بهترین درمان های خانگی برای رفع سفیدی مو

گرچه برخی ممکن است سفید شدن مو ها را نشانه ای از خرد و بلوغ بدانند ، بسیاری از مردم موهای خاکستری را نشانه ای ناخواسته از پیری می دانند. با رشد موهای شما ، ملانوسیت ها – سلول هایی که ملانین تولید می کنند – ملانین را به هر یک از فولیکول های مو منتقل می کنند ، که به طور یکپارچه هر رشته مو را رنگ می کند.با افزایش سن ، فعالیت ملانوسیت کند شده و در نهایت متوقف می شود و منجر به کاهش رنگدانه در مو می شود . امروز در این مقاله میخواهیم درمان های خانگی برای کند شدن روند سفیدی موها و یا حتی متوقف کردن آنها را برایتان بازگو کنیم ،لطفا با ما همراه باشید :

بهترین درمان های خانگی برای رفع سفیدی مو

۱- حنا

حنا یک رنگ بلوطی زیبا است که از درخت Lawsonia inermis تهیه شده و از زمان های بسیار قدیم برای اهداف آرایشی استفاده می شده است.

بیشتر حنا به صورت پودر در می آید و می تواند با انواع دیگر مواد طبیعی مانند آب لیمو ، سرکه و میخک یا روغن های معطر مخلوط شود و سپس به موها مالیده شود.

از حنا باید به طور منظم استفاده شود تا رنگ درخشان خود را حفظ کند و به طور موثر موهای خاکستری را مخفی کند – از یک بار در هفته تا یک بار در ماه بسته به رشد موهایتان و عمق سفیدی مو استفاده کنید.

۲- چای

روش دیگر برای پوشاندن موهای خاکستری و بازیابی رنگ طبیعی مو ، استفاده از چای است. چای های سیاه برای رنگ های تیره ، بابونه برای موهای  بور بهتر جواب می دهند.

هفته ای یک بار ، ۳ تا ۵ کیسه چای را در دو فنجان آب جوش قرار داده و اجازه دهید بماند و به اصطلاح دم بکشد. قبل از استفاده روی موهای تمیز و مرطوب ، آن را خنک کنید.برای استفاده راحت تر ، سعی کنید آن را با نرم کننده مخلوط کنید.

بگذارید حداقل یک ساعت در آن بماند وقتی موهای خاکستری شما رنگ چای را جذب کرد ، می توان این مخلوط را آبکشی کرد.

۳- قهوه

برای موهای مشکی یا قهوه ای ، یا برای اضافه کردن برخی تناوب ها به موهای تیره ، فقط یک قابلمه قهوه غلیظ دم کنید. پس از سرد شدن ، یک فنجان دم کرده را با دو فنجان نرم کننده مو مخلوط کنید.

چند قاشق از پودر قهوه مصرف شده را در داخل مخلوط بریزید تا اثر آن بیشتر شود.

قبل از شستشو حداقل یک ساعت آن را روی موهای خود بگذارید. اگرچه رنگ قهوه ممکن است کم باشد ، شما می توانید این مراحل را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

درمان های خانگی برای سفیدی مو

۴- استفاده از گیاهان برای بازیابی رنگ مو سیاه

گلها و گیاهان باعث ایجاد رنگهای طبیعی شگفت انگیز می شوند. از آنجا که آنها بسیار ملایم هستند ، شما احتمالاً نیاز به استفاده منظم از آنها برای حفظ رنگ خواهید داشت.

بسته به رنگ موی طبیعی شما گزینه های گیاهی زیادی وجود دارد:

موهای تیره – رزماری ، مریم گلی ، گزنه ، میخک ، دارچین ، پوست گردوی سیاه و ریشه گیاه
موهای بلوند – بابونه ، گل همیشه بهار ، پوست لیمو ، زعفران ، گل همیشه بهار ، بومادران ، گلبرگ های آفتابگردان و گل های گل مینا
موی قرمز – گلهای گیاه هیبیسکوس ، شبدر قرمز ، گلهای رز ، گلبرگهای گل رز قرمز ، چغندر ، هویج و گل همیشه بهار

هنگام استفاده از گیاهان تازه ، آنها را کاملاً خشک کرده و به صورت پودر کنید.

می توانید گیاهان مختلف را مخلوط و مطابقت دهید تا ابعاد بیشتری به رنگ شما ببخشد. ½ فنجان گیاهان خشک را با هم مخلوط کنید و روی اجاق گاز به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید.

