با اسفنج ملامینه چه سطوحی را میتوان تمیز کرد؟

خراش روی دیوار، چربی چسبیده به اجاق گاز و دوده تنها برخی از سطوحی هستند که می توانید با اسفنج تمیز کنید. با کاربردهای دیگر اسفنج ملامینه آشنا شوید. بعید به نظر می رسد، اما افراد بیشتری پس از استفاده از آن، از اثربخشی آن متقاعد می شوند. به نظر می رسد اسفنج ملامینه یک پاک کننده موثر است که با فوم کار می کند. این کار مسئول نرم کردن کثیفی در ناحیه آسیب دیده و سپس جذب آن است.

چگونه از اسفنج ملامینه استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از اسفنج ملامینه بسته به سازنده آن می تواند متفاوت باشد. بنابراین، اولین توصیه این است که دستورالعمل ها را بخوانید. اما به طور کلی استفاده از آن معمولا بدون نیاز به پاک کننده های دیگر پیشنهاد می شود. مراحل استفاده به شرح زیر است:

اسفنج را از بسته بندی آن خارج کنید. سپس، اگر یک اسفنج ملامینه بلند خریداری کرده اید، می توانید آن را به اندازه ای برش دهید که کار با آن را برای شما آسان تر کند. یک برش تمیز فقط در یک جهت ایجاد کنید.

اسفنج را با آب لوله کشی مرطوب کنید. آب اضافی را با فشار دادن با دست خارج کنید. آن را نپیچانید.

محل مورد نظر را با اسفنج ها مالش دهید. حرکاتی را طوری انجام دهید که انگار یک مداد پاک کن است. شما می توانید به جهات مختلف بروید و از تمام قسمت های محصول چه صاف و چه جانبی استفاده کنید.

چگونه از اسفنج ملامینه استفاده کنیم؟

کاربرد های اسفنج ملامینه

ملامین یک ترکیب آلی است که به طور متوسط ​​در آب محلول است. بنابراین، این اسفنج فقط به کمی مایع برای انجام کار خود نیاز دارد. با جزئیات دریابید که کدام سطوح را می تواند تمیز کند.

۱- لکه و خراش روی دیوارها

بچه های شیطون در خانه؟ آرام! با استفاده از اسفنج ملانین می توانید دیوارهای خود را بازسازی کنید. این محصول توانایی خود را در پاک کردن خراش های خودکار، رنگ ها، نشانگرها، مداد رنگی و سایر مواد روی دیوارهای صاف و بافت دار ثابت کرده است.

بنابراین، اثربخشی آن همچنین با لکه‌های کپک و قارچی که روی برخی از دیوارها مانند دیوارهای گاراژ یا زیرزمین‌ها یافت می‌شوند، مبارزه می‌کند. فقط باید مراقب باشید که چقدر اسفنج را روی رنگ های ظریف مالیده اید. به یاد داشته باشید که این یک اسفنج ساینده است.

۲- با چربی اجاق گاز خداحافظی کنید

اجاق گاز خود را زیاد تمیز نمی کنید و نتیجه آن سطحی چسبناک است که تمیز کردن آن زمان زیادی می برد. اسفنج ملامینه می تواند کار شما را آسان تر کند، به خصوص کار طاقت فرسا تمیز کردن مشعل های چدنی.

به همین سادگی است که آن را از تمام قسمت های آشپزخانه رد کنید، بدون اینکه کناره ها، فضای داخلی فر و البته درب آن را فراموش کنید. شما یک اجاق گاز درخشان خواهید داشت، تقریباً مانند روز اول.

۳- طاقچه ها و چارچوب های کثیف

گرد و غبار و کثیفی امری است که روی طاقچه ها وجود دارد. وقتی این سطوح به طور مرتب تمیز نمی شوند، وضعیت بدتر می شود. این زمانی است که لکه های مدفوع پرندگان، گرده ها و گرد و غبار شروع به سفت شدن می کنند.

در مورد آن چه باید کرد؟ برای اینکه آنها را بی عیب و نقص کنید، می توانید مخلوطی از آب صابون درست کنید و اسفنج را در محلول مرطوب کنید. فقط کافی است یک پارچه میکروفیبر مرطوب را رد کنید تا فوم باقی مانده را که ممکن است باقی بماند پاک کنید.

۴- آینه و شیشه کدر یا زنگ زده

اسفنج ملامینه برای تمیز کردن آینه های قدیمی ایده آل است. اینها اغلب دارای لکه های سختی مانند زنگ هستند. ممکن است قبلا همه کارها را انجام داده باشید، سرکه، صابون، کلر و غیره… اما مطمئناً این ابزار را امتحان نکرده اید.

توجه: پس از استفاده از آن بر روی شیشه، باید آن را دور بریزید، زیرا تمایل به حذف یک لایه نازک از شیشه دارد.

۵- تمیز کردن قرنیزهای کثیف با اسفنج ملامینه

تخته‌های پایه معمولاً هنگام تمیز کردن سریع، جمع‌آوری چربی، گرد و غبار و بقایای مواد غذایی به یک طرف رها می‌شوند. در نتیجه بویژه با گذشت زمان متمایل به زرد می شوند. تخته‌های پایه، که در پایین دیوار قرار دارند، معمولاً برای تمیز کردن جذاب نیستند زیرا شامل خم شدن هستند.

