کاربرد های شگفت انگیز صابون در خانه

حتی اگر از طرفداران صابون مایع هستید، صابون های قدیمی را رها نکنید زیرا می توان از آن برای انجام کارهای بسیار شگفت انگیز در خانه استفاده کرد. شما حتی می توانید صابون مایع خود را درست کنید! در اینجا بهترین دلایل را برای نگه داشتن یک تکه صابون در خانه آورده ایم با خواندن این مقاله با کاررد های جالب صابون در منزلتان آشنا میشوید.

کاربرد های شگفت انگیز و  مختلف صابون

کشوهای چسبناک و درهای کشویی را تعمیر کنید

وقتی کشوها یا درهای کشویی به آرامی باز نمی شوند، نوار صابون را روی لبه های کشوها یا در مسیرهای درب بمالید تا همه چیز به راحتی سر بخورد.

مونتاژ مبلمان را آسان تر کنید

چه شما یک صنعتگر چوب باشید و چه به سادگی برای وصل کردن یک قفسه کتاب تلاش می کنید، شروع کردن پیچ ها به چوب می تواند دشوار باشد. با پوشاندن رزوه های پیچ با کمی صابون کار را آسان تر کنید. در کارگاه، از یک تکه صابون برای ایجاد یک علامت آسان به عنوان راهنمای برش استفاده کنید. سپس از میله های صابون برای پوشاندن دندان های اره دستی استفاده کنید تا از روی چوب سر بخورد.

نرم کردن کفش کاربرد دیگر صابون

هنگامی که برای اولین بار یک جفت کفش چرمی خریداری می کنید، کفش ها اغلب سفت هستند و می توانند باعث ایجاد تاول شوند. برای اینکه کفش‌هایتان نرم شوند ، یک تکه صابون مرطوب را روی داخل کفش بمالید. مالش را تا جایی ادامه دهید که لایه بالایی صابون جذب کفش شود. آنها را امتحان کنید، و اگر هنوز احساس سختی می کنند، مقداری صابون دیگر به آن بمالید.

کاربرد های شگفت انگیز صابون

یک اشتباه را پنهان کنید

اگر بعد از عکس‌های متحرک، چند سوراخ کوچک روی دیوارها دارید، یک نوار صابونی را انتخاب کنید که با رنگ دیوار شما مطابقت داشته باشد. آن را روی سوراخ بمالید تا پر شود تا زمانی که سوراخ شود و دوباره رنگ شود.

جلوگیری از پاشش رنگ

وقتی نوبت به رنگ آمیزی تزئینات کنار شیشه ها یا آینه ها می رسد، یک تکه صابون را روی شیشه کنار تزئین بمالید. اگر کمی رنگ روی شیشه خورده اید، صابون پاک کردن آن را آسان می کند .

کاربرد صابون ، یک قفل سفت را باز کنید

اگر قفل در سفت است، کلید را روی یک صابون خشک بکشید تا سطح را بپوشاند. کلید روکش شده را داخل قفل قرار دهید و چند بار آن را اجرا کنید.باز کردن قفل باید راحت تر شود.

جلوگیری از مه آلود شدن آینه ها و شیشه ها

اگر بعد از دوش آب گرم از آینه مه آلود متنفر هستید، یک تکه صابون می تواند مشکل را حل کند. وقتی آینه کاملا خشک شد، یک تکه صابون روی شیشه بمالید. آب اضافه نکنید، فقط رگه ها را با یک پارچه خشک پاک کنید. دفعه بعد که دوش گرفتی، بدون مه! این به خوبی روی عینک و عینک آفتابی نیز کار می کند.

کاررد صابون برای جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار

هنگامی که کاغذ دیواری را از روی دیوارهای خود جدا می کنید، یک تکه صابون نیز مفید خواهد بود. نوار صابون را با آب مخلوط کنید تا محلول صابونی ایجاد شود. سپس محلول را روی کاغذ دیواری خود بپاشید. محلول لغزنده جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار را برای شما بسیار آسان تر می کند.