قبل از افزودن یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل اجازه دهید تا خنک شود. قبل از شستشو به موها بمالید و بگذارید یکی دو ساعت بماند.

۵- آب چغندر ، هویج و لیمو

 موهای خود را با آب چغندر ، آب هویج ، آب لیمو یا ترکیبی از این سه رنگ بشویید البته به صورت مکرر تا سفیدی مو پنهان شود.

یک فنجان آب این میوه ها را با نرم کننده مو یا روغن نارگیل ترکیب کنید و موها را ماساژ دهید.

از آنجا که آب چغندر و هویج باعث رنگ آمیزی پوست شما نیز می شود ، حتما با استفاده از روغن در اطراف خط مو ، گوش و گردن از صورت خود محافظت کنید. قبل از آبکشی بگذارید یک ساعت بماند.

۶-پوست سیب زمینی و درمان سفیدی مو

دفعه بعدی که سیب زمینی خود را پوست گرفتید ، پوست آن را ذخیره کنید تا یک رنگ طبیعی و تیره کننده مو ایجاد کنید. نشاسته های موجود در پوست سیب زمینی به عنوان رنگ عمل می کنند که به آرامی موهای خاکستری را تیره می کند.

حداقل دو فنجان آب را با یک فنجان پوست سیب زمینی به مدت حداقل ۲۵ دقیقه بجوشانید ، پوست آن را صاف کرده و اجازه دهید آب سیب زمینی خنک شود.

بوی خیلی خوبی نخواهد داشت ، بنابراین ممکن است بخواهید چند قطره روغن اساسی به مخلوط اضافه کنید.

موهای خود را به حالت عادی شامپو و حالت دهید و موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. می توانید مایع را مستقیماً روی قسمت های مو بریزید یا از یک برس کوچک رنگ مو برای اشباع هر قسمت استفاده کنید.موها را با آب خنک بشویید و مراحل را مرتباً تکرار کنید تا به ظاهر دلخواه برسید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان شپش چگونه است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷- مس

 مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که سطح پایین مس در بدن می تواند منجر به سفیدی زودرس مو شود.

با اندازه گیری میزان مس ، روی و آهن در خون ۶۶ نفر از افراد زیر ۲۰ سال که خاکستری می شوند ، محققان دریافتند که غلظت مس آنها به طور قابل توجهی کمتر از افراد در همان گروه سنی است که خاکستری نمی شوند.

جلوگیری از سفید شدن مو می تواند به سادگی خوردن بیشتر دانه کنجد ، بادام هندی ، سویا ، قارچ شیاتاکه ، اسفناج و مارچوبه باشد – که همه از منابع غذایی عالی مس هستند.

۸-ویتامین B12 و درمان سفیدی مو

ویتامین B12 با داشتن نقشی اساسی در عملکرد سالم مغز و سیستم عصبی ، به تولید DNA و RNA نیز کمک می کند – کد ژنتیکی مورد نیاز برای رشد و تکامل همه موجودات زنده.

اگرچه کمبود ویتامین B12 با سفیدی مو ارتباط دارد ، اما با گنجاندن ماهی سالمون ، ساردین ، ​​ماهی تن ، گوشت بره ، گوشت گاو ، تخم مرغ ، شیر و سایر غذاهای ویتامین B12 به راحتی در رژیم غذایی شما برطرف می شود.

درمان سفیدی مو

۹- سیگار را ترک کنید

علاوه بر فواید بیشمار ترک سیگار برای سلامتی ، بین سیگار کشیدن و خاکستری شدن زودرس رابطه وجود دارد.

استعمال دخانیات باعث استرس اکسیداتیو می شود ، که به تسریع روند پیری مشهور است و احتمال دارد که قبل از ۳۰ سالگی موها خاکستری شوند.

بدن ما بسیار انعطاف پذیر است و با کاهش سیگار یا ترک کامل آن می توانید آسیب های مربوط به سلامت قلب و عروق و همچنین علائم پیری مانند چین و چروک و موهای سفید را برگردانید.

اگرچه ژنتیک ، هورمون ها و آلاینده های محیطی می توانند روند خاکستری و سفید شدن موها را تسریع کنند ، اما واقعیت ناراحت کننده این است که احتمال خاکستری شدن شما هر دهه پس از ۳۰ سالگی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.مطمئن باشید مبارزه با این علامت پیری لزوماً به معنای روی آوردن به مواد شیمیایی مضر برای بازپس گیری ظاهر جوانی شما نیست.

بسیاری از روش های طبیعی برای کاهش و حتی از بین بردن موهای خاکستری وجود دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.