کاربردهای فراوان تفاله قهوه ، از لایه برداری پوست تا رنگ کردن مبلمان

تفاله های قهوه پس از دم کردن قهوه در ظرف باقی می ماند و ما معمولا آنها را بیرون میریزیم ولی در این مقاله متوجه کاربردهای متنوع تفاله قهوه میشوید و از این پس آنها ار نگه میدارید. تفاله قهوه می تواند از راه های مختلفی مفید باشد. بخش های زیر به برخی از این موارد با جزئیات بیشتری نگاه می کنند.

قهوه یک نوشیدنی است که از دانه های قهوه بو داده تهیه می شود. دانه های قهوه در حدود ۸۰ کشور در آمریکای جنوبی و مرکزی، کارائیب، آفریقا و آسیا رشد می کنند و مردم در سراسر جهان از این نوشیدنی استفاده می کنند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی قهوه، مردم در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بیش از ۱۶۶۰۰۰ کیسه قهوه در سراسر جهان مصرف کردند.

کاربردهای فراوان تفاله قهوه

 لایه برداری پوست

افراد می توانند تفاله قهوه را با آب، عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنند تا یک اسکراب پوستی ایجاد کنند که می توانند در تمام بدن استفاده کنند.

لایه برداری سلول های مرده را از لایه بالایی پوست حذف می کند و می تواند منافذ را باز کند، پوست را تمیز کند و آکنه را کاهش دهد. همچنین ممکن است پوست را روشن تر نشان دهد و خطوط ریز را کاهش دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که اسید کافئیک، یک آنتی اکسیدان موجود در قهوه، ممکن است پیری زودرس سلول ها را کاهش داده و سطح کلاژن را افزایش دهد.

کود گیاهان

گیاهان برای رشد به نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد نیاز دارند. تفاله های قهوه می تواند محتوای نیتروژن خاک را حفظ کند، که ممکن است به رشد گیاه کمک کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مخلوط کردن تفاله قهوه در خاک ارزش غذایی کاهو را بهبود می بخشد.

با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که تفاله قهوه رشد گیاه را کند می کند، اما رطوبت را در خاک حفظ می کند و علف های هرز را کاهش می دهد. این مطالعه همچنین نشان داد که تحقیقات بیشتری برای تأیید مزایای استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود ضروری است.

کاربرد تفاله قهوه 

رنگ کردن پارچه و مو با تفاله قهوه

قهوه دارای رنگ قوی است و تفاله قهوه می تواند پارچه های طبیعی را به سایه های مختلف قهوه ای و خرمایی رنگ کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تفاله قهوه یک رنگ طبیعی بالقوه برای استفاده در مقیاس تجاری است، زیرا پارچه هایی که محققان در این مطالعه رنگ کردند مطابق با استانداردهای صنعتی رنگ ثابتی داشتند.

افراد همچنین می توانند از تفاله قهوه برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند، اگرچه ممکن است تغییر رنگ قابل توجهی ایجاد نکنند یا برای مدت طولانی دوام بیاورند. گفته می شود، آنها ممکن است برای یک تغییر کوتاه مدت مناسب باشند.

دافع حشرات

قهوه حاوی دی ترپن هایی است که برای حشرات سمی هستند. این ممکن است تفاله قهوه را به یک دافع حشرات مناسب برای باغچه فرد تبدیل کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که اگرچه تفاله قهوه برای مورچه ها سمی نیست، اما یک دافع موثر در برابر مورچه ها است.

قهوه همچنین ممکن است یک روش موثر برای کنترل پشه باشد، زیرا یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اگر قهوه در محیط آنها وجود داشته باشد پشه ها کمتر از تخم بیرون می آیند.

محصول تمیز کننده

تفاله های قهوه پودری درشت است. این بدان معنی است که آنها ساینده هستند و افراد می توانند از آنها برای تمیز کردن سطوح، ظروف یا وسایلی که دارای کثیفی هستند یا به سختی پاک می شوند استفاده کنند. گفته می شود، تفاله های قهوه ممکن است برای استفاده روی سطوح یا ظروف ظریف بیش از حد خشن باشد.

رفع کننده بو

کافئین موجود در تفاله های کربنی شده قهوه می تواند بوها را با جذب مولکول های سولفید هیدروژن از هوا از بین ببرد.

در نتیجه، افراد می توانند تفاله قهوه را به صابون تبدیل کنند تا مثلاً پس از پختن، بوی دست ها را خنثی کنند یا بوی کفش را به حداقل برسانند.

