لایه برداری مو و ۳ ماسک که می توانید در خانه انجام دهید

لایه برداری مو به کاهش ریزش مو و کنترل شرایطی مانند شوره سر و چربی اضافی کمک می کند. چگونه انجامش بدهیم؟لایه برداری مو یک روش مرسوم است. این شامل استفاده از محصولات خاصی است که از بین بردن سلول های مرده، چربی و سایر ذرات که می توانند به پوست سر و رشته ها در هنگام تماس با محیط خارجی بچسبند را تسهیل می کند. لایه برداری مو چه فوایدی به همراه دارد؟

لایه برداری مو چیست؟

لایه برداری مو یک درمان زیبایی است که بر تمیز کردن پوست سر تمرکز دارد. این مکمل محصولات پاک کننده ای است که روزانه استفاده می شود، زیرا از نظر از بین بردن سلول های مرده و کنترل سبوم به نتایج عمیق تری می رسد.

با این حال، محصول یا ماسک لایه‌بردار ترجیحی را نمی‌توان روزانه استفاده کرد. این تا حد زیادی به نوع مو بستگی دارد. در واقع در صورت بروز سبوره یا شوره سر بهتر است معیارهای متخصص پوست را داشته باشید.

مزایای لایه برداری مو چیست؟

مزایای لایه برداری مو چیست؟

گنجاندن اسکراب مو در روال زیبایی خود ایده خوبی است. اغلب توصیه می شود یک یا دو بار در ماه استفاده شود. با این حال، این ممکن است در موهای بیش از حد چرب یا دارای نیازهای خاص متفاوت باشد. در مرحله بعد، ما به شما می گوییم که مزایای بالقوه آن چیست.

موها را برای مدت طولانی تری تمیز نگه می دارد: لایه برداری به قسمت های عمیق پوست سر و خود مو می رسد، بنابراین تمیز کردن عمیق تر است. همانطور که هست، تمیز و ابریشمی ماندگاری بیشتری دارد.

منافذ را تمیز می کند: پوست سر از منافذ بی شماری تشکیل شده است. تارهای مو از اینها بیرون می‌آیند و علاوه بر این، منطقه‌ای است که در آن تنفس می‌کنند. تولید بیش از حد سبوم، استفاده از محصولات چرب و عوامل آلاینده می تواند باعث انسداد آن شود. یک لایه برداری خوب آنها را آزاد نگه می دارد تا عملکرد خود را انجام دهند و به موها اجازه می دهد بهتر رشد کنند.

ظاهر تغییرات را کاهش می دهد: کسانی هستند که معتقدند لایه برداری مو فقط برای کسانی است که شوره سر، سبوره یا ریزش مو دارند. با این حال، این طوری نیست؛ لایه برداری سر به جلوگیری از این مشکلات کمک می کند.

۳ ماسک لایه بردار که می توانید در خانه انجام دهید

به همین ترتیب، برخی از آماده‌سازی‌های طبیعی وجود دارند که ترکیبات مرطوب‌کننده و دانه‌بندی شده را ترکیب می‌کنند که عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند. در فضای زیر به جزئیات ۳ ماسک می پردازیم.در صورت وجود هرگونه تغییر در پوست سر، قبل از امتحان این محصولات، بررسی پوستی توصیه می شود.

۱٫ ماسک لایه بردار روغن زیتون و شکر قهوه ای

روغن زیتون سرشار از اسید لینولئیک و آلفا توکوفرول است. اولین مورد به بازسازی سلولی کمک می کند و به پوست اجازه می دهد آب را به طور موثر حفظ کند. بنابراین، این ماسک برای پوست سرهای خشکی که نیاز به آبرسانی بیشتری دارند، ایده آل است.

ترکیب دوم که بیشتر به عنوان ویتامین E شناخته می شود، از ساختارهای پوست در برابر تاثیر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. علاوه بر این، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. در همین حال، شکر قهوه ای یک عملکرد قابض انجام می دهد که به پاک کردن سلول های مرده و سایر مواد زائد از پوست کمک می کند.

۱/۴ فنجان روغن زیتون (۵۰ میلی لیتر).
۱/۴ فنجان شکر قهوه ای (۵۰ گرم).

این دو ماده را در ظرفی با هم مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.
مقدار مناسبی از آن را بردارید و با نوک انگشتان خود آن را به پوست سر بمالید و حرکات دایره ای و آرام انجام دهید.
مهم است که استفاده از ماسک با موهای مرطوب انجام شود.
پس از چند دقیقه و زمانی که تمام ناحیه را پوشانده اید، با آب فراوان بشویید.
هر دو هفته یک بار تکرار کنید

پیشنهاد می کنیم مقاله “مراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۲٫ ماسک اسانس چای سبز و جو دوسر آسیاب شده

اسانس چای سبز برای درمان مشکلات مربوط به چربی اضافی بسیار مفید است. این به این دلیل است که دارای خواص مرطوب کنندگی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری است. در مورد جو دو سر، مقالات علمی نشان می دهد که این جو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به مراقبت از پوست کمک می کند. این بدون احتساب سهم آن از عناصر کمیاب و ویتامین‌هایی است که در این مورد به سلامت مو کمک می‌کنند.

۱۵ قطره اسانس چای سبز.
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (۲۰ گرم).
۱/۴ فنجان جو آسیاب شده (۵۰ گرم).

مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
موها را مرطوب کرده و به خوبی روی کل پوست سر بمالید.
برای فعال کردن گردش خون، ماساژهای دایره ای انجام دهید. از ناخن های خود استفاده نکنید زیرا ممکن است به خودتان آسیب برسانید.
با آب سرد فراوان بشویید.
هفته ای یکبار با این مخلوط لایه برداری کنید.

لایه برداری مو و 3 ماسک که می توانید در خانه انجام دهید

۳٫ اسکراب موی قهوه و روغن نارگیل

قهوه به دلیل بافت دانه دار، یکی دیگر از مواد ایده آل برای لایه برداری مو است. ترکیب آن با روغن نارگیل توصیه می شود، یک محصول مرطوب کننده سرشار از اسیدهای آمینه، عناصر کمیاب و ویتامین ها.

۱/۴ فنجان قهوه آسیاب شده (۵۰ گرم).
۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (۳۰ گرم).

این دو ماده را خیلی خوب با هم مخلوط کنید.
پس از خیس کردن موها، روی پوست سر خود بمالید.
ماساژهای دایره ای انجام دهید و در تمام سر پخش کنید.
با آب سرد یا ولرم فراوان بشویید.
استفاده از آن را یک بار در هفته تکرار کنید.

حالا که فهمیدید لایه برداری مو چقدر اهمیت دارد، حتما ماسک هایی را که توصیه کرده ایم امتحان کنید. با این حال، اگر علائم مو یا پوست سر ناخواسته دارید، حتما به متخصص پوست خود مراجعه کنید.گاهی اوقات به دلیل ویژگی های مو لازم است از محصولات فرموله شده استفاده شود. متخصص می تواند شما را راهنمایی کند که بهترین گزینه با توجه به نیاز شما کدام است. این را در نظر داشته باشید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.