موثرترین درمان های خانگی برای نیش زنبور

زنبورها تهاجمی هستند و ممکن است چندین بار شما را نیش بزنند و در نتیجه تورم و درد ایجاد کنند. برای درمان نیش زنبور، باید تورم و التهاب را با یخ کاهش دهید. علائم معمول نیش زنبور شامل درد، قرمزی و گرما در داخل و اطراف زخم است.حشرات گزنده، مانند زنبورها در ماه‌های گرم‌تر، زمانی که بیشترین فعالیت را دارند، می‌توانند آزاردهنده باشند. در حالی که نیش هر حشره ای می تواند دردناک باشد، نیش زنبورها هم دردناک هستند.

علائم

اگر توسط یک زنبور گزیده شده باشید، معمولاً درد و تورم را در داخل و اطراف زخم تجربه خواهید کرد.

اگر زنبور عسل شما را نیش بزند، نیش خود را در پوست شما باقی می گذارد و به صورت یک نقطه سیاه کوچک ظاهر می شود. از طرف دیگر، زنبورها نیش خود را حفظ می کنند.

اگر یک زنبور شما را نیش بزند، احتمالاً علائم زیر را در نزدیکی محل تجربه خواهید کرد:

قرمزی و گرما
درد و تورم
کندوها
خارش
دلاپلان می‌گوید، علائم فوق شایع هستند و نشانه‌ای از واکنش آلرژیک نیستند.

واکنش آلرژیک به نیش زنبور

مشکل در تنفس
احساس سفتی در گلو یا قفسه سینه
سبکی سر یا سرگیجه
استفراغ
غش کردن

آلرژی به نیش حشرات نادر است. و در حالی که برخی ممکن است فقط یک واکنش آلرژیک خفیف را تجربه کنند، واکنش های شدیدتر می تواند کشنده باشد. به عنوان مثال، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در سال ۲۰۱۷، واکنش های آلرژیک به نیش حشرات باعث مرگ ۸۹ آمریکایی شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

درمان نیش زنبور

به گفته کیت دلاپلان از دانشگاه جورجیا، زنبورها از پروتئین حیوانی تغذیه می کنند – به همین دلیل است که ممکن است آنها را ببینید که به همبرگر شما در یک کباب تابستانی نگاه می کنند.برخی از انواع زنبورها، مانند زنبورهای عسل، پس از نیش می میرند، در حالی که زنبورهای دیگر می توانند بیش از یک بار نیش بزنند.

۱٫ محل آسیب دیده را به طور کامل با آب و صابون بشویید.

۲٫ برای کاهش تورم و درد ناشی از نیش زنبور ، یخ را روی ناحیه نیش بمالید (به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بماند، ۱۰ دقیقه استراحت دهید و در طول ۳۰ دقیقه تا یک ساعت آن را بردارید).

۳٫ برای کمک به کاهش تورم از خاراندن آن محل به صورت مکرر بپرهیزید.

۴٫ برای درمان بیشتر تورم و خارش، مصرف یک آنتی هیستامین بدون نسخه مانند کلاریتین را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از تیلنول (استامینوفن) برای تسکین درد استفاده کنید.

۶٫از خمیر دندان هم میتوانید برای درمان خانگی نیش زنبور استفاده کنید.مقداری خمیر دندان را روی جای نیش بزنید و ۱۵ دقیقه ای صبر کنید سپس محل را شست و شو دهید.

۵٫ اگر علائم شما بدتر شد یا شروع به واکنش های نادر کردید با ۱۱۵ تماس بگیرید.

موثرترین درمان های خانگی برای نیش زنبور

درمان های خانگی برای نیش زنبور

همچنین چندین درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای درمان نیش زنبور از آنها استفاده کنید:

پودر نرم کننده گوشت غیر طعم دار را با کمی آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی محل نیش بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. نرم کننده گوشت دارای ماده شیمیایی به نام پاپائین است که می تواند زهر زنبور را برای کاهش درد و تورم تجزیه کند.

خمیر جوش شیرین و کمی آب نیز می تواند زهر را بشکند یا خنثی کند. مانند نرم کننده گوشت، آن را روی محل نیش بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

یک چای کیسه ای خنک و مرطوب می تواند به مبارزه با التهاب و کاهش تورم نیش زنبور کمک میکند. آن را زیر آب سرد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بمالید .

زنبورها می توانند آزاردهنده و دردناک باشند، اما آنها بخش مهمی از اکوسیستم طبیعی هستند. به عنوان مثال، زنبورها گل ها را گرده افشانی می کنند و حشرات و آفاتی دیگر را شکار می کنند که به محصولات و باغات آسیب می رسانند.

شما میتوانید مقداری عسل را روی جای نیش زنبور بمالید و بگذارید یک ربع تا ۲۰ دقیقه روی آن بماند.

بهترین راه برای جلوگیری از نیش زنبور، محدود کردن زمان بیرون از منزل در طول روز و پوشاندن غذا و نوشیدنی ها در هنگام بیرون رفتن است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.