نرم کننده گوشت

نرم‌کننده‌های گوشت از آنزیم‌هایی برای تجزیه الیاف گوشت استفاده می‌کنند تا گوشت را نرم‌تر و راحت‌تر بخورند. پودرهای نرم کننده گوشت از اسیدها و آنزیم های میوه هایی مانند آناناس و پاپایا استفاده می کنند.

تفاله قهوه اسیدی است و حاوی آنزیم هایی است که می تواند فیبرهای گوشت را نیز تجزیه کند، بنابراین فرد می تواند قبل از پختن گوشت از تفاله قهوه برای نرم کردن آن استفاده کند.

یک فرد همچنین می تواند گوشت را در قهوه مرینیت کند یا از تفاله قهوه به عنوان مالش گوشت برای طعم دادن استفاده کند.

پیشنهاد می کنیم مقالهقهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

 بازسازی مبلمان

فرد همچنین می تواند از رنگ قوی قهوه برای ترمیم مبلمان چوبی خراشیده استفاده کند.

پس از مخلوط کردن تفاله قهوه با آب، فرد می تواند خمیر حاصل را به خراشیدگی روی مبلمان چوبی بمالد تا با رنگ اصلی مطابقت داشته باشد.

ظروف خود را تمیز کنید

آیا قابلمه و ماهیتابه ای دارید که روی آنها کثیفی خشک شده یا سوخته است؟ تفاله‌های قهوه می‌تواند به رفع آن کمک کند و تابه‌های شما را به‌عنوان نو خوب کنید. به سادگی مقداری تفاله قهوه مرطوب را روی قابلمه یا تابه بریزید، سپس آن را مانند همیشه بشویید. ریزدانه طبیعی تفاله قهوه به تمیز کردن سطل کمک می کند .

مقداری شکلات اضافه کنید

در حالی که آن دانه های قهوه قدیمی ممکن است برای درست کردن قهوه به اندازه کافی خوب نباشند، اما هنوز هم ممکن است خوراکی باشند. خرید دانه های اسپرسو با روکش شکلاتی از فروشگاه می تواند گران باشد، اما آنها بسیار خوشمزه هستند! دانه های اسپرسو با روکش شکلاتی خانگی به راحتی درست می شوند. به سادگی شکلات را روی حرارت ملایم ذوب کنید، دانه های اسپرسو را با آن مخلوط کنید و سپس با قاشق روی کاغذ روغنی بریزید. صبر کنید تا خنک شوند و یک میان وعده خوشمزه و لذیذ دریافت کنید.

فواید قهوه برای سلامتی

به عنوان یک نوشیدنی، قهوه ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشد. اینها شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و ارائه مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها است.

قهوه سرشار از بسیاری از مواد مغذی است و فواید سلامتی متعددی از فعالیت ضد سرطانی گرفته تا اثر آنتی اکسیدانی دارد.

آنتی اکسیدان های موجود در تفاله قهوه شامل فنول ها هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به پوست آسیب برسانند، کمک می کند.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، قهوه دارای خواص ضد باکتریایی نیز است.

قهوه همچنین ممکن است به کاهش سلولیت کمک کند، زیرا یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ بیان می‌کند که کافئین می‌تواند با محدود کردن فعالیت فسفودی استراز از تجمع چربی در سلول‌ها جلوگیری کند. این آنزیمی است که طیف وسیعی از عملکردهای سلولی را کنترل می کند.

با این حال، منبع مورد اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه می کند که افراد بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین، که معادل چهار تا پنج فنجان قهوه در روز است، مصرف نکنند.

برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به کافئین حساس تر باشند، بنابراین میزان توصیه شده روزانه ممکن است متفاوت باشد.

کاربرد تفاله قهوه 

آیا نوشیدن قهوه میتواند مضر باشد؟

دیترپن های موجود در تفاله های قهوه، مانند کافستول و کاهوئول، می توانند کلسترول فرد را افزایش دهند.

با این حال، میزان دی ترپن ها در قهوه به نحوه دم کردن آن توسط شخص بستگی دارد. قهوه فیلتر شده به اندازه قهوه بدون فیلتر، مانند قهوه ای که در فرنچ پرس تهیه می شود، دیترپن ندارد.

نوشیدن مقادیر زیاد قهوه ممکن است باعث یا بدتر شود :

بیخوابی
اضطراب
ضربان قلب سریع
حالت تهوع
سردرد
مشکلات معده
همچنین، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مصرف سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی را در مردان افزایش می دهد.

2/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.