خواص چای زعفران چیست؟

زعفران ادویه ای بومی خاورمیانه است که در این سرزمین و بخشی از اروپا می روید، اما در ایران، هند و یونان بیشتر کشت می شود. رنگ قرمز تیره دارد و شکل آن از نخ های کوچک است. زعفران را با دست از گل استخراج می کنند و برای به دست آوردن ادویه آن خشک می کنند. معمولاً برای مقاصد آشپزی برای دادن رنگ و طعم خوب به غذا استفاده می شود. همچنین برای رنگ کردن پارچه و عطر استفاده می شود. علاوه بر این، مانند بسیاری از گیاهان دیگر، زعفران را می توان به عنوان چای دم کرد. اگرچه این ادویه بسیار گران قیمت است، اما منبع فواید مختلفی برای سلامتی شماست.

خواص چای زعفران چیست؟

احتمالا در کابینت خود مقداری زعفران داشته باشید و فعلاً از آن برای پخت و پز استفاده نکنید. نگاهی به این خواص بیاندازید و از یک فنجان چای زعفران خوب لذت ببرید.

خواص چای زعفران چیست؟

داروی ضد افسردگی

زعفران به «طعم آفتاب» معروف است. این به دلیل رنگ آن نیست، بلکه به این دلیل است که اعتقاد بر این است که این ادویه دارای خواصی است که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که زعفران ممکن است به اندازه داروی فلوکستین در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​موثر باشد.
در افسردگی در بزرگسالان بالای ۱۸ سال، زعفران علائم را حتی در اختلالات افسردگی اساسی بهبود می بخشد. این باعث می شود چای زعفران مکمل خوبی برای درمان افسردگی باشد.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

زعفران دارای ترکیبات شیمیایی مختلف است. برخی از آنها می توانند به شما در کاهش فشار خون و محافظت از شما در برابر بیماری قلبی کمک کنند. نشان داده شده است که زعفران شانس کلسترول بد را که باعث آسیب بافتی می شود کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که به این دلیل است که آنتی اکسیدان های موجود در زعفران اثرات محافظتی در هنگام بیماری قلبی دارند.

درمان سندرم پیش از قاعدگی

این سندرم می تواند علائم مختلفی ایجاد کند که بسیار ناراحت کننده هستند. شما می توانید همه چیز را از نوسانات خلقی گرفته تا ناراحتی های فیزیکی داشته باشید. اگر چیزی که می خواهید تسکین بدون مصرف دارو است، چای زعفران ممکن است راه حل باشد. اثرات زعفران همچنین می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از اختلال بیومورفیک شدید قبل از قاعدگی کمک کند. این می تواند حتی دو هفته قبل از شروع دوره قاعدگی باعث درد شود.

حافظه خود را بهبود بخشید

زعفران حاوی کروسین و کروستین است، دو کاروتنوئید که ممکن است به یادگیری و حافظه کمک کند. به همین دلیل، چای زعفران یک متحد خوب در درمان بیماری هایی است که مغز را تحت تاثیر قرار می دهند مانند آلزایمر و پارکینسون.

پیشگیری از سرطان

زعفران به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان، به بدن شما کمک می کند تا از خود در برابر مواد مضری که می توانند سلول ها را تحت تاثیر قرار داده و باعث انواع سرطان شوند، محافظت کند. از سوی دیگر، غنی بودن از فلاونوئیدها، به محافظت از شما در برابر شرایط ناشی از قارچ ها و انواع بیماری ها کمک می کند.

زعفران از کجا بخرم؟

هنگام خرید زعفران، باید مطمئن شوید که آن را از یک منبع معتبر تهیه می کنید. به سوپرمارکت ها یا فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی که شهرت خوبی دارند مراجعه کنید. این ادویه گران است و می تواند به یک هدف بسیار آسان برای کلاهبرداری تبدیل شود. آنها اغلب آن را با مواد دیگر مخلوط می کنند تا بیشتر از ادویه استفاده کنند. مشکل این است که فواید آن برای سلامتی شما کاهش می یابد و می تواند مضر باشد.

خواص چای زعفران چیست؟

چگونه چای زعفران درست کنیم؟

چای زعفران را می توان با اضافه کردن زعفران به آب داغ به راحتی تهیه کرد. با این حال، اگر مراقب نباشید، می تواند طعم بسیار قوی و تلخی داشته باشد.
به همین دلیل است که دستور العمل های زیادی وجود دارد که روش های مختلفی را برای تهیه این چای نشان می دهد.

می توانید آن را با برگ های چای سبز مخلوط کنید یا گیاهان یا ادویه های دیگر را برای بهبود طعم آن اضافه کنید.
این می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی همیشه شامل جوشاندن آب در قابلمه و البته زعفران است.
می‌توانید زعفران را در یک چای کیسه‌ای حدود پنج یا هشت دقیقه در آب بگذارید.
همچنین می توانید زعفران را با کمی هل مخلوط کرده و برای تهیه دم کرده از شیر استفاده کنید. اگر آن را در شیر نارگیل درست کنید، طعم آن بسیار غنی تر خواهد بود.
همچنین، لازم نیست آن را فقط گرم بنوشید. گزینه دیگر این است که آن را به عنوان یک چای سرد و با طراوت آماده کنید. برای این کار کافی است آن را با مقداری برگ ریحان، آبلیمو و کمی عسل ترکیب کنید.

فواید چای اولنگ برای سلامتی چیست؟

از چای زعفران به عنوان مکمل استفاده کنید نه جایگزین

به خاطر داشته باشید که همه بدن ها یکسان نیستند و داروهایی که برای سلامتی برخی افراد موثر هستند ممکن است برای شما مفید نباشند. اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از مصرف زیاد زعفران حتما با متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.