مخفی ترین قبایل جهان را میشناسید؟

در بخش های خاصی از جهان، گروه های کوچکی از مردم وجود دارند که بومی مناطق خود هستند و به صورت قبیله ای زندگی میکنند و با بقیه کره زمین ارتباط ندارند. سنت ها، طرز لباس پوشیدن و آداب و رسوم جالب آنها احتمالاً برای هزاران سال بدون تغییر باقی مانده است. یافتن این قبیله ها آسان نیست و در مکان‌هایی مانند کوه‌های گینه نو، جزایر نزدیک هند، اعماق آمازون و کنگو زندگی می‌کنند.

مخفی ترین قبیله های جهان

 قبیله Sentinelese، جزایر آندامان، هند

این جامعه شکارچی که به عنوان منزوی ترین قبیله جهان شناخته می شود، هیچ روش شناخته شده ای برای کشاورزی ندارد. هیچ داده روشنی در مورد تعداد اعضای این قبیله که در منطقه جزیره ای در نزدیکی هند زندگی می کنند وجود ندارد.

 آنها تمایل دارند به سمت هر کسی که خیلی نزدیک است تیراندازی کنند. تلاشی برای تماس با آنها در سال ۱۹۹۶ انجام شد، اما از آن زمان تا کنون نه. سنتینلی ها از ابزارهای فلزی ساخته شده از آهنی که از کشتی های غرق شده در نزدیکی به دست آمده استفاده می کنند، اما اطلاعات کمی درباره آنها دسترس است.

مخفی ترین قبیله های جهان

قبیله Asaro Mud Men، Goroka، پاپوآ گینه نو

این اعضای قبیله که حدود ۷۵ سال پیش توسط خارجی ها کشف شدند، به دو دلیل خود را با گل می پوشانند: یکی، آنها معتقدند که آنها را شبیه ارواح مورد پرستش می کند. و دوم، برای گروه های بومی منطقه رقیب بسیار ترسناک به نظر می رسد.

قبیله مخفی Palawawn، فیلیپین

این قبیله کوچ نشین حدوداً ۴۰۰۰۰ نفری در نیمه انزوا در قسمت جنوبی جزیره پالاوان فیلیپین زندگی می کنند و از طریق عمل تغییر کشت زنده می مانند. پس از گذراندن زمان در یک منطقه (جنگل ها و زمین های کشاورزی)، به منطقه دیگر نقل مکان می کنند و به مناطق قبلی اجازه بازسازی می دهند. گزارش شده است که وطن آنها توسط استخراج معادن نواری و روباز تهدید شده است.

دوگون قبیله منزوی در مالی، آفریقای غربی

این قبیله بزرگتر با بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر در مالی، در غرب آفریقا، در حدود ۷۰۰ روستای کوچک واقع در کنار صخره ها زندگی می کنند. آنها تا حدودی با افراد دیگر تعامل داشته اند، مصنوعات را به کلکسیونرها می فروشند و کود را به خریداران می فروشند. گزارش شده است که ناآرامی های اخیر در قبایل، بازدیدکنندگان را از خود دور نگه داشته است و برداشت ضعیف، ادامه حیات را برای دوگون دشوارتر کرده است.

 قبایل مخفی پاپوآ، پاپوآ غربی، گینه نو

تصور می‌شود که بیش از ۳۰۰ قبیله مخفی در دره‌های کوهستانی ناهموار پاپوآ غربی، که یکی از استان‌های اندونزی است، وجود دارند. برخی از آنها ارتباط محدودی با دنیای خارج دارند و گروه های دورتر در ارتفاعات زندگی می کنند. داستان هایی از درگیری های سرزمینی بین قبایل وجود دارد، یکی از دلایل آن این است که برخی از آنها از نظر قومی متمایز از دیگران هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بستنی در کشورهای مختلف چگونه است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

دره جاوری (Vale Do Javari)، برزیل

Vale do Javari محل زندگی حدود ۲۰ قبیله مخفی متشکل از حدود ۳۰۰۰ نفر است. از این تعداد، تخمین زده می شود که شاید ۲۰۰۰ نفر از آنها “بدون تماس” یا ایزوله باشند. اطلاعات در مورد این قبایل کمیاب است، اما شواهد نشان می دهد که آنها شکار می کنند، از برخی روش های کشاورزی استفاده می کنند، از ابزار فلزی استفاده می کنند و برای به دست آوردن گلدان های فلزی تجارت می کنند.

