹۵۳ که هیچ‌گاه توسط کره جنوبی امضاء نشد، شبه‌جزیره را در امتداد منطقه بی‌طرف در نزدیکی خط مرزی در حدود عرض جغرافیایی ۳۸ درجه به دو نیم تقسیم کرد. تاکنون هیچ معاهده صلحی امضاء نشده و دو کشور از نظر حقوقی هنوز در جنگ هستند.

آشنایی با کشورهای جهان،کره جنوبی
آشنایی با کشورهای جهان،کره جنوبی

ساختار حاکمیتی

حکومت این کشور جمهوری است.  قوه مقننه از یک مجلس ملی با ۲۳۱ عضو (برای یک دوره شش‌ساله) تشکیل شده‌است.  قانون اساسی موجود در سال ۱۹۴۸ تدوین و در سال ۱۹۷۲ اصلاحاتی بر آن افزوده شده‌است.
احزاب مهم آن عبارت‌اند از: حزب جمهوری دموکراتیک، حزب دموکراتیک جدید و حزب دموکراتیک عدالت

واقعیت های جالب درباره کره جنوبی

  1.  جراحی پلاستیک رواج بسیار زیادی دارد

  2. هزینه های دندان پزشکی و کارهای روی دندان بسیار بالاست

  3. علاقه دیوانه وار به غذا

  4.  حساسیت به رنگ قرمز

  5. کره ای ها تنها از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند

  6. مطالعه بسیار زیاد

  7.  ضعف بینایی در بیشتر ساکنان کره جنوبی وجود دارد

جاذبه‌های گردشگری کره‌ی جنوبی

  1. کاخ چانگ دیوک گونگ :

    چانگ‌دیوک‌گونگ جایی است که پادشاه و خاندان سلطنتی زندگی روزانه‌ی خود را در آن سپری می‌کردند. اینجا یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف است که هرکدام از آن‌ها کارکردی متفاوت دارند.

  2. جئونجو:

    این شهر تاریخی، زمانی پایتخت معنوی خاندان چوسان بود.جئونجوحدود ۹۰ دقیقه با قطار تا سئول فاصله دارد. اینجا خانه‌ی بسیاری از معابد باستانی در دهکده‌ای با خانه‌های تاریخی و قدیمی است. این دهکده‌ها در سراسر کره یافت می‌شوند و در آن‌ها محله‌های باستانی و خانه‌های قدیمی محافظت‌شده‌ای به چشم می‌خورد.

  3. برج سئول:

    برج سئول در نزدیکی قله‌ی کوه نامسان (Namsan) و محوطه‌ی پارک نامسان قرار دارد. در این پارک مسیرهای کوه‌پیمایی فراوانی به چشم می‌خورد که همگی آن‌ها چند دقیقه تا مرکز تجاری شهر سئول فاصله دارند.

  4. پارک ملی سئوراکسان:

    این شگفتی طبیعی اسرارآمیز نیز به‌مانند پارک ملی یوسمیته (Yosemite) دارای کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، نهرها و کیلومترها مسیر کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است و به شما اجازه‌ی کاوش در اطراف خود را می‌دهد. پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱,۵۰۰ گونه‌ی جانوری و بیش از هزار گونه‌ی متفاوت گیاهی وجود دارد.

  5. مرکز جهانی لوته:

    درست در مرکز شهر سئول، یک پارک تفریحی قرار دارد. اینجا مکانی جذاب برای گذران اوقات روز و غرق شدن در فرهنگ تجاری واقعی کره‌ای است. مرکز جهانی لوته (Lotte) شامل یک هتل، سالن‌های نمایش فیلم، یک موزه‌ی اقوام با نمایش‌های سنتی و تفریحاتی نظیر پیست پاتیناژ می‌شود.

  6.  معبد بولگوکسا:

    یکی از تماشایی‌ترین معابد بودائی در کره، معبد بولگوکسا (Bulguksa) نام دارد که از نظر بسیاری، مهم‌ترین معبد این کشور است. این معبد به‌طور رسمی از سوی دولت کره به‌عنوان قدیمی‌ترین و زیباترین معبد انتخاب شده است. معبد بولگوکسا خانه‌ی ۷ گنجینه‌ی ملی کره، پاگوداهای مقدس و مجسمه‌هایی از بودا است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.