این ۱۰ نفر بهترین داور های فوتبال هستند

پیرلوئیجی کولینا، داور افسانه‌ای ایتالیایی، مطمئناً بهترین داور فوتبال در تمام دوران است. او تنها داوری است که شش بار متوالی برنده جایزه معتبر “داور سال فیفا” شده است. علاوه بر این، او همچنین بسیاری از بازی‌های بزرگ را قضاوت کرد، مانند فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹. مارکوس مرک داور آلمانی و هاوارد وب داور انگلیسی نیز شایسته ذکر در بین بهترین داوران فوتبال در تمام دوران هستند.در این مقاله با بهترین داوران فوتبال آشنا میشویم.

بهترین داوران فوتبال

اولین بار داوری در فوتبال توسط ریچارد مولکاستر در سال ۱۵۸۱ توصیف شد و از آن زمان تاکنون، آنها نقشی حیاتی در هر مسابقه ای داشته اند. بنابراین تیم Sports Show فهرستی از ۱۰ داور برتر تاریخ فوتبال را تهیه کرد.

پیرلوئیجی کولینا

پیرلوئیجی کولینا، داور سابق فوتبال ایتالیا، از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ به عنوان داور در فهرست فیفا حضور داشت. او شش بار متوالی به عنوان “بهترین داور سال” فیفا انتخاب شد و به طور گسترده به عنوان بهترین داور تاریخ فوتبال بین المللی شناخته می شود.

کولینا یکی از اعضای فعلی کمیته داوران یوفا است و همچنین از ۵ ژوئیه ۲۰۱۰ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین وظیفه خود را انجام داده است. او دوره داوری خود را در سال ۱۹۷۷ متقاعد کرد.

کولینا لقب “کوجک” را به دلیل ظاهر طاس خاص خود به دلیل آلوپسی به دست آورده است. پس از قضاوت او در ۴۳ بازی سری A، در سال ۱۹۹۵ در فهرست داوران فیفا قرار گرفت.

برخی از بهترین بازی‌هایی که او قضاوت کرد، فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ بین برزیل و آلمان و فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ بین بایرن مونیخ و منچستریونایتد بود.

فرانک دی بلیکر

فرانک دی بلیکر برای هفت بار به عنوان بهترین داور حرفه ای سال بلژیک انتخاب شد. و او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ به این موفقیت دست یافت. او اولین بازی خود را در سال ۱۹۸۴ انجام داد و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان داور وابسته به فیفا کار کرد.

او اولین بازی بین المللی خود را در مسابقه بین قبرس و ایرلند در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ در ۲۴ مارس ۲۰۰۱ انجام داد. سپس بلیکر سفر بین المللی خود را با داوری بسیاری از مسابقات ادامه داد.

او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۰۳، مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ و مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال فیفا در سال ۲۰۰۵ قضاوت کرد. او علاوه بر حرفه ملی خود، در یورو ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ یوفا نیز قضاوت کرد.

او به عنوان تنها داور بلژیکی که در ۷ بازی جام جهانی قضاوت کرده است نام خود را به ثبت رساند. بلیکر در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ قضاوت مسابقات را بر عهده داشت. او همچنین به عنوان یکی از ۱۶ مشاور فنی داوری فیفا در سال ۲۰۱۲ خدمت کرد.

اسکار رویز

اسکار رویز آکوستا، داور بازنشسته فوتبال کلمبیایی، نام خود را به عنوان بهترین داور کلمبیایی تمام دوران مطرح کرد. او از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۱ به عنوان داور وابسته به فیفا کار می کرد.

آکوستا اکنون به عنوان عضوی از تیم مدرس داوران فیفا کار می کند. او اولین بازی بین المللی خود را در ۱۲ ژوئیه ۱۹۹۵ در مسابقه بین پاراگوئه و ونزوئلا انجام داد. او همچنین در سه جام جهانی متوالی از جام جهانی ۲۰۰۲ تا جام جهانی ۲۰۱۰ قضاوت کرد.

پدرو پروئنسا

 این 10 نفر بهترین داور های فوتبال هستند

پدرو پروئنسا، داور پرتغالی فوتبال، نام خود را به بهترین داور دوران معاصر تبدیل کرد. او هنوز هم فوتبال بین المللی را قضاوت می کند. او اولین داوری شد که هم فینال لیگ قهرمانان یوفا و هم مسابقات قهرمانی اروپا را در یک سال تقویمی قضاوت کرد.

پروئنکا در سال ۲۰۰۳ داور وابسته به فیفا شد و همچنین در سال ۲۰۰۹ در رده نخبگان یوفا قرار گرفت. او جایزه بهترین داور سال را در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ توسط فدراسیون فوتبال پرتغال دریافت کرد.

IFFHS همچنین او را به عنوان بهترین داور جهان در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. او علاوه بر دستاوردهای بین المللی، بسیاری از مسابقات مهم باشگاهی را نیز قضاوت کرد.

میشل واترو

میشل واترو، داور بازنشسته فوتبال فرانسه، یکی از بهترین داوران فرانسه محسوب می شود. اما او در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ تصمیم خنده‌داری گرفت. او در نیمه نهایی ایتالیا و آرژانتین ۸ دقیقه وقت تلف شده اضافه کرد. بعداً اظهار داشت که فراموش کرده ساعتش را چک کند.

