نوشیدن قهوه به این شکل خطرناک است

تحقیقات جدید می گوید فنجان های قهوه کاغذی ممکن است حاوی هزاران میکروپلاستیک مضر باشند. اگر ترجیح می دهید فنجان قهوه روزانه خود را در حین حرکت بنوشید، مطالعه جدیدی که اخیراً در مجله مواد خطرناک منتشر شده است ممکن است شما را متقاعد کند که در آشپزخانه خود شروع به دم کردن قهوه صبحگاهی خود کنید و آن را در لیوان شیشه ای نوش جان بفرمایید.

ضرر سرو نوشیدنی های داغ در لیوان کاغذی

ضرر سرو نوشیدنی های داغ در لیوان کاغذی و پلاستیکی

این یافته‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌های داغ از لیوان‌های کاغذی حاوی لایه‌های پلاستیکی ممکن است بدن شما را با ذرات میکروپلاستیک خطرناک پر کند که به طور بالقوه می‌تواند عواقب مضری برای سلامتی شما داشته باشد.

سودا گوئل، سرپرست تیم تحقیق، توضیح می‌دهد: «یک فرد معمولی که روزانه سه فنجان چای یا قهوه معمولی را در یک فنجان کاغذی می‌نوشد، در نهایت ۷۵۰۰۰ ذره میکروپلاستیک ریز را می‌خورد که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند.» در ۱۵ دقیقه ای که طول می کشد تا قهوه یا چای مصرف شود، لایه میکروپلاستیک روی فنجان تحلیل می رود.

این مطالعه که توسط تیمی از محققان دانشگاهی در موسسه فناوری هند انجام شد، آخرین موردی است که خطرات ناشی از مصرف ناخواسته ذرات میکروپلاستیک را که به عنوان قطعات ریز پلاستیک یا الیاف مصنوعی با اندازه ۵ میلی‌متر تعریف می‌شوند، روشن می‌کند.

گزارش ها حاکی از آن است که تعداد بی شماری از میکروپلاستیک ها به منابع آب و اقیانوس های زمین راه یافته اند و نه تنها برای آبزیان بلکه برای انسان ها نیز تهدیدی هستند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شده است، میکروپلاستیک‌ها در ۹۰ درصد نمونه‌های آب بطری‌شده‌ای که آن‌ها آزمایش کرده‌اند، وجود دارد که از ۲۵۹ بطری از ۱۱ برند مجزا از ۹ کشور مختلف استفاده شده است.

پیشنهاد می کنیم مقالهقهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

ضرر خطرناک استفاده از لیوان کاغذی و پلاستیکی

اگرچه مطالعاتی که به بررسی اثرات سلامتی وجود میکروپلاستیک ها در بدن انسان می پردازد، تنها آغاز راه است، کارشناسان هشدار خطرات احتمالی را به صدا درآورده اند. استنشاق میکروفیبرها می تواند باعث بیماری، حتی سرطان شود. در اوایل سال جاری، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی آریزونا در هر نمونه از بافت انسانی (ریه، کلیه) ردپایی از بیسفنول A (BPA)، یک ماده شیمیایی موذی برای ساختن پلاستیک‌هایی که به‌خوبی به بدن انسان آسیب می‌زند، پیدا کردند.

وارون کلکار، محقق و پژوهشگر، گفت: «ما هرگز نمی‌خواهیم هشداردهنده باشیم، اما این نگران‌کننده است که این مواد غیرقابل تجزیه زیستی که در همه جا وجود دارند [ممکن است] وارد بافت‌های انسانی شوند و در بافت‌های انسانی تجمع پیدا کنند و ما از اثرات احتمالی آن برای سلامتی اطلاعی نداریم».

افرادی که در Consumer Reports در مورد خطرات استفاده از لیوان کاغذی و پلاستیکی برای نوشیدنی های داغ توضیح می دهند : “این مواد شیمیایی با انواع مختلفی از مشکلات سلامتی، از جمله آسیب های باروری و چاقی، به علاوه مسائلی مانند مشکلات اعضای بدن و تاخیر در رشد در کودکان مرتبط است.”

در مورد فنجان های کاغذی قهوه، تیم تحقیقاتی در هند خاطرنشان کردند که اکثر فنجان های کاغذی تماماً کاغذی نیستند، بلکه دارای یک لایه داخلی حاوی لایه ای هستند که با پلاستیک پوشانده شده است. آنها نوشتند: “هدف این مطالعه ارزیابی تخریب این مواد در نتیجه قرار گرفتن در معرض آب داغ (۹۰-۸۵ درجه سانتیگراد) بود.” به دلیل خراب شدن لایه‌ها، یون‌هایی مانند فلوراید، کلرید، سولفات و نیترات در آب موجود در لیوان‌های کاغذی آزاد شدند.

چگونه استفاده از لیوان کاغذی را به حداقل برسانیم؟

ضرر خطرناک استفاده از لیوان کاغذی

بطری آب کمتری بخرید

با توجه به اینکه سازمان جهانی بهداشت میکروپلاستیک ها را در ۹۰ درصد نمونه های آب بطری کشف کرده است، می توانید مطمئن شوید که آب لوله کشی بیشتری بنوشید و آب کمتری از فروشگاه بخرید.

غذای خود را در ظرف پلاستیکی گرم نکنید

Consumer Reports می نویسد: «غذاهای داغ را در ظرف های پلاستیکی سرو نکنید. آکادمی اطفال آمریکا همچنین توصیه می کند پلاستیک را در ماشین ظرفشویی خود قرار ندهید.

خانه خود را بیشتر گردگیری کنید

گرد و غباری که روی سطوح خانه شما جمع می‌شود می‌تواند حاوی مواد شیمیایی مضر باشد. تمیز کردن مکرر می تواند به شما کمک کند تا در خیلی کم در معرض قرار گرفتن آنها باشید.

سعی کنید بیشتر شیشه بخرید، پلاستیک کمتر

Consumer Reports می نویسد: کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم می گویند که مصرف کنندگان باید محصولات بسته بندی شده در شیشه را به جای پلاستیک انتخاب کنند، در صورت امکان از ظروف غیر پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده کنند و از سیاست های محدود کننده استفاده از پلاستیک یکبار مصرف حمایت کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.