میکرونیدلینگ چیست؟آیا شما را زیباتر میکند؟

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی است. این شامل سوزن زدن پوست با سوزن های ریز استریل شده است. زخم های کوچک باعث می شود بدن شما کلاژن و الاستین بیشتری بسازد که پوست شما را التیام می بخشد و به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید. ممکن است آن را به نام درمان القای کلاژن نیز بشنوید.

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ممکن است به مشکلاتی مانند موارد زیر کمک کند:

آکنه
ریزش مو (که به آن آلوپسی نیز گفته می شود)
لکه های تیره روی پوست شما (هیپرپیگمانتاسیون)
منافذ بزرگ
کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
جای زخم
علائم کشش
آسیب خورشید
خطوط ظریف و چین و چروک

هزینه میکرونیدلینگ نسبت به لیزر درمانی کمتر است که می تواند حدود چهار برابر هزینه داشته باشد. میکرونیدلینگ ممکن است برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند بهتر عمل کند، زیرا مانند روش‌های لیزر درمانی شامل گرما نمی‌شود، که می‌تواند بر رنگدانه یا رنگ پوست شما تأثیر بگذارد. از متخصص پوست خود بپرسید که چه چیزی برای پوست شما و بودجه شما بهترین است .

میکرونیدلینگ چیست؟

وقتی میکرونیدلینگ انجام می دهید چه اتفاقی می افتد؟

متخصصین پوست (پزشکان متخصص در مراقبت از پوست و اختلالات پوستی) می توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند. زیبایی شناسان نیز این کار را انجام می دهند. اگر آن را در جایی غیر از مطب پزشک امتحان کردید، ابتدا تجربه و اعتبار فرد را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام تجهیزات استریل شده است. نسخه هایی از دستگاه های میکرونیدلینگ وجود دارد که خودتان آن را انجام دهید. اما متخصصان پوست نسبت به استفاده از آنها هشدار می دهند زیرا ممکن است به طور تصادفی به پوست خود آسیب برسانید و ممکن است راه خوبی برای استریل کردن سوزن ها نداشته باشید.

این روش معمولاً ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد، بسته به بزرگی ناحیه. اکثر افراد برای مشاهده تفاوت به ۴-۶ درمان نیاز دارند.

ابتدا یک کرم بی‌حس کننده روی صورتتان میزنند تا نتوانید سوزن‌های سوزن را احساس کنید. سپس فردی که میکرونیدلینگ را انجام می دهد، ابزاری به شکل قلم یا چرخان با سوزن های ریز دور صورت شما حرکت می دهد. سوزن ها بریدگی های کوچکی در پوست شما ایجاد می کنند که باعث کمی خونریزی می شود. پزشک ممکن است پس از آن کرم یا سرم را روی صورت شما پخش کند.

هدف از این روش شروع فرآیند بهبودی بدن شما با ارسال کلاژن و الاستین برای رفع آسیب های ریز است. کلاژن به پر کردن و صاف کردن چین و چروک کمک می کند.

اکثر افراد میکرونیدلینگ روی صورت انجام می‌دهند، اما می‌توان آن را روی سایر قسمت‌های بدن مانند شکم یا ران‌ها نیز انجام داد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

خطرات میکرونیدلینگ برای پوست چیست؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن را امتحان کنید باید به چند چیز فکر کنید:

این یک راه حل سریع نیست. زمان می برد تا متوجه تفاوت پوست خود نسبت به قبل شوید. این به این دلیل است که بدن شما در حال بهبودی خود است. اکثر افراد قبل از مشاهده هر گونه تغییر به چند درمان نیاز دارند.

زمان بهبودی ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد تا بهبود یابد، بسته به اینکه سوزن ها چقدر پوست شما را سوراخ می کنند.

درد و قرمزی. ممکن است بعد از عمل کمی درد جزئی داشته باشید و پوست شما ممکن است برای چند روز قرمز شود.

لایه برداری. پوست شما ممکن است در هنگام بهبودی احساس سفت و پوسته پوسته شدن داشته باشد.

کبودی و خونریزی. در حین میکرونیدلینگ معمولاً خونریزی وجود ندارد. اما درمان‌های میکرونیدلینگ عمیق ممکن است باعث خونریزی یا کبودی پوست شود.

جای زخم احتمالی میکرونیدلینگ برای افرادی که کلوئید دارند، اسکارهایی که شبیه حباب های بزرگ روی پوست هستند، ایده خوبی نیست. می تواند شرایط را بدتر کند.

عفونت میکرونیدلینگ سوراخ های ریزی را در پوست ایجاد می کند که می تواند باعث ورود میکروب ها شود، به خصوص اگر تجهیزات به خوبی تمیز نشده باشند. اما خطر عفونت بسیار کم است. اگر سالم هستید، عفونت ناشی از میکرونیدلینگ بعید است.

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی است، بنابراین بیمه آن را پوشش نمی دهد. پزشک به شما خواهد گفت که به چه تعداد درمان نیاز دارید، و تصوری از هزینه آنها به شما خواهد داد.

ایمنی میکرونیدلینگ و هزینه آن

میکرونیدلینگ چیست؟

 

میکرونیدلینگ بی خطر در نظر گرفته می شود. اما مانند هر روش دیگری خطراتی دارد.

ممکن است به کرم یا سرمی که بعد از میکرونیدلینگ روی پوستتان می رود، واکنش آلرژیک داشته باشید. و اگر پوست خود را تمیز نگه ندارید، ممکن است زخم ها عفونی شوند. شما باید از مکان هایی که می توانند میکروب های زیادی داشته باشند، مانند استخرها، دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها دوری کنید. و از صابون ها و لوسیون های تحریک کننده استفاده نکنید.

همچنین اگر تجهیزات مورد استفاده به خوبی تمیز نشده باشند، ممکن است دچار عفونت شوید.

کیت های میکرونیدلینگ خانگی یا رولرهای خانگی روز به روز محبوب تر می شوند. آنها به طور گسترده در دسترس و ارزان هستند.

غلتک هایی که در خانه استفاده می شوند نسبت به دستگاه های میکرونیدلینگ حرفه ای از سوزن های کوتاه تر و کدرتر استفاده می کنند. آنها به طور موقت رگ های خونی را برای روشن شدن پوست تحریک می کنند. اما رولرهای خانگی معمولاً نتایج مشابه میکرونیدلینگ انجام شده در مطب متخصص پوست یا اسپا را به شما نمی دهند.

مانند دستگاه‌های میکرونیدلینگ حرفه‌ای، غلتک‌های خانگی در صورتی که به‌درستی تمیز نشوند، می‌توانند میکروب‌ها را پخش کنند. از غلتک خانگی روی پوست آلوده استفاده نکنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.