قبیله منزوی مشکو پیرو، پرو

Mashco Piro در جنگل آمازون پرو زندگی می کند و یکی از تقریباً ۱۵ قبیله منزوی در این کشور است. دولت معتقد است که Mashco Piro کمتر از ۸۰۰ عضو دارد. آنها به شکار و جمع آوری تخم لاک پشت و ایجاد تیر از شاخه های بامبو معروف هستند. اگرچه آنها در گذشته از خارجی ها دوری می کردند، اما در سال های اخیر بیشتر ظاهر شده اند. این به دلیل تهدیدات خارجی از چوب و صنایع نفت است.

 آوا، برزیل

Awá همچنین با تهدیدات تجاوزگری افراد خارجی مواجه است و به عنوان “در معرض خطرترین قبیله جهان” شناخته می شود. با تنها حدود ۵۰۰ عضو، حدود ۱۰۰ نفر از آوا در جنگل آمازون زندگی می کنند که مرز برزیل و پرو را پوشش می دهد. نشنال جئوگرافیک پست کرد که این قبیله کوچک با تهدیدهای دائمی ناشی از آتش سوزی و قطع درختان غیرقانونی زندگی می کند.

قبیله مخفی کاواهیوا، برزیل

همچنین در برزیل، کاواهیوا ممکن است به دلیل جنگل‌زدایی جنگل‌های آمازون برزیل مجبور به زندگی عشایری خود شده باشد. قبایل همسایه آنها را “مردم سرخ سر” می نامند و گمان می رود که تنها ۳۰ نفر از آنها باقی مانده باشند. این قبیله منزوی از شکار و جمع آوری امرار معاش می کنند و همچنین نردبان هایی را برای جمع آوری عسل روی درختان می سازند.

چرا این قبیله ها مخفی هستند؟

در اصل، این قبایل منزوی می مانند، زیرا می خواهند تنها بمانند. این احتمال وجود دارد که آنها از چگونگی دنیای بیرون آگاه باشند، اما ترجیح می دهند جدا بمانند. ترس از ناشناخته ها می تواند یکی از دلایلی باشد که چرا آنها این راه را انتخاب می کنند. اختلاط با افراد خارجی نیز به طور چشمگیری شیوه زندگی آنها را تغییر می دهد، بنابراین انتظار می رود که آنها ترجیح دهند آینده خود را بدون تأثیر ناخواسته تعیین کنند.

مخفی ترین قبیله ها

به طور طبیعی، این قبیله های مخفی کنجکاوی انسان شناختی ایجاد می کنند زیرا برای بقیه ما بسیار غیرعادی و مرموز هستند. در اینجا بینش هایی در مورد برخی از مخفی ترین قبیله های جهان آورده شده است.

این قبایل مخفی حقوقی بر سرزمین خود قائل هستند ، حتی اگر نهادهای بیرونی و عوامل محیطی آنها را تهدید کند. قبایلی که در گذشته با آنها ارتباط برقرار شده است، پس از آن رشد نکرده اند. یکی از اثرات قابل توجه تماس، گسترش بیماری ها است، زیرا آنها از بسیاری از بیماری های رایج مصون نیستند. با این حال، برخی از مردم شناسان احساس می کنند که قبایل کوچک و منزوی برای درازمدت پایدار نیستند. محققانی وجود دارند که احساس می‌کنند تماس‌های منظم و صلح‌آمیز با قبایل مخفی می‌تواند به مرور زمان مفید باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.