با این حال، زمانی می رسد که شما نمی توانید آن را نادیده بگیرید، زیرا آنها بسیار کوبه ای هستند. بهترین راه برای بازیابی آنها بدون تلاش زیاد، تمیز کردن آنها با اسفنج ملامین است.

۶- برق انداختن کفش کتانی

آیا می خواهید سفیدی کفش خود را بازیابی کنید؟ آسان است، کل منطقه آسیب دیده را با اسفنج ملانین عبور دهید و تمام. رنگ زرد و کثیف از بین خواهد رفت. پس از حکاکی با اسفنج، توصیه می شود با حوله آشپزخانه خشک شود.

اگر می خواهید پارچه سفید کفش کتانی را هم تمیز کنید مخلوطی از جوش شیرین، نمک و سرکه سفید تهیه کنید. سپس آن را با اسفنج بمالید. شما از پایان شگفت زده خواهید شد!

۷- اتصالات کاشی، سرامیک و غیره

درزهای کاشی بسته به منطقه ای از خانه که در آن قرار دارند، تمایل به تجمع کپک، لکه های سیاه و چربی دارند. اقدامات و محصولات زیادی برای رفع آن وجود دارد. با این حال، این اسفنج ها کار را تنها در چند دقیقه آسان تر می کنند.

۸- تمیز کردن قابلمه و تابه

در بعضی از آشپزخانه ها، قابلمه ها و تابه ها چربی و دوده را جمع می کنند. اینها به نوبه خود پس از قرار دادن آن روی آتش می سوزند. با این حال، اگر آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، می توانید با اسفنج ملامینه درخشش آنها را بازیابی کنید. در واقع روی ظروف پلاستیکی لکه دار و زرد شده نیز کار می کند.

۹- پاک کردن باقی مانده چسب

اسفنج را مرطوب کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در چند دقیقه چسب نرم می شود. این برای حذف برچسب ها از شیشه های شیشه ای که می خواهید دوباره استفاده کنید ایده آل است. بنابراین از باقی ماندن کثیفی و میکروب ها روی سطح آن جلوگیری می کنید.

۱۰-درخشش طلا و نقره با اسفنج ملامینه

آیا به دنبال حفظ فرم جواهرات خود هستید؟ این اسفنج می تواند به جلا دادن آنها کمک کند. فقط مطمئن شوید که پس از اتمام شستن آنها، آنها را به خوبی خشک کرده اید. با آب فراوان بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

سایر اشیائی که می توانید با اسفنج ملامینه تمیز کنید

علاوه بر موارد فوق، اشیاء دیگری نیز وجود دارند که با این نوع اسفنج قابل تمیز کردن هستند. بهترین؟ این عنصری است که به محیط زیست احترام می گذارد، زیرا از مواد شیمیایی سمی تشکیل نشده است. جرأت کنید امتحانش کنید!

صندلی، کیف و صندلی از چرم. قبل از روکش کردن یا تعویض، سعی کنید آنها را با این عنصر تمیز کنید.
شیرآلات، لوله‌ها، سینک‌ها، دوش‌ها یا توالت‌های پر از آهک یا کثیف.
فنجان های چای لکه دار. به یاد داشته باشید که پس از از بین بردن لکه ها آنها را به درستی بشویید.

دوچرخه های قدیمی و زنگ زده. می تواند به آنها درخشندگی بدهد.
مبلمان باغ و تراس. وقتی در فضای باز قرار دارند، تمایل به ضربه زدن دارند. خوشبختانه فقط مالش منظم این اسفنج برای بهبود ظاهر آن کافی است.

۵ سطحی که نباید با اسفنج ملامینه تمیز کنید

اسفنج ملامینه با وجود کاربردهای فراوانی که در نظافت منزل دارد، نباید روی سطوح خاصی استفاده شود. دلیل؟ ساینده بودن آنها می تواند آنها را خراب کند.

۱- صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت و تلویزیون

مواظب باش! صفحه نمایش های الکترونیکی ظریف هستند و اگر با این نوع اسفنج ها تمیز شوند، خراشیده می شوند. در این موارد بهترین گزینه پارچه میکروفیبر است.

۲- تابه های نچسب

پوشش نازک قابلمه ها و تابه های نچسب در صورت مالیدن روی آن می تواند خراب شود. بنابراین، آنها انجام وظیفه اصلی خود را متوقف می کنند و غذا شروع به چسبیدن می کند.

کاربرد های اسفنج ملامینه 

۳-اجاق سرامیکی

اجاق سرامیکی یکی دیگر از سطوح ظریف است. هم اسفنج ملامینه و هم سایر مواد ساینده می توانند شیشه شما را خراب کنند.

۴- مبلمان و سطوح چوبی

مبلمان چوبی باید با محصولاتی که برای آن متریال طراحی شده اند تمیز شوند. اسفنج جادویی اینطور نیست، زیرا باعث خراشیدگی یا تغییر می‌شود.

۵-بدنه خودرو

بله، می دانیم که نکاتی در اینترنت برای تمیز کردن بدنه خودرو با اسفنج ملامینه وجود دارد. اما به جای خلاص شدن از شر علائم موجود روی این سطح، می توانید آن را بدتر کنید. یک تصمیم مطمئن بگیرید؛ به یاد داشته باشید که آسیب هایی وجود دارد که جبران ناپذیر می شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.