پاسخ به سوالات متداول شما درباره ضد آفتابی که باید این تابستان بخرید.

پاسخ به سوالات متداول شما درباره ضد آفتابی که باید این تابستان بخرید.

به گفته متخصصان حتماً باید در برابر نور خورشید از پوست خود محافظت کنید. اثرات مخرب نور خورشید ممکن است، کار شما را به درمان های پوستی، تجویزات پزشکی و حتی عمل های جراحی بکشاند. اگر می خواهید در برابر خورشید محافظت شوید، باید روی یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده که در برابر هر دو نور فرابنفش UVB و UVA از پوستتان محافظت می‌کند، سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه به سوالات متداولی می پردازیم که هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب همه می‌پرسند. سوالات و جواب‌ها از سایت https://lafarrerr.com/ جمع آوری شده است.

پاسخ به سوالات متداول شما درباره ضد آفتابی که باید این تابستان بخرید.چه کسانی باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

کوتاه ترین جواب ممکن این است، همه افراد نیاز به استفاده از ضدآفتاب دارند.

مردان، زنان و کودکان بالای ۶ ماه باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنند. این موضوع شامل حال تمام کسانی که پوست سیاه یا سفید دارند می شود. به خاطر داشته باشید که در طول زندگی پوست در مواجهه با نور خورشید دچار آسیب دیدگی و سوختگی می شود.

نوزادان زیر ۶ ماه استثنا هستند زیرا پوست آن ها بسیار حساس است. به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان در معرض آفتاب قرار نگرفته و در صورت لزوم برای آن ها از سایه بان و لباس های محافظ در مقابل نور خورشید استفاده کنید.

Spf چیست؟

SPF مخفف عبارتSun Protection Factor  و به معنای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید است.  SPFمیزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های سوزاننده‌ی نور خورشید را نشان می‌دهد.

به عبارت دیگر SPF مدت زمانی که طول می کشد تا پوست دچار آفتاب سوختگی شود را مشخص می کند. ضد آفتابی با  SPF30، از رسیدن ۹۷ درصد و SPF50  از رسیدن ۹۸ درصد پرتوهای UVB به پوست جلوگیری می کنند.

بین ضد آفتاب صورت و بدن تفاوت وجود دارد؟

تنها تفاوت ضد آفتاب بدن و صورت اندازۀ تیوپ کرم است. بنابراین نیازی نیست برای بدن و صورت خود کرم های جداگانه ای تهیه کنید. معمولاً روی ضدآفتاب های موجود در بازار، برچسب “مناسب برای پوست صورت و بدن” زده شده است.

اما با توجه به اینکه پوست صورت اغلب از بقیه بدن حساس تر است، به همین دلیل بسیاری افراد ضد آفتاب های سبک و بدون چربی، که به طور خاص برای صورت فرموله شده و مخصوص مصرف روزانه هستند را ترجیح می دهند. این نوع کرم ها مانع از بسته شدن منافذ، ایجاد چین و چروک و تحریک پوست می شوند.

اگر در مکان سربسته بمانیم باز هم به ضد آفتاب نیاز داریم؟

اگر در مکان سربسته بمانیم باز هم به ضد آفتاب نیاز داریم؟حتی اگر بعدازظهر خود را در استخر سرباز نمی گذرانید، این امکان وجود دارد که از طریق پنجره ها، با اشعه ماوراء بنفش در تماس باشید.

تحقیقات نشان می دهد، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری آن (چین و چروک و لک های تیره) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کدام نوع ضد آفتاب بهتر است؟ اسپری، لوسیون یا ژل؟

ضد آفتاب به شکل لوسیون، اسپری یا شکل های دیگر موجود است و انتخاب آن ها بستگی به ترجیح شخصی تان دارد. ضد آفتاب ها به شکل کرم، لوسیون، ژل، اسپری و بسیاری از فرمول های منحصر به فرد به بازار عرضه می شوند. در آخر، بهترین ضد آفتاب همانی است که شما در استفاده از آن راحت تر هستید.

البته سعی کنید از مصرف اسپری های ضد آفتاب روی صورت خود خودداری کنید، زیرا استنشاق آن ها مضر است. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از اسپری هستید، به دستان تان اسپری کنید و با انگشتان تان به صورت تان بزنید.

ضد آفتاب های گران توان محفاظتی بیشتری دارند؟

هر ضد آفتاب وسیع الطیفی با SPF30+ یا بالاتر، صرف نظر از قیمت، حفاظت خوبی را ارائه می دهد اگر که به درستی استفاده شود و دارای استاندارد و تحت نظارت سازمان غذا و دارو باشد. (برچسبی را چک کنید که این محصول مطابق استاندارد است.)

چند بار در روز باید ضد آفتاب بزنیم؟

همیشه ضدآفتاب خود را تمدید کنید. زمان هایی که خارج از منزل هستید این کار را هر دو ساعت یک بار انجام دهید، زیرا ضدآفتابی که ابتدا می زنید به هر دلیلی ممکن است از روی پوست شما پاک شود. همچنین ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب، باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر ضدآفتاب شما حاوی اکسید روی بیشتری است می توانید از مقدار کمتری ضدآفتاب استفاده کنید، اما اگر نسبت به این مورد شک دارید بهتر است ریسک نکنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.