کاربرد صابون ،نشت را مشخص کنید

اگر نمی توانید محل نشتی لاستیک یا استخر کودک را تشخیص دهید، یک تکه صابون را مرطوب کرده و آن را روی مناطق مشکوک بمالید. فیلم صابونی هنگام خروج هوا حباب ایجاد می کند. اگر بوی تخم‌مرغ‌های گندیده را بگیرید، فیلم صابونی برای مشخص کردن نشت‌های خطرناک خط گاز نیز کار می‌کند.

تمیز کردن دست های کثیف را آسان تر کنید

قبل از اینکه در باغ حفاری کنید یا تعمیر ماشین روغنی انجام دهید، ناخن های خود را در یک تکه صابون فرو کنید. صابون از ورود خاک یا چربی به زیر ناخن جلوگیری می کند.

از گیاهان خود محافظت کنید

یک تکه صابون از درختچه ها آویزان کنید یا مقداری از آن را تقریباً روی زمین رنده کنید تا به دفع حشرات کمک کند. از یک کیف مشبک یا یک جوراب شلواری قدیمی استفاده کنید تا آویزان کردن را آسان کنید.

پاکسازی ظروف مسافرتی را آسانتر کنید

قبل از اینکه آن تابه چدنی یا آلومینیومی را روی آتش باز بگذارید، کف آن را با یک نوار صابون مرطوب بپوشانید تا تمیز کردن دوده بسیار آسان تر شود.

یک زیپ را باز کنید

یک تکه صابون خشک را روی دندان‌های زیپ بمالید تا زیپ راحت‌تر سر بخورد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

کاربرد صابون ،دوخت راحت تر

برای دوخت راحت تر از یک تکه صابون برای علامت گذاری لبه ها و خطوط درز استفاده کنید. با پوشاندن یک نوار با کمی پارچه زیبا، یک کوسن ایجاد کنید. با قرار دادن سوزن‌ها و سوزن‌ها در صابون، به راحتی از روی پارچه عبور می‌کنند.

لکه های سخت را از بین ببرید

در حالی که صابون هایی خاصی وجود دارند که برای از بین بردن لکه تبلیغ می شوند، می توانید تقریباً از هر صابونی برای درمان لکه های روغنی و گل آلود استفاده کنید. نواری را انتخاب کنید که نرم کننده اضافه نشده باشد و تمیز کنید.

صابون مایع را خودتان بسازید

با ساختن صابون مایع خود مقداری پول پس انداز کنید. از یک رنده دستی چهار اونس صابون نواری استفاده کنید و با چهار فنجان آب جوش مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا صابون حل شود، اجازه دهید کاملا خنک شود و داخل دستگاه بریزید. صابون اضافی را در جای خنک نگهداری کنید و قبل از استفاده ظرف را تکان دهید.

کاربرد صابون

مواد شوینده خانگی درست کنید

صابون یک عنصر ضروری در شوینده های خانگی است. فقط مقداری جوش شیرین، بوراکس و جوش شیرین اضافه کنید تا در هر بار صرفه جویی کنید. مواد شوینده خانگی حتی برای استفاده در ماشین لباسشویی های با راندمان بالا بی خطر است.

جمع کردن خرده شیشه با صابون

برداشتن تمام تکه‌های یک لیوان شکسته همیشه سخت است، و تشخیص آن تکه‌های بسیار کوچک به‌ویژه سخت است. برای آسان‌تر کردن این کار، یک تکه صابون را خیس کنید و سپس آن را در اطراف ناحیه‌ای که لیوان را انداخته‌اید بچرخانید. صابون باید تمام آن قطعات ریز را که از دست داده اید جمع کند. پس از اتمام تمیز کردن، حتما نوار صابون را بیرون بیاورید!

کاربرد صابون ، کاهش خارش پوست

نیش حشرات خارش دار همیشه دردناک است، اما خوشبختانه یک تکه صابون ساده می تواند به کاهش خارش شما کمک کند. نوار صابون را مرطوب کنید و سپس آن را روی نیش حشره خود بمالید. از اینکه صابون چقدر سریع به تسکین پوست شما کمک می کند شگفت زده خواهید شد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.