او دو بازی در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ و سه بازی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ را قضاوت کرد. علاوه بر این، او همچنین فینال جام باشگاه های جهان ۱۹۸۳ را در استادیوم ملی توکیو قضاوت کرد.

واترو علاوه بر حرفه بین‌المللی خود، در سه دوره مسابقات قهرمانی اروپا از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ نیز داوری کرد. سپس فینال جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۶ را بین باشگاه‌های بارسلونا و استوا بخارست نیز برعهده داشت.

IFFHS او را دو بار متوالی به عنوان بهترین داور جهان معرفی کرد. او پس از اینکه فیفا باشگاه رم را به دلیل رشوه دادن ۵۰۰۰۰ پوندی به او محروم کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. یکی از ثروتمندترین باشگاه های فوتبال، رم، این کار را قبل از نیمه نهایی جام ملت های اروپا ۱۹۸۶ انجام داد.

پیتر میکلسن

پیتر میکلسن، داور سابق فوتبال دانمارکی، اغلب به عنوان پیشگام داوری بزرگ دانمارکی در نظر گرفته می شود. او در دوران اوج خود به عنوان داور وابسته به فیفا کار می کرد. میکلسن در ۳۰ سالگی دو بازی را در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ ایتالیا قضاوت کرد.

او دوباره در سه بازی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ آمریکا قضاوت کرد. علاوه بر فوتبال بین‌المللی، میکلسن در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را نیز داوری کرد.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، میکلسن را در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ به عنوان بهترین داور جهان معرفی کرد. او پس از مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ از داوری فعال بازنشسته شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله۱۰ تا از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

سندور پول

ساندور پول، داور بازنشسته فوتبال مجارستانی، به طور گسترده در میان برترین داوران تاریخ فوتبال به حساب می آید، اما متأسفانه، او به دلیل سهل انگاری در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۴ بین ایتالیا و اسپانیا، جایی که مائورو تاسوتی با آرنج به لوئیس زد، در اسپانیا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. انریکه روی صورتش در محوطه جریمه در زمان مصدومیت که ضربه باعث شکستگی بینی انریکه شد.

او به عنوان داور فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ بین برزیل و ایتالیا به شهرت رسید. IFFHS او را چهار بار متوالی از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ به عنوان بهترین داور سال جهان معرفی کرد.

کیم میلتون نیلسن

کیم میلتون نیلسن، داور اسبق فوتبال دانمارکی، به خاطر قیافه متمایز ۶ فوت و ۶ اینچ قدش معروف بود، زیرا از بسیاری از بازیکنان بین المللی فوتبال بلندتر بود. او در طول دوران حرفه ای خود ۱۵۴ بازی بین المللی و ۵۳ بازی لیگ قهرمانان اروپا را قضاوت کرده بود.

او اولین بار در سال ۱۹۸۸ و در سن ۲۸ سالگی داور وابسته به فیفا شد. و پس از رسیدن به محدودیت سنی ۴۵ ساله که توسط یوفا تعیین شده بود، تا زمان بازنشستگی خود در ۱۶ مه ۲۰۰۶ وظیفه خود را انجام داد.

او همچنین در دو بازی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه قضاوت کرد و نیمه نهایی بین برزیل و ترکیه در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ کره-ژاپن را قضاوت کرد.

هوارد وب

هاوارد وب داور سابق فوتبال انگلیسی اخیراً در ۶ آگوست ۲۰۱۴ از داوری فعال بازنشسته شد تا به عنوان مدیر فنی هیئت داوران بازی های حرفه ای فعالیت کند.

او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ به عنوان داور در فهرست فیفا خدمت کرد و همچنین از سال ۲۰۰۳ تا زمان بازنشستگی اخیرش در مسابقات لیگ برتر قضاوت کرد. در سال ۲۰۱۰، او به عنوان داور فینال لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام جهانی فوتبال خدمت کرد و اولین داوری شد که این کار را در یک سال تقویمی انجام داد.

وب همچنین در بسیاری از فینال‌های جام حذفی، فینال‌های FA Community Shield و فینال‌های جام لیگ فوتبال قضاوت کرد. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین داور سال فیفا انتخاب شد و همچنین افتخارات سال نوی ۲۰۱۱ را به خاطر سهمش در فوتبال دریافت کرد.

مارکوس مرک

بهترین داور های فوتبال در جهان

مارکوس مرک، داور سابق فوتبال آلمان، بهترین داور فوتبال در زمان خود محسوب می شود و رکورددار قضاوت در بیشترین تعداد بازی های بوندسلیگا است.

او سه بار جایزه “بهترین داور سال” فیفا را دریافت کرد و شش بار بهترین داور سال آلمان را از DFB دریافت کرد. او به عنوان جوانترین داور بوندسلیگا در سال ۱۹۸۸ در سن ۲۵ سالگی اولین بازی خود را آغاز کرد. مرک همچنین مسابقات فوتبال را در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا قضاوت کرد.

او دوره‌های خود را به‌عنوان داور در فهرست فیفا از زمان مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۳ تا زمان بازنشستگی‌اش پس از بازی بین بایرن مونیخ و هرتا بی‌اس‌سی برلین در آخرین روز از فصل بوندسلیگا ۲۰۰۸ انجام داد.

3/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.